Skip to main content
| Notaka

“CO2 από νέα αυτοκίνητα για δεύτερη συνεχή χρονιά, αυξάνοντας τις ανησυχίες της αυτοκινητοβιομηχανίας”.

 

Βρυξέλλες, 25 Ιουνίου 2019 – Τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος (ΕΟΠ) που εκδόθηκαν χθες επιβεβαιώνουν ότι οι εκπομπές CO2 από τα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν για το δεύτερο έτος το 2018, αυξημένο κατά 1,6% το 2017. Το περασμένο έτος ήταν επίσης το δεύτερο έτος, οι περισσότεροι πωλούμενοι τύποι καυσίμων, αυξάνοντας περαιτέρω το μερίδιό τους στην αγορά, ενώ οι πωλήσεις καυσίμων ντίζελ συνέχισαν να μειώνονται. Στα νέα φορτηγά σημειώθηκε επίσης αύξηση των εκπομπών CO2 (+ 1,3%) για πρώτη φορά από τότε που ξεκίνησαν τα αρχεία.

Περίπου 8,5 εκατομμύρια νέα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα πωλήθηκαν πέρυσι, από 7,6 εκατομμύρια το 2017, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Το 2018, καταγράφηκαν 5,4 εκατομμύρια νέα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, που αντιπροσωπεύουν πτώση 1,2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Την ίδια στιγμή, το 2018 πωλήθηκαν μόλις 302.000 ηλεκτρικά φορτισμένα αυτοκίνητα.

Είναι σαφές ότι υπάρχει συσχέτιση μεταξύ των πωλήσεων πετρελαίου / βενζίνης και των εκπομπών CO2. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εκπέμπουν περισσότερο CO2 από ό, “Παρά το γεγονός ότι το χάσμα μεταξύ των μέσων εκπομπών CO2 από τα ντίζελ και τα βενζινοκίνητα οχήματα μειώνεται, είναι ακόμα σημαντικό – ειδικά καθώς σχεδόν 1 εκατομμύριο περισσότερα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα πωλήθηκαν πέρυσι σε σύγκριση με το 2017”, δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της ACEA, Erik Jonnaert.

Σύμφωνα με το σημερινό σενάριο, η προοπτική επιβολής προστίμων για μη επίτευξη του στόχου 2020/2021 για το CO2 είναι, σε διαφορετικό βαθμό, σοβαρή ανησυχία για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Προφανώς, η μη επίτευξη των στόχων αυτών θα έθετε επίσης σε μειονεκτική θέση τους κατασκευαστές για την επίτευξη των στόχων για το 2025 και το 2030 που έχουν τεθεί πρόσφατα.

Καθώς αυτό δεν είναι προς το συμφέρον του κλάδου, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων επενδύουν μαζικά σε όλες τις τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών και μηδενικών εκπομπών – συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πλήρους μπαταρίας, των υβριδίων plug-in και των υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και εκείνων που τροφοδοτούνται με φυσικό αέριο ή υδρογόνο .

Η ACEA παροτρύνει τα 28 κράτη μέλη της ΕΕ να εντείνουν τις επενδύσεις τους στην χρέωση σημείων για οχήματα με ηλεκτρικό φόρο και σταθμούς ανεφοδιασμού για άλλα αυτοκίνητα εναλλακτικής ισχύος, θέτοντας σε εφαρμογή ουσιαστικά και βιώσιμα συστήματα κινήτρων για να ενθαρρύνουν περισσότερους καταναλωτές να τα αγοράζουν.

“Εν μέσω της έντονης ώθησης για οχήματα εναλλακτικής ισχύος, δεν πρέπει να διαγράψουμε την τελευταία γενιά πετρελαιοκίνητων οχημάτων, τα οποία όχι μόνο εκπέμπουν λιγότερα CO2 από τα αντίστοιχα πετρελαιοφόρα αλλά παράγουν και στην πράξη χαμηλές εκπομπές ρυπογόνων οχημάτων”, τόνισε ο Jonnaert .

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ