Skip to main content
| Notaka

“Η Solaris παρουσιάζει την παγκόσμια πρεμιέρα του Solaris Urbino 12 Hydrogen Bus & δέχεται την πρώτη παραγγελία στην παγκόσμια διάσκεψη κορυφής των δημοσίων μεταφορών της UITP 2019”.

 

  • Παγκόσμια πρωθυπουργός του υδρογόνου Solaris Urbino 12
  • Η ιταλική πόλη Bolzano είναι η πρώτη που παραγγέλνει τα λεωφορεία υδρογόνου Solaris Urbino 12

Στη Σύνοδο Κορυφής για τις Δημόσιες Μεταφορές UITP 2019 που πραγματοποιήθηκε στη Στοκχόλμη, η Solaris παρουσιάζει δύο οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Το υδρογόνο Solaris Urbino 12, το οποίο γιορτάζει την παγκόσμια πρεμιέρα του, συμπληρώνει την ηλεκτροκινητική προσφορά του κατασκευαστή.

Το δεύτερο όχημα είναι το γνωστό Solaris Urbino 12 ηλεκτρικό με το νεώτερο σχεδιασμό του, χαρακτηριστικό για όλα τα νέα οχήματα από το Bolechowo από τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους.

Solaris Urbino 12 Το υδρογόνο
Solaris ήταν ένας από τους πρώτους κατασκευαστές ηλεκτρικών λεωφορείων για να κατευθύνει τις προσπάθειές του στον τομέα της έρευνας και της ανάπτυξης σε ηλεκτρικούς κινητήρες. Σχεδόν μια δεκαετία μετά την πρώτη εκπομπή του πρώτου ηλεκτρονικού λεωφορείου της, το Solaris συμπληρώνει τώρα τη σειρά λεωφορείων μηδενικών εκπομπών με το υδρογόνο Urbino 12, στο οποίο το υδρογόνο μετατρέπεται σε ηλεκτρική ενέργεια που τροφοδοτείται απευθείας στο σύστημα μετάδοσης κίνησης του οχήματος. Η τεχνολογία υδρογόνου που χρησιμοποιείται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας θα επιτρέψει στα λεωφορεία να διασχίσουν ακόμη μεγαλύτερες αποστάσεις χωρίς εκπομπές ρύπων.

Τα λεωφορεία με υδρογόνο θα επιτρέψουν τη δημιουργία ενός συμπληρωματικού χαρτοφυλακίου λεωφορείων χωρίς εκπομπές, χάρη στο οποίο η Solaris θα υποστηριχθεί για τις σύγχρονες προκλήσεις και τις ποικίλες ανάγκες των πελατών όσον αφορά την εμβέλεια, την ευελιξία και τη λειτουργικότητα των οχημάτων. Ο κατασκευαστής πιστεύει ότι η ανάπτυξη όλων των κλάδων ηλεκτροκίνησης, είτε πρόκειται για λεωφορεία μπαταριών, τρόλεϊ είτε για οχήματα με υδρογόνο, θα πρέπει να συνεργαστεί και ότι αυτή η διαδικασία είναι απαραίτητη για την εξασφάλιση βιώσιμων μεταφορών στο μέλλον. Ως εκ τούτου, τα υδρογονοκίνητα λεωφορεία της Solaris δεν θα αποτελούν ανταγωνισμό για λεωφορεία μπαταρίας ή μοντέλα της σειράς Trollino. Το αντίθετο: οι τεχνολογίες αυτές θα αλληλοσυμπληρώνονται άριστα και όλοι θα επωφεληθούν από την τεχνολογική πρόοδο των ηλεκτρικών κινητήρων και των εξαρτημάτων τους.

Τα πλεονεκτήματα του υδρογόνου ως πηγής ενέργειας είναι αναμφισβήτητα. Χάρη στην πυκνότητα και την ελαφρότητα του, το στοιχείο αυτό μπορεί να αποτελέσει μια καθαρή πηγή ενέργειας για τα οχήματα και μπορεί να τους επιτρέψει να καλύψουν απόσταση μέχρι και αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα. Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι το υδρογόνο μπορεί να παραχθεί από το νερό στη διαδικασία ηλεκτρόλυσης, έχουμε μια πραγματικά καθαρή πηγή ενέργειας. Είναι επίσης μια τέλεια λύση για τους φορείς εκμετάλλευσης που έχουν πρόσβαση στο υδρογόνο που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ή από τις βιομηχανικές διεργασίες. Χρησιμοποιώντας αντίστροφη ηλεκτρόλυση, τα κυψέλες καυσίμου υδρογόνου είναι σχετικά μικρού μεγέθους και παράγουν ενέργεια κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του οχήματος. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αποτελούν την ιδανική λύση όταν πρέπει να διασφαλιστεί μια μεγάλη απόσταση. Η επαναπλήρωση του υδρογόνου χρειάζεται λίγο χρόνο και είναι αρκετά βολικό,

Η Solaris απέκτησε την πρώτη της εμπειρία στο υδρογόνο όταν σχεδίασε οχήματα με μπαταρίες που χρησιμοποιούν κυψέλες καυσίμου ως διαλυτικά μεγέθους. Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας JIVE, η Solaris έχει προμηθεύσει δύο ηλεκτρικά ρεύματα Urbino 18,75 στο Αμβούργο και 10 τροχόσπιτα με υδρογόνο επεκτάσεις στη Ρίγα. Τώρα, ο κατασκευαστής κάνει τα επόμενα βήματα προς την πρόοδο, παρουσιάζοντας στη διάσκεψη κορυφής των δημοσίων μεταφορών UITP στη Στοκχόλμη το υδρογόνο Urbino 12, ένα ηλεκτρικό λεωφορείο χωρίς εκπομπές ρύπων.

Το ηλεκτρικό υδρογόνο Urbino 12 είναι εξοπλισμένο με μια κυψέλη καυσίμου αιχμής που λειτουργεί ως μικροσκοπική μονάδα υδρογόνου στο όχημα. Χάρη στη χρήση προηγμένης τεχνολογίας, το λεωφορείο θα μπορεί να καλύψει έως και 350 χιλιόμετρα με μία και μόνη επαναπλήρωση. Σε μια κυψέλη καυσίμου υδρογόνου παράγεται ηλεκτρική ενέργεια σε μια διαδικασία που ονομάζεται αντίστροφη ηλεκτρόλυση και στη συνέχεια μεταφέρεται απευθείας στην κινητήρια μονάδα. Τα μοναδικά προϊόντα της χημικής αντίδρασης που συμβαίνουν στη κυψέλη καυσίμου είναι η θερμότητα και ο ατμός. Συνεπώς, το όχημα δεν παράγει καθόλου επιβλαβείς ουσίες.

Ένα σύνολο κυψελών καυσίμου 60 kW χρησιμοποιήθηκε στα λεωφορεία υδρογόνου Solaris. Συνολικά, το σύστημα υδρογόνου περιέχει επίσης βοηθητικές συσκευές, υπεύθυνες για παράδειγμα για την παροχή αερίου και οξυγόνου σε επαρκή πίεση, για την ανακυκλοφορία του πόρου που δεν έχει χρησιμοποιηθεί και επίσης για τη διατήρηση μιας κατάλληλης και σταθερής θερμοκρασίας των κυψελών καυσίμου κατά τη λειτουργία.

Η καινοτομία του χαρτοφυλακίου της Solaris θα είναι επίσης εξοπλισμένη με μια μικρή μπαταρία έλξης Solaris High Power η οποία θα υποστηρίζει τη κυψέλη καυσίμου όποτε η ζήτηση για ενέργεια είναι η υψηλότερη. Η μπαταρία είναι γεμάτη με ενέργεια που προέρχεται από το υδρογόνο και από την αναγεννητική πέδηση, αν και είναι επίσης δυνατή η επαναφόρτιση της μέσω μιας πρίζας. Συμπλήρωση της κίνησης είναι ένας άξονας με ενσωματωμένους ηλεκτρικούς κινητήρες.

Όσο για την τεχνολογία αποθήκευσης υδρογόνου, το υδρογόνο Urbino 12 παρουσιάζει λύσεις αιχμής. Το χημικό στοιχείο συμπιέζεται σε αέρια μορφή υπό πίεση 350 ατμοσφαιρών σε 5 δεξαμενές νέας γενιάς τοποθετημένες κατά μήκος της οροφής του λεωφορείου. Χάρη στη χρήση δεξαμενών υδρογόνου τύπου 4, οι μηχανικοί του Τεχνικού Γραφείου Solaris κατάφεραν να μειώσουν τη μάζα των κυλίνδρων κατά περίπου. 20% σε σύγκριση με τις παραμέτρους του προηγούμενου μοντέλου. Το σύνολο των σύνθετων δεξαμενών, τοποθετημένων κατά μήκος του πρώτου άξονα του οχήματος, επιτρέπει χωρητικότητα αποθήκευσης υδρογόνου 36,8 kg. Στο τέλος κάθε δεξαμενής εγκαθίσταται μια πολυλειτουργική βαλβίδα. αυτή η βαλβίδα περιλαμβάνει μια σειρά στοιχείων ασφαλείας: μία ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα, μια βαλβίδα έκτακτης ανάγκης ενεργοποιημένη από υψηλή θερμοκρασία και μια βαλβίδα υπερφόρτωσης που κόβει τη ροή του υδρογόνου σε περίπτωση απώλειας του συστήματος συγκράτησης.

Προκειμένου να μειωθεί η κατανάλωση ενέργειας στο μέγιστο, το όχημα θα διαθέτει σύστημα άνεσης κλιματισμού με αντλία θερμότητας CO₂ που θα επιτρέπει τη χρήση απορριπτόμενης θερμότητας από την κυψέλη καυσίμου. Η λύση αυτή εγγυάται πολύ υψηλή απόδοση και επιτρέπει ακόμα μεγαλύτερη αύξηση της εμβέλειας κίνησης του οχήματος.

Το εξαιρετικά οικολογικό υδρογόνο Solaris Urbino 12 είναι το αποτέλεσμα συνεκτικών επενδύσεων του παραγωγού σε μέσα μεταφοράς μηδενικών εκπομπών. Ο λεωφορέας υδρογόνου με κυψέλη καυσίμου υδρογόνου προσφέρει όλα τα οφέλη από ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, όπως η μειωμένη εκπομπή θορύβου και οι δονήσεις, αλλά εξασφαλίζει κυρίως την πλήρη έλλειψη εκπομπών επιβλαβών ουσιών στο χώρο λειτουργίας. Τα οχήματα που διαθέτουν τεχνολογία υδρογόνου ξεχωρίζουν επίσης χάρη στο ευρύ φάσμα οδήγησης και τον σύντομο χρόνο που απαιτείται για την επαναπλήρωση.

Πρώτες παραγγελίες
Η ιταλική πόλη Bolzano είναι η πρώτη που παραγγέλνει τα λεωφορεία υδρογόνου Solaris Urbino 12.

– Η Bolzano επενδύει έντονα σε σύγχρονες και καθαρές δημόσιες συγκοινωνίες. Είμαι πολύ χαρούμενος που το Solaris μπορεί να αποτελέσει μέρος της προσφέροντας τις νεότερες τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών. Η SASA διαθέτει ήδη τα ηλεκτρικά λεωφορεία Urbino. Τώρα οι Solaris και Bolzano πηγαίνουν υδρογόνο – είπε ο Πέτρος Σπινάρης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Solaris Bus & Coach SA

Η SASA Bolzano θα είναι ο πρώτος πελάτης που θα λάβει την πιο πρόσφατη ανάπτυξη του Solaris, το υδρογόνο Urbino 12. Η ενέργεια που αποθηκεύεται σε υδρογόνο τροφοδοτείται απευθείας στο σύστημα κίνησης του οχήματος. Η τεχνολογία υδρογόνου που χρησιμοποιείται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας θα επιτρέψει στα λεωφορεία να διασχίσουν ακόμη μεγαλύτερες αποστάσεις χωρίς εκπομπές ρύπων.

Η σύμβαση περιλαμβάνει ένα πακέτο υπηρεσιών και συντήρησης 8 χρόνων. Μέρος της σύμβασης είναι επίσης μια ειδική εκπαίδευση οδηγού και συνεργείου που δίνει έμφαση στις πτυχές ασφάλειας της χρήσης και συντήρησης οχημάτων υδρογόνου.

Κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας διάσκεψης κορυφής για τις δημόσιες μεταφορές UITP, εκπρόσωποι της Solaris και της Régie Autonome des Transports Parisiens (RATP) υπέγραψαν σύμβαση μίσθωσης και δοκιμές του υδρογόνου Urbino 12. Ο φορέας εκμετάλλευσης που είναι υπεύθυνος για τις δημόσιες μεταφορές στο Παρίσι για 10 εβδομάδες (Απρίλιος-Ιούνιος 2020) θα δοκιμάσει το λεωφορείο υδρογόνου Solaris σε τακτική επιβατική κίνηση. Αυτό είναι ένα ακόμα βήμα που έκανε η RATP στις προετοιμασίες για τη μετατροπή του στόλου της σε οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Τον Μάιο, η RATP υπέγραψε επίσης σύμβαση με την Solaris για την παράδοση του ηλεκτρικού λεωφορείου Solaris Urbino 8,9 LE ηλεκτρικού με δυνατότητα επέκτασης της παραγγελίας για άλλα ηλεκτρονικά λεωφορεία συνολικής αξίας 10 εκατομμυρίων ευρώ.

 

Solaris Urbino 12 Ηλεκτρική και Ηλεκτρονική Κινητικότητα
Σε μόλις 8 χρόνια από την αποστολή του πρώτου ηλεκτρικού λεωφορείου της, η Solaris έχει παραδώσει ή παραλάβει παραγγελίες για περίπου 600 οχήματα από πελάτες σε δεκαεπτά χώρες. Στη σύνοδο κορυφής για τις δημόσιες συγκοινωνίες UITP 2019, ο Πολωνός παραγωγός παρουσιάζει οχήματα με μηδενικές εκπομπές που αντλούν από την εμπειρία των 15 εκατομμυρίων χιλιομέτρων που καλύπτονται από τα λεωφορεία του. Οι τελευταίες τεχνολογικές λύσεις σχετικά με τη θέρμανση, την ψύξη και το σύστημα διεύθυνσης σχεδιάστηκαν για να μειώσουν την κατανάλωση ενέργειας.

Η μονάδα κίνησης του ηλεκτρικού ρεύματος Solaris Urbino 12 που παρουσιάστηκε στην παγκόσμια διάσκεψη κορυφής UITP 2019 αποτελείται από δύο ηλεκτρικούς κινητήρες με μέγιστη απόδοση 125 kW το καθένα, εγκατεστημένο στον κινητήριο άξονα. Η ενέργεια που απαιτείται για την προώθηση αυτών αποθηκεύεται σε μπαταρίες Solaris High Energy με συνολική χωρητικότητα 240 kWh. Η έκδοση του οχήματος που παρουσιάζεται στην εμπορική έκθεση μπορεί να χρεωθεί χρησιμοποιώντας σταθερό εξωτερικό φορτιστή ή φορτιστή (34kW) χωρίς πρόσθετη υποδομή. Το λεωφορείο που παρουσιάζεται περιέχει 28 θέσεις επιβατών εκ των οποίων τα 12 είναι προσβάσιμα από τον χαμηλό όροφο.

Πρόκειται για το ηλεκτρικό λεωφορείο Solaris Urbino 12 που απονεμήθηκε το λεωφορείο πόλης του τίτλου του έτους στο διαγωνισμό “Bus of the Year 2017”.

Από τον Ιανουάριο του 2019, ένα νέο πρότυπο ισχύει για όλα τα οχήματα των οικογενειών Urbino και Trollino.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ