08:29 “Ασφάλιση αυτοκινήτων: νέοι κανόνες της ΕΕ για καλύτερη προστασία των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων”.

Μάθετε πώς αποσκοπεί το Κοινοβούλιο να εξασφαλίσει ότι τα θύματα των τροχαίων ατυχημάτων στην Ευρώπη αποζημιώνονται αρκετά.
Μολονότι οι δρόμοι της ΕΕ είναι οι ασφαλέστεροι στον κόσμο, 25.300 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους το 2017 ενώ 135.000 άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά . Τα περισσότερα από τα θύματα ήταν ευάλωτοι χρήστες του δρόμου, όπως παιδιά, πεζοί, ποδηλάτες και ηλικιωμένοι.
Στις 13 Φεβρουαρίου, οι βουλευτές του ΕΚ θα ψηφίσουν πρόταση για τη βελτίωση της ισχύουσας οδηγίας για την ασφάλιση αυτοκινήτων , προκειμένου να προστατευθούν καλύτερα τα θύματα οδικών ατυχημάτων. Οι νέοι κανόνες θα εξασφαλίσουν δίκαιες αποζημιώσεις για τα θύματα, θα αποθαρρύνουν τη χρήση μη ασφαλισμένων αυτοκινήτων και θα εξασφαλίσουν την ίση μεταχείριση των αντισυμβαλλομένων από διαφορετικές χώρες της ΕΕ.
Οι ευρωβουλευτές εργάζονται επίσης για τη βελτίωση των κανόνων οδικής ασφάλειας για τη μείωση του αριθμού των θυμάτων σε οδικά ατυχήματα.
Υψηλότερο επίπεδο προστασίας των θυμάτων
Επί του παρόντος, τα θύματα τροχαίων ατυχημάτων δεν μπορούν να λάβουν αποζημίωση ή εμπειρία καθυστερήσεων πληρωμής όταν ο ασφαλιστής του υπεύθυνου οχήματος είναι αφερέγγυος. Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, η ευθύνη για την αποζημίωση σε τέτοιες περιπτώσεις θα αθετήσει τα κράτη μέλη. Οι ευρωβουλευτές προτείνουν επίσης να χορηγηθεί αποζημίωση εντός μέγιστης προθεσμίας έξι μηνών.
Οι άνθρωποι σε ολόκληρη την ΕΕ θα επωφελούντο από το ίδιο ελάχιστο επίπεδο προστασίας. Για σωματικούς τραυματισμούς, τα θύματα θα δικαιούνται ασφαλιστική κάλυψη ύψους τουλάχιστον € 6,070,000 ανά ατύχημα, ανεξάρτητα από τον αριθμό των θυμάτων, ή € 1,220,000 ανά θύμα. Για τις υλικές ζημιές, το ελάχιστο ποσό κάλυψης θα είναι € 1.220.000 ανά απαίτηση, ανεξάρτητα από τον αριθμό των θυμάτων. Τα κράτη μέλη θα έχουν τη δυνατότητα να καθορίζουν υψηλότερα ποσά.
Πιο προσιτά ασφάλιστρα
Οι νέοι κανόνες θα παροτρύνουν τις ασφαλιστικές εταιρείες να επιτρέψουν τη μεταβίβαση ενός ιστορικού απαιτήσεων, επιτρέποντας σε έναν καταναλωτή που μετακομίζει σε άλλη χώρα της ΕΕ να συνεχίσει να απολαμβάνει παροχές, στην ίδια βάση με τους εγχώριους ασφαλισμένους. Αυτό θα σήμαινε ότι οι πολίτες της ΕΕ έχουν πρόσβαση σε πιο συμφέροντα ασφάλιστρα και πιθανές εκπτώσεις, ανεξάρτητα από την ιθαγένειά τους ή το προηγούμενο κράτος μέλος διαμονής.
Σφίγγοντας τα ανασφάλιστα οχήματα
Η ανασφάλιστη οδήγηση είναι ένα αυξανόμενο πρόβλημα εντός της ΕΕ, το οποίο κοστίζει εκατομμύρια ευρώ και αυξάνει τα ασφάλιστρα για την πληρωμή των καταναλωτών. Η πρόταση του Κοινοβουλίου θα επιτρέψει στις χώρες της ΕΕ να διεξάγουν συστηματικούς διασυνοριακούς ελέγχους ασφάλισης μέσω διακριτικών τεχνολογιών, όπως η αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, και να επιβάλλουν κυρώσεις.
Ποια οχήματα θα συμπεριληφθούν στη νέα οδηγία;
Οι κανόνες θα καλύπτουν τα περισσότερα οχήματα. Τα ηλεκτρονικά ποδήλατα, τα segways και τα ηλεκτρικά σκούτερ θα αποκλειστούν καθώς είναι μικρότερα και προκαλούν λιγότερες ζημιές στους ανθρώπους και στην ιδιοκτησία. Επιπλέον, η εφαρμογή των κανόνων ασφάλισης αυτοκινήτων μπορεί να αποθαρρύνει τη χρήση τους. Επίσης παραλείπονται τα μηχανοκίνητα αθλήματα, καθώς γενικά καλύπτονται από άλλες μορφές ευθύνης.
Επόμενα βήματα
Μετά την έγκριση των νέων κανόνων από το Κοινοβούλιο, οι ευρωβουλευτές θα πρέπει να διαπραγματευθούν με το Συμβούλιο προτού τεθούν σε ισχύ.
Μόλις εφαρμοστούν οι νέοι κανόνες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να αξιολογήσει την εφαρμογή τους όσον αφορά τααυτοκίνητα με αυτοκαταστροφή .
ΠΗΓΗ: europarl.europa.eu
