Skip to main content
| Notaka

15:08 “Πρότυπα CO2 για τα φορτηγά: Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψηφίζει”.

 

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εξέφρασε τις σοβαρές ανησυχίες της σχετικά με τη σημερινή ψηφοφορία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με τα πρώτα πρότυπα εκπομπών CO2 για φορτηγά.

Η ψηφοφορία της Επιτροπής Περιβάλλοντος του Κοινοβουλίου (ENVI) ήταν σε αντίθεση με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για πρότυπα εκπομπών CO2 για νέα βαρέα οχήματα, που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Μάιο. Τα πρότυπα αυτά σχεδιάζονται να εφαρμοστούν σε μόλις έξι χρόνια.

“Η ευρωπαϊκή βιομηχανία φορτηγών είναι πρόθυμη να δεσμευτεί σε φιλόδοξους στόχους για το CO2, υπό την προϋπόθεση ότι αυτές είναι τεχνολογικά και οικονομικά βιώσιμες στο δεδομένο χρονικό πλαίσιο”, δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της ACEA, Erik Jonnaert. Ωστόσο, τα εξαιρετικά αυστηρά επίπεδα μείωσης των εκπομπών CO2 για το 2025 και το 2030, τα οποία ψήφισαν σήμερα οι ευρωβουλευτές, πηγαίνουν ακόμη και πέρα ​​από την πρόταση της Επιτροπής, η οποία ήταν ήδη εξαιρετικά δύσκολη.

“Αυτοί οι στόχοι θα δημιουργούσαν μείζονα προβλήματα, καθώς απλώς δεν λαμβάνουν υπόψη την πραγματικότητα και την πολυπλοκότητα της αγοράς φορτηγών, ούτε τους μακροχρόνιους κύκλους ανάπτυξης για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα”, εξήγησε ο Jonnaert. “Οι ευρωβουλευτές πρέπει να γνωρίζουν ότι τα φορτηγά που θα χτυπήσουν την αγορά το 2025 βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη.”

Η ACEA υποστηρίζει την ιδέα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εισαγωγή ειδικών κινήτρων για την τόνωση της καινοτομίας και της πρόσληψης εναλλακτικών καυσίμων. Από την άποψη αυτή, η βιομηχανία χαιρετίζει την καθιέρωση συστήματος υπερπιστώσεων ως μέσο για την ενθάρρυνση της ευρύτερης δυνατής ανάπτυξης φορτηγών χαμηλής και μηδενικής εκπομπής ρύπων.

Ωστόσο, οι ευρωβουλευτές ψήφισαν να το μετατρέψουν σε σύστημα συγκριτικής αξιολόγησης, θέτοντας ένα «malus» για τους κατασκευαστές που δεν καταφέρνουν να επιτύχουν εξ ολοκλήρου μη ρεαλιστικούς στόχους πωλήσεων οχημάτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών. “Αυτό δεν λαμβάνει υπόψη το γεγονός ότι η δυναμικότητα ηλεκτροκίνησης των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων είναι πολύ χαμηλότερη από ό, τι για τα αυτοκίνητα, ειδικά όταν πρόκειται για φορτηγά για παράδοση μακρινών αποστάσεων. Επιπλέον, λείπει η υποδομή επαναφόρτισης, ιδίως κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων “, δήλωσε ο Jonnaert.

Τα φορτηγά μεταφέρουν 14 δισεκατομμύρια τόνους αγαθών ετησίως. Παρέχουν περίπου το 72% όλων των χερσαίων φορτίων στην Ευρώπη ή το 90% της συνολικής αξίας των εμπορευμάτων, ενώ αντιπροσωπεύουν το 5% των συνολικών εκπομπών CO2. Οι επιδόσεις των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, μετρούμενες σε δισεκατομμύρια τονοχιλιόμετρα, αυξήθηκαν κατά 20% μεταξύ του 2000 και του 2016.

POPEK.GR  /  ACEA

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ