Skip to main content
| Notaka

09:03 “Οι ευρωβουλευτές ζητούν κανόνες ασφαλείας και ευθύνης για αυτοκίνητα χωρίς οδηγό”.

 

Οι ευρωβουλευτές επικροτούν την αυτοματοποιημένη κινητικότητα, αλλά ζητούν περαιτέρω προσπάθειες για να εξασφαλίσουν την οδική ασφάλεια και την υποστήριξη της βιομηχανίας της ΕΕ.

 

Η Ευρώπη πρέπει να είναι καινοτόμος αλλά ταχύτερη. Η Κίνα και οι ΗΠΑ δεν περιμένουν », δήλωσε ο εισηγητής Wim Van de Camp (ΕΛΚ, NL). Πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο κινούνται γρήγορα προς την κατεύθυνση της διάθεσης τόσο της συνδεδεμένης όσο και της αυτοματοποιημένης κινητικότητας στην αγορά και η ΕΕ πρέπει να ανταποκριθεί πολύ ταχύτερα στις εξελίξεις του κλάδου, σύμφωνα με το μη δεσμευτικό ψήφισμα που εγκρίθηκε με 585 υπέρ, 85 κατά , 26 αποχές.

Χαιρετίζουν την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «Στον δρόμο προς την αυτοματοποιημένη κινητικότητα» ως σημαντικό ορόσημο της στρατηγικής της ΕΕ για συνδεδεμένη και αυτοματοποιημένη κινητικότητα, αλλά τονίζουν ότι απαιτούνται περαιτέρω προσπάθειες για να εξασφαλιστεί ότι υπάρχουν επαρκείς πόροι για τη στήριξη του τομέα και ότι υπάρχουν κατάλληλους κανόνες ασφάλειας και ευθύνης.

Οι ευρωβουλευτές καλούν την Επιτροπή και τις χώρες της ΕΕ να εργαστούν για να διατηρήσουν ηγετικό ρόλο στη διεθνή τεχνική εναρμόνιση των αυτοματοποιημένων οχημάτων στο πλαίσιο της Οικονομικής Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (UNECE) και της Σύμβασης της Βιέννης.

Πρέπει να αναπτυχθούν συστήματα διασφάλισης που να επιτρέπουν την ανάπτυξη αυτοματοποιημένων οχημάτων και οχημάτων που δεν είναι ούτε συνδεδεμένα ούτε αυτοματοποιημένα για συνύπαρξη, τονίζουν.

Κανόνες αυτοματοποίησης για άλλους τρόπους μεταφοράς

Οι ευρωβουλευτές ζητούν επίσης από την Επιτροπή να παρουσιάσει λεπτομερείς κανόνες για τα αυτοματοποιημένα αεροσκάφη και να καθορίσει τα επίπεδα αυτοματοποίησης τόσο για τη χερσαία όσο και για τη θαλάσσια ναυσιπλοΐα, προκειμένου να τονωθεί η πρόσληψη αυτόνομων πλοίων. Πρέπει επίσης να αναπτυχθούν πρότυπα για να καταστεί δυνατή η αυτόνομη κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών και των ελαφρών σιδηροδρομικών συστημάτων.

Θα πρέπει να δημιουργηθεί μια κοινή εταιρική σχέση (κοινή επιχείρηση), παρόμοια με αυτή της Shift2Rail για τις σιδηροδρομικές μεταφορές και της CleanSky για την αεροναυπηγική βιομηχανία, προκειμένου να δημιουργηθεί μια στρατηγική πρωτοβουλία για τις αυτόνομες μεταφορές.

Η έρευνα πρέπει να επικεντρωθεί επίσης στις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις των αυτόνομων μεταφορών σε θέματα όπως η προσαρμογή των καταναλωτών, η κοινωνική αποδοχή, οι φυσιολογικές αντιδράσεις, οι φυσικές αντιδράσεις και η μείωση των ατυχημάτων.

 

europarl.europa.eu  /  popek.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ