Skip to main content
| Notaka

“Δήμαρχος Αϊ Στράτη προς Δρίτσα: Κινδυνεύουμε να μείνουμε χωρίς καύσιμα”.

Ο Δήμος του Αϊ Στράτη έφτιαξε ένα πρατήριο υγρών καυσίμων για να καλύπτονται οι ανάγκες του νησιού. Το πρατήριο νοικιάστηκε σε μια επαγγελματία, η οποία λειτουργώντας το, έβγαζε ένα μικρό εισόδημα. 

 

Ο Δήμος του Αϊ Στράτη έφτιαξε ένα πρατήριο υγρών καυσίμων για να καλύπτονται οι ανάγκες του νησιού. Το πρατήριο νοικιάστηκε σε μια επαγγελματία, η οποία λειτουργώντας το, έβγαζε ένα μικρό εισόδημα. Πρόσφατα όμως άλλαξε το νομικό πλαίσιο για τη λειτουργία των καταστημάτων υγρών καυσίμων, πράγμα που σημαίνει πως στο συγκεκριμένο πρατήριο πρέπει να γίνουν σειρά παρεμβάσεων προκειμένου να ικανοποιούνται οι προϋποθέσεις του νόμου για να διαθέτει άδεια λειτουργίας.

Η επιχειρηματίας που έχει νοικιάσει το πρατήριο, εκτιμά πως το κόστος των παρεμβάσεων είναι πολύ μεγάλο και δεν μπορεί να το επωμιστεί. Άλλωστε τα κέρδη που μπορεί να αποκομίσει από την εμπορία καυσίμων σε ένα νησί με λιγότερους από 300 κατοίκους, είναι πολύ περιορισμένα.

Έτσι η δήμαρχος του νησιού, Μαρία Κακαλή, με επιστολή της προς τον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας, Θοδωρή Δρίτσα, ζητά μια διευκόλυνση για να μην μείνει το νησί χωρίς καύσιμα.

Ζητά επιπλέον δρομολόγια

Συγκεκριμένα, ζητά να εγκριθούν δύο επιπλέον επιδοτούμενα δρομολόγια το μήνα στην ήδη υπάρχουσα σύμβαση για την επιδοτούμενη γραμμή Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Άγιος Ευστράτιος, προκειμένου να γίνεται η μεταφορά καυσίμων για να καλυφθούν οι ανάγκες του νησιού.

Παράλληλα σημειώνει πως «επειδή δεν υπήρχε το συγκεκριμένο δρομολόγιο στις προηγούμενες συμβάσεις για την άγονη γραμμή, λόγω των αναγκών που υπάρχουν για την εξυπηρέτηση των κατοίκων και των επισκεπτών καθώς και για την εξυπηρέτηση των σωμάτων ασφαλείας, μεταφέρονταν καύσιμα μέσα στο επιβατικό πλοίο με ό,τι κίνδυνο αυτό συνεπάγεται».

Η δήμαρχος στην επιστολή της, αναφέρει ότι ο Δήμος του Αϊ Στράτη έχει έρθει σε επαφή με τεχνικό γραφείο, το οποίο έχει αναλάβει τη διεκπεραίωση της συγκεκριμένης υπόθεσης ούτως ώστε να γίνουν οι αναγκαίες παρεμβάσεις και να μπορέσει να λειτουργήσει εκ νέου το πρατήριο καυσίμων.

Κατά την άποψη μας, το ζήτημα θα μπορούσε να λυθεί πολύ εύκολα αν η κυβέρνηση με πολιτική απόφαση, προχωρούσε στην τροποποίηση του σχετικού νομικού πλαισίου για τα πρατήρια υγρών καυσίμων, ώστε περιπτώσεις που αφορούν νησιά κάτω των 300 κατοίκων να μην εμπίπτουν στις νέες διατάξεις. Ο Αϊ Στράτης είναι ίσως η χαρακτηριστικότερη περίπτωση που νησιού που δικαιολογεί εξαιρέσεις στο νόμο.

(emprosnet.gr, 13/09/2016)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ