“Νέα μελέτη υπογραμμίζει την έλλειψη προόδου όσον αφορά τις υποδομές και τα κίνητρα για τα αυτοκίνητα που κινούνται εναλλακτικά”.

Φραγκφούρτη, 11 Σεπτεμβρίου 2019 – Στην αρχή μιας νέας πολιτικής θέσης της ΕΕ, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ζητεί επειγόντως ένα συνολικό σχέδιο που θα επιτρέψει τη μετάβαση στην κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές στην Ευρώπη. Αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνει μια σημαντική αύξηση της υποδομής χρέωσης και ανεφοδιασμού, καθώς και σημαντικά κίνητρα αγοράς για την τόνωση των πωλήσεων, συμβάλλοντας στην επίτευξη των στόχων που έχει θέσει η ΕΕ.
Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης σήμερα, η ACEA ξεκίνησε την πρώτη έκδοση της ετήσιας έκθεσής της σχετικά με τους βασικούς «παράγοντες που επιτρέπουν» την ισχυρότερη αποδοχή των ηλεκτρικών και άλλων εναλλακτικών αυτοκινήτων στην ΕΕ από τους καταναλωτές. Εάν πρέπει να επιτευχθούν οι εξαιρετικά φιλόδοξοι στόχοι για το 2025 και το 2030 για το CO2 που έχει θέσει η ΕΕ, οι πωλήσεις τέτοιων οχημάτων θα πρέπει να επιταχυνθούν γρήγορα.
Στόχος της έκθεσης της ACEA είναι επομένως να παρακολουθήσει την πρόοδο όσον αφορά τη διαθεσιμότητα υποδομών και κινήτρων (όπως οι πληρωμές και τα ασφάλιστρα) πριν από την «ενδιάμεση αναθεώρηση» των στόχων για το CO2, η οποία θα διεξαχθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 2023.
“Η βιομηχανία μας είναι πρόθυμη να κινηθεί όσο το δυνατόν γρηγορότερα προς την κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές. Αλλά αυτή η μετάβαση αποτελεί κοινή ευθύνη », υπογράμμισε ο Carlos Tavares, πρόεδρος της ACEA και πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της ομάδας PSA. “Απαιτεί προσέγγιση 360 μοιρών.”
Tavares: “Από την πλευρά μας, προσφέρουμε στους πελάτες μας μια συνεχώς αυξανόμενη επιλογή εναλλακτικών αυτοκινήτων. Παράλληλα, οι κυβερνήσεις σε ολόκληρη την ΕΕ πρέπει να ταιριάζουν με τον αυξανόμενο ρυθμό με τον οποίο ξεκινάμε αυτά τα αυτοκίνητα αυξάνοντας δραματικά τις επενδύσεις σε υποδομές. Επιπλέον, πρέπει επίσης να θέσουν σε εφαρμογή βιώσιμα κίνητρα αγοράς τα οποία να είναι συνεκτικά σε όλη την ΕΕ. “
Η έκθεση προόδου της ACEA για το 2019 δείχνει ότι το 2018 υπήρχαν λιγότερα από 145.000 σημεία χρέωσης για ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα (ΟΕΚ) που ήταν διαθέσιμα σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αν και αυτό είναι τρεις φορές περισσότερο από πέντε χρόνια πριν, εξακολουθεί να απέχει πολύ από τα τουλάχιστον 2,8 εκατομμύρια σημεία φόρτισης που θα απαιτηθούν έως το 2030, πράγμα που σημαίνει 20 φορές αύξηση την επόμενη δεκαετία.
Δεν είναι μόνο η συνολική έλλειψη υποδομών που δημιουργεί πρόβλημα, αλλά και η τεράστια ανισορροπία στη διανομή της σε όλη την ΕΕ. Πράγματι, τέσσερις χώρες που καλύπτουν περίπου το ένα τέταρτο της συνολικής έκτασης της ΕΕ – την Ολλανδία, τη Γερμανία, τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο – αντιπροσωπεύουν πάνω από το 75% όλων των τελών χρέωσης ECV στην ΕΕ, σύμφωνα με την τελευταία ανάλυση της ACEA.
Επιπλέον, υπάρχει σαφής συσχέτιση μεταξύ της απορρόφησης στην αγορά των ECV και του αριθμού των σημείων χρέωσης ανά 100 χιλιόμετρα οδού: σχεδόν όλες οι χώρες της ΕΕ με λιγότερο από 1 χρέωση ανά 100 χιλιόμετρα οδού έχουν επίσης μερίδιο αγοράς ECV κάτω του 1% .
Ένα άλλο σημαντικό ζήτημα είναι η οικονομική προσιτότητα. Τα νέα στοιχεία της ACEA δείχνουν ότι η πρόσληψη ηλεκτρικά φορτιζόμενων οχημάτων στην αγορά συσχετίζεται άμεσα με το βιοτικό επίπεδο μιας χώρας. Όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ με μερίδιο αγοράς ECV που είναι μικρότερο από 1% έχουν κατά κεφαλήν ΑΕΠ κάτω των € 29.000. Αυτό περιλαμβάνει πολλές χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, αλλά και την Ελλάδα, την Ιταλία και την Ισπανία.
“Πρέπει να διασφαλίσουμε το δικαίωμα των πολιτών στην κινητικότητα, ανεξάρτητα από το πού ζουν ή τα οικονομικά τους μέσα”, κατέληξε ο Carlos Tavares. “Η κινητικότητα πρέπει να είναι καθαρή, ασφαλής και οικονομικά προσιτή”.
acea
