09:23 “Επιτροπή Περιβάλλοντος Οι ευρωβουλευτές πιέζουν για καθαρότερα φορτηγά και ηλεκτρικά λεωφορεία”.

- Το 20% των νέων βαρέων οχημάτων (HDV) να είναι μηδενικές ή χαμηλές εκπομπών μέχρι το 2030
- κατασκευαστές να μειώσουν τις εκπομπές CO2 κατά 35%
- να ζητήσει το 75% των αστικών λεωφορείων να απαλλαγούν από εκπομπές έως το 2030
Περιβάλλον Οι ευρωβουλευτές υποστήριξαν σχέδια για φορτηγά και λεωφορεία να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου την Πέμπτη.
Περιβάλλον Οι βουλευτές του ΕΚ πρότειναν υψηλότερο στόχο (35%) από ό, τι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (30%) για τα νέα φορτηγά να μειώσουν τις εκπομπές της ΕΕ έως το 2030, με ενδιάμεσο στόχο 20% έως το 2025.
Οι κατασκευαστές θα πρέπει επίσης να εξασφαλίσουν ότι τα οχήματα με μηδενικές και χαμηλές εκπομπές (που εκπέμπουν τουλάχιστον 50% λιγότερα) αντιπροσωπεύουν μερίδιο αγοράς 20% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων και φορτηγών μέχρι το 2030 και 5% το 2025.
Ηλεκτρικά λεωφορεία στόχος
Επιτροπή Περιβάλλοντος Οι ευρωβουλευτές πρόσθεσαν τα αστικά λεωφορεία στο πεδίο εφαρμογής της πρότασης και πρότειναν το 50% των νέων λεωφορείων να είναι ηλεκτρικά από το 2025 και το 75% ηλεκτρικό μέχρι το 2030. Τα λεωφορεία με μηδενικές εκπομπές είναι ήδη διαθέσιμα στην αγορά και ενθαρρύνεται η χρήση τους μέσω μέτρων για την αύξηση της ζήτησης, όπως οι δημόσιες συμβάσεις, λένε.
Πριν από το 2020, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να καταρτίσει σχέδια για δοκιμή πραγματικών εκπομπών CO2 για τις οδικές εκπομπές. Θα πρέπει επίσης να εισαχθούν ανεξάρτητες δοκιμές οχημάτων σε χρήση και οδικών μεταφορών από τρίτους, σύμφωνα με τους ευρωβουλευτές.
Κοινωνικές επιπτώσεις από τη μείωση του άνθρακα
Οι ευρωβουλευτές αναγνωρίζουν ότι μια κοινωνικά αποδεκτή και δίκαιη μετάβαση προς την κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές απαιτεί αλλαγές σε όλη την αλυσίδα αξίας της αυτοκινητοβιομηχανίας, με πιθανές αρνητικές κοινωνικές επιπτώσεις. Ως εκ τούτου, η ΕΕ πρέπει να προωθήσει τους εργαζόμενους στον τομέα που μαθαίνουν νέες δεξιότητες και ανακατανέμονται, ιδίως στις περιφέρειες και τις κοινότητες που πλήττονται περισσότερο από τη μετάβαση. Οι ευρωβουλευτές υποστηρίζουν επίσης τη στήριξη της ευρωπαϊκής κατασκευής μπαταριών.
Εκπομπές κύκλου ζωής
Στην έκθεσή της για το 2022, η Επιτροπή θα πρέπει να επεξεργαστεί μια πιθανή εκτίμηση του πλήρους κύκλου ζωής των εκπομπών CO2 που παράγουν τα βαρέα οχήματα και να προτείνει, αν χρειαστεί, υποχρεώσεις υποβολής εκθέσεων για τους κατασκευαστές.
Παραθέτω, αναφορά
Ο εισηγητής Bas Eickhout (Verts / ALE, NL) δήλωσε: “Η σημερινή πλειοψηφία κάνει τους μεγάλους ρυπαίνοντες του δρόμου υπεύθυνοι για μεγαλύτερη προστασία του κλίματος. Οι κατασκευαστές φορτηγών πρέπει να αρχίσουν να επενδύουν σε καθαρά φορτηγά. Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να κινηθεί από την αργή λωρίδα για να γίνει πρωτοπόρος στην προστασία του κλίματος στην οδική κυκλοφορία. Η Διακυβερνητική Επιτροπή για την Αλλαγή του Κλίματος κατέστησε σαφές ότι δεν μπορούμε να χάσουμε περισσότερο χρόνο για την προστασία του κλίματος ».
Επόμενα βήματα
Η ολομέλεια θα ψηφίσει την έκθεση κατά τη διάρκεια της συνόδου ολομέλειας του Νοεμβρίου στο Στρασβούργο.
Ιστορικό
Οι μεταφορές είναι ο μόνος σημαντικός τομέας στην ΕΕ όπου οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου εξακολουθούν να αυξάνονται, λένε οι ευρωβουλευτές. Προκειμένου να τηρηθούν οι δεσμεύσεις που αναλήφθηκαν στη COP21 το 2015, πρέπει να επιταχυνθεί η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε ολόκληρο τον τομέα των μεταφορών, στο δρόμο προς μηδενικές εκπομπές από τα μέσα του αιώνα.
Ταυτόχρονα, ο παγκόσμιος τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας μεταβάλλεται ταχύτατα, ιδίως στους ηλεκτροκίνητους κινητήρες. Εάν οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινητοβιομηχανιών αναλάβουν αργά την απαιτούμενη μετάβαση στην ενέργεια, κινδυνεύουν να χάσουν τον ηγετικό ρόλο τους, λένε οι ευρωβουλευτές.
europarl.europa.eu
