Skip to main content
| Notaka

“Αυτο-οδήγηση αυτοκινήτων στην ΕΕ: από την επιστημονική φαντασία στην πραγματικότητα”.

 

Τα οχήματα χωρίς οδηγό θα κυκλοφορούν στην αγορά της ΕΕ από το 2020. Ποια είναι τα οφέλη; Τι κάνει η ΕΕ για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του αυτοματοποιημένου τομέα των μεταφορών; Ανακαλύψτε το στο infographic μας.

 

Χάρη στις τελευταίες εξελίξεις στην ψηφιακή τεχνολογία, όπως η ρομποτική, η τεχνητή νοημοσύνη και οι υπολογιστές υψηλών επιδόσεων, τα αυτο-οδήγηση αυτοκίνητα που κάποτε φανταζόμασταν σε ταινίες και βιβλία πρόκειται να γίνουν πραγματικότητα.


Πώς μπορούν να ωφεληθούν οι Ευρωπαίοι τα αυτοκατευθυνόμενα οχήματα;


Το ανθρώπινο λάθος αφορά περίπου το 95% όλων των τροχαίων ατυχημάτων στην ΕΕ, και μόνο το 2017, 25.300 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της Ένωσης. Τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά χωρίς οδηγό μπορούν να μειώσουν δραστικά αυτά τα στοιχεία και να βελτιώσουν την οδική ασφάλεια, ενώ οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες μπορούν επίσης να μειώσουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση και τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου και ατμοσφαιρικών ρύπων. Η κινητικότητα μπορεί επίσης να βελτιωθεί, για παράδειγμα με το άνοιγμα των οδικών μεταφορών προς τους ηλικιωμένους και τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα ή αναπηρίες.


Τα επόμενα χρόνια, η αγορά αυτοκινούμενων οχημάτων αναμένεται να αυξηθεί εκθετικά δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας και να αναπτύξει κέρδη ύψους έως 620 δισ. Ευρώ έως το 2025 για την αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ.

Ποιες είναι οι προκλήσεις της αυτόνομης οδήγησης στην ΕΕ;


  • Οδική ασφάλεια : δεδομένου ότι τα οχήματα χωρίς οδηγό πρέπει να μοιράζονται το δρόμο με μη αυτοματοποιημένα οχήματα, πεζούς και ποδήλατα, είναι απαραίτητες οι κατάλληλες απαιτήσεις ασφάλειας και η εναρμόνιση των κανόνων κυκλοφορίας σε επίπεδο ΕΕ.
  • Ζητήματα ευθύνης : δεδομένου ότι τα οχήματα με αυτοκαταστροφή μεταφέρουν τα καθήκοντα οδήγησης από τον άνθρωπο σε αυτόνομες τεχνολογίες, οι υπάρχοντες νόμοι περί ευθύνης της ΕΕ πρέπει να εξελιχθούν και να διευκρινιστεί ποιος είναι υπεύθυνος σε περίπτωση ατυχήματος: ο οδηγός ή ο κατασκευαστής;
  • Επεξεργασία δεδομένων : Οι κανόνες της ΕΕ για την προστασία των δεδομένων ισχύουν και για τον αυτοματοποιημένο τομέα, αλλά δεν έχουν ληφθεί ακόμη συγκεκριμένα μέτρα για να διασφαλιστεί η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και να προστατευθούν τα οχήματα με αυτοκατάθεση από τα κυβερνοεξάρτητα.
  • Ερωτικά ζητήματα : τα αυτοκατευθυνόμενα οχήματα πρέπει να σέβονται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και την ελευθερία επιλογής. Οι κατευθυντήριες γραμμές της ΕΕ για την τεχνητή νοημοσύνη καταρτίζονται, αλλά ενδέχεται να απαιτούνται ειδικά πρότυπα.
  • Υποδομή: σημαντικές επενδύσεις στην έρευνα και την καινοτομία είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη τεχνολογιών και την ανάπτυξη της απαραίτητης υποδομής.

Τι κάνει η ΕΕ;


Ενώ οι τεχνολογίες προχωρούν με ταχύ ρυθμό, η ΕΕ προσπαθεί να εξασφαλίσει κοινούς κανόνες. Μετά την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με την αυτοματοποιημένη κινητικότητα , ο βουλευτής του Ολλανδού ΕΛΚ, Wim van de Camp , συνέταξε μια έκθεση πρωτοβουλίας για την αυτόνομη οδήγηση. Θα υποβληθεί σε ψηφοφορία στο Κοινοβούλιο στις 15 Ιανουαρίου 2019 και τονίζει ότι:


  • Οι πολιτικές και η νομοθεσία της ΕΕ σχετικά με τις αυτοματοποιημένες και συνδεδεμένες μεταφορές πρέπει να καλύπτουν όλους τους τρόπους μεταφοράς, συμπεριλαμβανομένων των θαλάσσιων μεταφορών μικρών αποστάσεων, των πλοίων εσωτερικής ναυσιπλοΐας, των αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων και των ελαφρών σιδηροδρομικών συστημάτων.
  • Οι προσπάθειες τυποποίησης σε διεθνές επίπεδο πρέπει να συντονιστούν περαιτέρω, προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια και η διαλειτουργικότητα των οχημάτων πέρα ​​από τα σύνορα.
  • Οι καταγραφείς δεδομένων συμβάντων πρέπει να είναι υποχρεωτικοί σε αυτοματοποιημένα οχήματα για τη βελτίωση των ερευνών ατυχημάτων και την αντιμετώπιση του ζητήματος της ευθύνης.
  • Για να αυξηθεί η εμπιστοσύνη των Ευρωπαίων στα μηχανοκίνητα οχήματα, πρέπει να αναπτυχθούν χωρίς καθυστέρηση κανόνες για την προστασία και την ηθική δεοντολογία στον αυτοματοποιημένο τομέα των μεταφορών.
  • Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στην ανάπτυξη οχημάτων με αυτοπροστασία που είναι προσβάσιμα για άτομα με μειωμένη κινητικότητα ή αναπηρίες.
Αυτοματοποιημένα και συνδεδεμένα οχήματα
  • Τα αυτοματοποιημένα οχήματα χρησιμοποιούν ψηφιακές τεχνολογίες για να βοηθήσουν τον οδηγό ώστε ορισμένες ή όλες οι λειτουργίες οδήγησης να μεταφερθούν σε ένα σύστημα υπολογιστή
  • Αυτοκίνητα ή μηχανοκίνητα οχήματα είναι αυτοματοποιημένα οχήματα των επιπέδων 3, 4 ή 5
  • Τα συνδεδεμένα οχήματα είναι εξοπλισμένα με συσκευές επικοινωνίας με άλλα οχήματα ή υποδομή μέσω του Διαδικτύου
  • Οι αυτοματοποιημένες και συνδεδεμένες τεχνολογίες είναι συμπληρωματικές και όλα τα αυτοματοποιημένα οχήματα είναι πιθανό να συνδεθούν επίσης στο εγγύς μέλλον

Επίπεδα αυτοματοποίησης και χρονοδιάγραμμα

 

Τα αυτοματοποιημένα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με αισθητήρες, ενσωματωμένες κάμερες, υπολογιστές μέσα στο αυτοκίνητο, GPS υψηλής ακρίβειας, δορυφορικούς δέκτες και ραντάρ μικρής εμβέλειας και εκτελούν όλες ή μέρος των οδηγών. Τα οχήματα που βοηθούν τους οδηγούς (επίπεδα 1 και 2 του αυτοματισμού) βρίσκονται ήδη στην ευρωπαϊκή αγορά. Αυτοκίνητα οχήματα (επίπεδα 3 και 4) δοκιμάζονται επί του παρόντος και αναμένονται στην αγορά από το 2020 έως το 2030 , ενώ τα πλήρως αυτοματοποιημένα οχήματα (επίπεδο 5) πρέπει να φθάσουν από το 2030.

 

europarl.europa.eu

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ