“T&E: Σκανδαλώδεις εκπομπές επικίνδυνων αερίων στα ευρωπαϊκά πετρελαιοκίνητα οχήματα”.
29 εκατομμύρια οχήματα με κινητήρες ντίζελ που κυκλοφορούν στην ΕΕ εκπέμπουν ρυπογόνα αέρια πολύ περισσότερα από το επιτρεπόμενο όριο, όπως εκτιμά σε μελέτη της η μη κυβερνητική οργάνωση Transport & Environment, με την ευκαιρία της πρώτης επετείου του σκανδάλου Volkswagen.
29 εκατομμύρια οχήματα με κινητήρες ντίζελ που κυκλοφορούν στην ΕΕ εκπέμπουν ρυπογόνα αέρια πολύ περισσότερα από το επιτρεπόμενο όριο, όπως εκτιμά σε μελέτη της η μη κυβερνητική οργάνωση Transport & Environment, με την ευκαιρία της πρώτης επετείου του σκανδάλου Volkswagen.
Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παραδέχτηκε πως κατέφυγε σε λογισμικά για να χειραγωγήσει τα τεστ εκπομπών καυσαερίων των οχημάτων της.
Αυτή είναι «η κορυφή του παγόβουνου», υπογραμμίζει η Transport & Environment (T&E), η οποία επιδιώκει με τη μελέτη αυτή να «προβάλει τον εντυπωσιακό αριθμό των βρώμικων οχημάτων ντίζελ που κυκλοφορούν στους δρόμους της ΕΕ και τις αδύναμες κανονιστικές ρυθμίσεις για τα οχήματα από τις εθνικές αρχές».
Η T&E συγκέντρωσε στοιχεία για 230 μοντέλα, τα οποία έχουν προκύψει από έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί από τις κυβερνήσεις της Γαλλίας, της Βρετανίας και της Ιταλίας μετά το «Dieselgate», καθώς και από ορισμένες δημόσιες βάσεις δεδομένων.
Περισσότερα από τέσσερα στα πέντε οχήματα με προδιαγραφές Euro 5 που πωλήθηκαν από το 2010 έως το 2014 παράγουν ποσότητες υπερτριπλάσιες από τις προδιαγραφές που αναφέρονται για τα οξείδια του αζώτου (NOx) από τις εργαστηριακές δοκιμές, υπολόγισε η οργάνωση.
Από τα οχήματα Euro 6, τα οποία πωλούνται από το 2015, τα δύο τρίτα εκπέμπουν έως και πάνω από τις τριπλάσιες ποσότητες σε σχέση με το προσδιορισμένο όριο.
Τα οχήματα αυτά κυκλοφορούν κυρίως στους δρόμους της Γαλλίας (5,5 εκατ.) και της Γερμανίας, (5,3 εκατ.), στην Βρετανία (4,3 εκατ.) και στην Ιταλία (3,1 εκατ.).
Στην κορυφή των χειρότερων εταιρειών με βάση τη ρύπανση, η T&E βάζει την Renault-Dacia, αποδίδοντάς της τον τίτλο των πιο «βρώμικων» κινητήρων για τις προδιαγραφές Euro 5, με εκπομπές στους δρόμους σχεδόν οκταπλάσιες από το όριο που έχει προσδιοριστεί με βάση τις εργαστηριακές δοκιμές. Ακολουθούν οι Land Rover, Hyundai, Opel-Vauxhall και Nissan.
ΠΗΓΗ: Energy Press
