«Στο -1,5% ο πληθωρισμός τον Μάρτιο».
Μείωση 1,5% σημείωσε ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) τον Μάρτιο σε ετήσια βάση, έναντι μείωσης 2,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 προς το 2014, όπως ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία.
Μείωση 1,5% σημείωσε ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) τον Μάρτιο σε ετήσια βάση, έναντι μείωσης 2,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 προς το 2014, όπως ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο πληθωρισμός έχει συμπληρώσει 37 διαδοχικούς μήνες σε αρνητικό έδαφος.
Σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2016 ο δείκτης σημείωσε αύξηση 1,3%, έναντι αύξησης 2,4%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Απριλίου 2015 – Μαρτίου 2016 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 2014 – Μαρτίου 2015 παρουσίασε μείωση 1,4%, έναντι μείωσης 1,6%, που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
Σύγκριση Μαρτίου 2016 με Φεβρουάριο 2016
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,3% τον μήνα Μάρτιο 2016 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2016, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 22,6% της ομάδας “Ένδυση και υπόδηση”, λόγω επαναφοράς μέρους των τιμών των ειδών ένδυσης και υπόδησης στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις.
β) Κατά 0,4% της ομάδας “Στέγαση”, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης.
γ) Κατά 2,3% της ομάδας “Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες”, λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις.
δ) Κατά 1,1% της ομάδας “Μεταφορές”, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
ε) Κατά 0,8% της ομάδας “Άλλα αγαθά και υπηρεσίες”, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ατομικής φροντίδας και επαναφοράς των προσωπικών ειδών στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,4% της ομάδας “Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά”, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στο αρνί και κατσίκι, νωπά ψάρια, νωπά φρούτα και στα νωπά λαχανικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στο ελαιόλαδο.
β) Κατά 0,3% της ομάδας “Αλκοολούχα ποτά και καπνός”, λόγω μείωσης των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
Σύγκριση Μαρτίου 2016 με Μάρτιο 2015
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,5% τον μήνα Μάρτιο 2016 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2015, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,4% της ομάδας “Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά”, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, χοιρινό, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, γιαούρτι και στα τυριά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στο ψωμί και δημητριακά, μοσχάρι, ψάρια γενικά, έλαια και λίπη, αποξηραμένα φρούτα και ξηροί καρποί, πατάτες, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα και στον καφέ-κακάο-τσάι.
β) Κατά 5,2% της ομάδας “Ένδυση και υπόδηση”, λόγω μείωσης των τιμών των ειδών ένδυσης και υπόδησης.
γ) Κατά 4,9% της ομάδας “Στέγαση”, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ενοίκια κατοικιών, πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο και στον ηλεκτρισμό. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα στερεά καύσιμα.
δ) Κατά 1,2% της ομάδας “Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες”, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης.
ε) Κατά 4,9% της ομάδας “Μεταφορές”, λόγω μείωσης κυρίως στις τιμές αγοράς αυτοκινήτων, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), πετρέλαιο κίνησης, άλλα καύσιμα, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς και στις συνδυασμένες μεταφορές επιβατών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, οδικές μεταφορές επιβατών και στις εγκαταστάσεις διοδίων και παρκόμετρων.
στ) Κατά 2,0% της ομάδας “Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες”, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές, είδη για παιχνίδια και αθλητισμό, παιχνίδια και χόμπι και στις εφημερίδες-βιβλία-χαρτικά είδη.
ζ) Κατά 1,3% της ομάδας “Εκπαίδευση”, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
η) Κατά 2,6% της ομάδας “Άλλα αγαθά και υπηρεσίες”, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα κουρεία- κομμωτήρια-είδη ατομικής φροντίδας, προσωπικά είδη και στην ασφάλιση οχημάτων.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών :
α) Κατά 1,1% της ομάδας “Αλκοολούχα ποτά και καπνός”, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα τσιγάρα.
β) Κατά 3,6% της ομάδας “Υγεία”, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα και στις κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και
παραϊατρικές υπηρεσίες.
γ) Κατά 2,6% της ομάδας “Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια”, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.
Εναρμονισμένος Δείκτης Τιμών
Ο Εναρμονισμένoς Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΕνΔΤΚ) του μηνός Μαρτίου 2016 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2015 παρουσίασε μείωση 0,7%, έναντι μείωσης 1,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 προς το 2014.
Ο ΕνΔΤΚ κατά τον μήνα Μάρτιο 2016 σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2016 παρουσίασε αύξηση 1,1%, έναντι αύξησης 1,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος ΕνΔΤΚ του δωδεκαμήνου Απριλίου 2015 – Μαρτίου 2016 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 2014 – Μαρτίου 2015 παρουσίασε μείωση 0,6%, έναντι μείωσης 1,6%, που σημειώθηκε από τη σύγκριση των αντίστοιχων προηγούμενων δωδεκαμήνων.
πηγή : capital.gr
