Skip to main content
| Notaka

08:23 “Νέοι στόχοι CO2 για τους φορτηγά: οι κατασκευαστές καλούν τα κράτη μέλη της ΕΕ να ενεργήσουν γρήγορα”.

 

Ανόβερο, 19 Σεπτεμβρίου 2018 – Οι ηγέτες της ευρωπαϊκής βιομηχανίας φορτηγών καλούν τα κράτη μέλη της ΕΕ να ενεργήσουν γρήγορα όταν πρόκειται να αποφασίσουν για τη θέσπιση νομοθεσίας που θα καθορίζει τα πρώτα πρότυπα εκπομπής CO2 για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα.

Τον Μάιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε στόχους για το CO2 για τα φορτηγά για τα έτη 2025 και 2030, με μια ενδιάμεση αναθεώρηση το 2022. Αυτή η πρόταση βρίσκεται τώρα στα χέρια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, το οποίο συγκεντρώνει τα 28 κράτη μέλη.

“Καθώς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τερματίζει τη θητεία του το προσεχές έτος, καλούμε τους ευρωβουλευτές και τους υπουργούς να λάβουν μια γρήγορη πολιτική απόφαση για μια λογική λύση που να μπορεί να εφαρμοστεί εγκαίρως”, δήλωσε ο Joachim Drees, διευθύνων σύμβουλος της MAN Truck & Bus και πρόεδρος της το Συμβούλιο Εμπορικών Οχημάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). “Διαφορετικά, διακινδυνεύουμε μεγάλες καθυστερήσεις στην εισαγωγή των νέων στόχων για το διοξείδιο του άνθρακα, εις βάρος του περιβάλλοντος καθώς και της λειτουργικότητας της νομοθεσίας”.

Η ACEA υποστηρίζει την προσέγγιση δύο σταδίων που προτείνεται για αυτή τη νέα νομοθεσία. Δεδομένης της κατάστασης της αγοράς φορτηγών και της τεχνολογίας σήμερα, η βιομηχανία πιστεύει ότι η μείωση του CO2 κατά 7% μέχρι το 2025 και το 16% μέχρι το 2030 είναι φιλόδοξη αλλά ρεαλιστική. Η ACEA συμφωνεί επίσης με την ανάγκη για ενδιάμεση επανεξέταση το 2022. Ωστόσο, βάσει αυτής της ανασκόπησης, θα πρέπει να είναι δυνατή η προσαρμογή του στόχου του 2030 προς τα πάνω ή προς τα κάτω, ώστε να αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα της αγοράς φορτηγών εκείνη την χρονική στιγμή.

Η αναθεώρηση πρέπει, για παράδειγμα, να λαμβάνει υπόψη τη διαθεσιμότητα της υποδομής ανεφοδιασμού και επαναφόρτισης για φορτηγά με εναλλακτική κίνηση – συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινητοδρόμων – καθώς και την πρόσληψη τέτοιων οχημάτων στην αγορά. Εδώ, οι προκλήσεις είναι εξαιρετικά διαφορετικές από ό, τι για τα επιβατικά αυτοκίνητα, ειδικά όταν πρόκειται για μακρινές μεταφορές.

Δεδομένων των μακροχρόνιων κύκλων παραγωγής τους, η ανάπτυξη των φορτηγών που θα παραδοθούν στους πελάτες το 2025 βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή. Για να επιτευχθεί ο στόχος 2025 για το CO2, οι κατασκευαστές θα πρέπει να προσαρμόσουν τις νέες τεχνολογίες στα φορτηγά που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη, ακόμη και αν αυτό δεν είχε αρχικά προγραμματιστεί. “Από βιομηχανική άποψη, αυτή είναι μια μεγάλη πρόκληση”, εξήγησε ο Drees, μιλώντας στις πλευρές του IAA Commercial Vehicle Show. “Παρά το γεγονός αυτό, εξακολουθούμε να επιδιώκουμε να θέσουμε ρεαλιστικούς στόχους το 2025”.

Drees: “Καλούμε τους διαμορφωτές πολιτικής όχι μόνο να ενεργήσουν γρήγορα αλλά και να εξασφαλίσουν μια ισχυρή και εύλογη νομοθεσία – με σωστά σχεδιασμένους στόχους για το CO2 που θα λαμβάνουν υπόψη την πολυπλοκότητα της αγοράς φορτηγών.” Αυτό σημαίνει ότι οι στόχοι πρέπει να είναι να είναι σύμφωνο με τα τεχνολογικά εφικτά και οικονομικά βιώσιμα και ότι το πλαίσιο θα πρέπει να προσφέρει επαρκή ευελιξία και τις κατάλληλες συνθήκες που θα επιτρέψουν την επίτευξη των στόχων αυτών για πρώτη φορά στην πράξη.

Τα μελλοντικά πρότυπα εκπομπών CO2 για τα φορτηγά θα συζητηθούν από τους υπουργούς περιβάλλοντος της ΕΕ σε συνεδρίαση της 9ης Οκτωβρίου. Βασικά ψηφίσματα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τον φάκελο αυτό θα διεξαχθούν και τον επόμενο μήνα.

ΠΟΠΕΚ  /  POPEK.GR

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ