“Γιατί η Ευρώπη εξαπολύει φορολογική επίθεση στα οχήματα SUV”.

Επιβολή πρόσθετου φόρου κυκλοφορίας και όριο του ειδικού τέλους – «πέναλτι», μεταξύ των αντικινήτρων που εξετάζονται για την αγορά τους
Όλες οι έρευνες δείχνουν ότι η κατηγορία αυτή των αυτοκινήτων, που εξελίσσεται στην πιο δημοφιλή για τους καταναλωτές παγκοσμίως, είναι εξαιρετικά ρυπογόνα, με αποτέλεσμα να λαμβάνονται φορολογικά και άλλα μέτρα, ως αντικίνητρα στην αγορά και τη χρήση του.
Στις Βρυξέλλες συζητείται η επιβολή πρόσθετου φόρου κυκλοφορίας, στη Γαλλία σχέδιο νόμου αυξάνει το όριο του ειδικού τέλους – «πέναλτι» για τα οχήματα μεγάλου κυβισμού και SUV- από 12.5000 ευρώ που είναι σήμερα στα 20.000 ευρώ. Ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρούνο ΛεΜερ επιτέθηκε στην «έκρηξη πωλήσεων αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού». Στο Βερολίνο εξετάζεται κατά πόσον θα πρέπει να απαγορευτεί η είσοδός τους στο κέντρο της πόλης.
Έρευνα του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας, στον οποίο μετέχουν 22 ανεπτυγμένες χώρες και είναι τμήμα του ΟΟΣΑ, δείχνει ότι το 40% των νέων πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη είναι SUV, ενώ το ποσοστό φτάνει το 50% στις ΗΠΑ. Υπάρχουν σήμερα 200 εκατ. οχήματα SUV σε κυκλοφορία, από μόλις 35 εκατομμύρια το 2010.
Οι φόροι και τα άλλα αντικίνητρα αναμένεται να ενταθούν για την αλλαγή των καταναλωτικών προτύπων, αφού τα SUV, εκτός από την προτίμηση των καταναλωτών, έχουν και το χαρακτηριστικό ότι είναι πιο κερδοφόρα για την αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς το ποσό του κέρδους είναι υψηλότερο για τα μεγαλύτερα οχήματα.
newmoney.gr
