| Notaka
13:38 “Διαφορές μεταξύ ντίζελ και βενζίνης”.

Το ντίζελ είναι ένα ολοένα και πιο δημοφιλές καύσιμο στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα, με πάνω από τις μισές νέες εγγραφές αυτού του τύπου. Ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ αυτών των δύο προωθητικών;
Το συμβατικό ντίζελ και η βενζίνη παράγονται από ορυκτέλαιο, αλλά οι ακριβείς μέθοδοι καθαρισμού ποικίλλουν. Το πετρέλαιο ντίζελ είναι καταρχήν ευκολότερο να βελτιωθεί από τη βενζίνη, ωστόσο περιέχει περισσότερους ρύπους που πρέπει να εξαχθούν πριν φτάσει στα ίδια επίπεδα εκπομπών με τη βενζίνη. Ανά λίτρο, το ντίζελ περιέχει περισσότερη ενέργεια από τη βενζίνη και η διαδικασία καύσης του κινητήρα είναι πιο αποδοτική, αυξάνοντας την αποδοτικότητα καυσίμου και μειώνοντας τις εκπομπές CO2 κατά τη χρήση του πετρελαίου κίνησης.
Κινητήρες ντίζελ και βενζίνης
Λόγω της διαδικασίας καύσης και της γενικής ιδέας του κινητήρα, ο κινητήρας ντίζελ μπορεί να είναι έως και 40% αποδοτικότερος από έναν βενζινοκινητήρα με ανάφλεξη με σπινθήρα, με την ίδια ισχύ εξόδου, ceteris paribus, ιδιαίτερα με νέους κινητήρες με χαμηλή συμπίεση.
Η θερμαντική αξία του καυσίμου ντίζελ είναι περίπου 45,5 MJ / kg (megajoules ανά χιλιόγραμμο), ελαφρώς χαμηλότερη από τη βενζίνη η οποία είναι 45,8 MJ / kg. Ωστόσο, το πετρέλαιο ντίζελ είναι πυκνότερο από τη βενζίνη και περιέχει περίπου 15% περισσότερη ενέργεια κατ ‘όγκο (περίπου 36,9 MJ / λίτρο σε σύγκριση με 33,7 MJ / λίτρο). Λαμβάνοντας υπόψη τη διαφορά στην ενεργειακή πυκνότητα, η συνολική απόδοση του πετρελαιοκινητήρα εξακολουθεί να είναι περίπου 20% μεγαλύτερη από τον βενζινοκινητήρα, παρά το γεγονός ότι ο κινητήρας ντίζελ είναι επίσης βαρύτερος.
1 kg ντήζελ που καίγεται υπό ιδανικές συνθήκες θα παράγει 2,65kg CO2. 1 κιλό βενζίνης που καίγεται υπό ιδανικές συνθήκες θα παράγει 2,3 κιλά CO2.
Βενζίνη έναντι ντίζελ: επεξεργασία διυλιστηρίου
Το αργό πετρέλαιο περιέχει εκατοντάδες διαφορετικούς τύπους υδρογονανθράκων που αναμειγνύονται μεταξύ τους και, ανάλογα με την πηγή του αργού πετρελαίου, διαφορετικές ακαθαρσίες. Για την παραγωγή βενζίνης, ντίζελ ή οποιουδήποτε άλλου προϊόντος με βάση το πετρέλαιο, οι υδρογονάνθρακες πρέπει να διαχωριστούν, με διύλιση ενός ή του άλλου τύπου:
Διαφορετικά μήκη αλυσίδων υδρογονανθράκων όλα έχουν προοδευτικά υψηλότερα σημεία βρασμού τόσο μεγαλύτερη είναι η αλυσίδα, έτσι ώστε όλα αυτά μπορούν να διαχωριστούν με μια διαδικασία γνωστή ως κλασματική απόσταξη. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, το αργό πετρέλαιο θερμαίνεται σε στήλη απόσταξης και οι διάφορες αλυσίδες υδρογονανθράκων εκχυλίζονται ως ατμός σύμφωνα με τις θερμοκρασίες εξάτμισής τους και στη συνέχεια επανασυμπυκνώνονται.
Η βενζίνη είναι κατασκευασμένη από μίγμα αλκανίων και κυκλοαλκανίων με μήκος αλυσίδας μεταξύ 5-12 ατόμων άνθρακα. Αυτά βράζουν μεταξύ 40 ° C και 205 ° C
Το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης ή το ντίζελ είναι αλκάνια που περιέχουν 12 ή περισσότερα άτομα άνθρακα. Αυτά έχουν σημείο βρασμού μεταξύ 250 ° C και 350 ° C
Μετά την απόσταξη, υπάρχουν διάφορες τεχνικές που χρησιμοποιούνται για τη μετατροπή ορισμένων κλάσεων σε άλλους:
που σπάει τις μεγάλες αλυσίδες υδρογονανθράκων σε μικρότερες
ενοποίηση – η οποία συνδυάζει μικρότερες αλυσίδες υδρογονανθράκων για να φτιάξουν μεγαλύτερες
αλλοίωση – η οποία επαναπροσδιορίζει διάφορα ισομερή για να κάνουν τους επιθυμητούς υδρογονάνθρακες
Για παράδειγμα, αυτό επιτρέπει σε ένα διυλιστήριο να μετατρέψει το πετρέλαιο ντίζελ σε καύσιμο βενζίνης, ανάλογα με τη ζήτηση για βενζίνη. Τα διυλιστήρια θα συνδυάζουν επίσης διάφορα κλάσματα (επεξεργασμένα, ακατέργαστα) σε μείγματα για την παραγωγή των επιθυμητών προϊόντων. Για παράδειγμα, διαφορετικά μείγματα αλυσίδων υδρογονανθράκων μπορούν να δημιουργήσουν βενζίνες με διαφορετικές τιμές οκτανίων.
Τα αποσταχθέντα και χημικά επεξεργασμένα κλάσματα επεξεργάζονται για την απομάκρυνση ακαθαρσιών, όπως οργανικές ενώσεις που περιέχουν θείο, άζωτο, οξυγόνο, νερό, διαλυμένα μέταλλα και ανόργανα άλατα.
POPEK.GR / ACEA
