Ωστόσο αυτό δεν είναι το μόνο τέλος, το οποίο τελικά θα μετακυληθεί στους καταναλωτές, αφού βάσει των μέτρων που ανακοινώθηκαν προβλέπεται επίσης και εφάπαξ έκτακτο τέλος χρέωσης προμηθευτών ίσο με 2 ευρώ/Mεγαβατώρα για το έτος 2021 καθώς και επιβάρυνση κατά ποσό της τάξης των 180 εκατ. ευρώ από την εκκαθάριση των χρεώσεων ΕΤΜΕΑΡ -με αναδρομική ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2019- για συγκεκριμένες κατηγορίες καταναλωτών, μέσης και υψηλής τάσης με την εξαίρεση των ξενοδοχείων.
Αναφορικά με το χαράτσι στο πετρέλαιο κίνησης, το υπουργείο επισημαίνει ότι πρόκειται για την «επιβολή πράσινου τέλους στην κατανάλωση πετρελαίου κίνησης (diesel) ίσου με 0,03 ευρώ/λίτρο για την ενίσχυση πράσινων δράσεων που συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών ρύπων (στήριξη ανάπτυξης έργων ΑΠΕ, ανάπτυξη ηλεκτροκίνησης, ενεργειακή εξοικονόμηση κλπ.). Το μέτρο αυτό που είναι μια μορφή “Ειδικού φόρου άνθρακα» (Special Carbon Tax) ήδη εφαρμόζεται και σε άλλες χώρες της ΕΕ και υπολογίζεται ότι θα ενισχύει μόνιμα τις πράσινες δράσεις κατά 100 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Με Υπουργική Απόφαση το ποσό θα κατανέμεται ετησίως ανάλογα με τις ανάγκες.
Η επιβολή του έρχεται μόλις ένα μήνα μετά το ρεπορτάζ του «ethnos.gr» σχετικά με την ξεκάθαρη σύσταση που είχε κάνει ο ΟΟΣΑ προς τη χώρα μας να προχωρήσει σε αυξημένη φορολόγηση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων με την ευκαιρία της ανακοίνωσης της έκθεσης αξιολόγησης των Περιβαλλοντικών Επιδόσεων της Ελλάδας για τη δεκαετία 2009-2019.
ethnos.gr