Skip to main content
| Notaka

“Χρ. Λιάγγου: Απρόθυμες οι κυβερνήσεις να χτυπήσουν το λαθρεμπόριο καυσίμων”.

Από τον Φεβρουάριο του 2012 με την ψήφιση του εφαρμοστικού νόμου 4093, η ελληνική πολιτεία δεν έχει καταφέρει να θεσπίσει ένα ολοκληρωμένο μέτρο για την πάταξη του λαθρεμπορίου στην αγορά καυσίμων. Υπουργικές αποφάσεις που εκδόθηκαν αλλά δεν εφαρμόστηκαν ποτέ, άλλες που δεν έχουν ακόμη εκδοθεί και τροποποιήσεις του νόμου για τη λειτουργία της αγοράς πετρελαιοειδών που ανατρέπουν υπουργικές αποφάσεις ………

 

Από τον Φεβρουάριο του 2012 με την ψήφιση του εφαρμοστικού νόμου 4093, η ελληνική πολιτεία δεν έχει καταφέρει να θεσπίσει ένα ολοκληρωμένο μέτρο για την πάταξη του λαθρεμπορίου στην αγορά καυσίμων. Υπουργικές αποφάσεις που εκδόθηκαν αλλά δεν εφαρμόστηκαν ποτέ, άλλες που δεν έχουν ακόμη εκδοθεί και τροποποιήσεις του νόμου για τη λειτουργία της αγοράς πετρελαιοειδών που ανατρέπουν υπουργικές αποφάσεις που έχουν εκδοθεί στο πλαίσιο του προηγούμενου νόμου, δεν επιτρέπουν την εφαρμογή των κρίσιμων μέτρων που ελήφθησαν υπό την πίεση των πιστωτών για την πάταξη του λαθρεμπορίου και της φοροδιαφυγής στα καύσιμα. Η ρύθμιση που ενσωματώθηκε στο νομοσχέδιο για την απλοποίηση διαδικασιών σύστασης επιχειρήσεων, η οποία ψηφίστηκε χθες στη Βουλή και αφορά στην εγκατάσταση GPS σε βυτιοφόρα και πλωτά εφοδιαστικά μέσα καυσίμων, είναι ενδεικτική της απροθυμίας των ελληνικών κυβερνήσεων να χτυπήσουν αποτελεσματικά το φαινόμενο του λαθρεμπορίου. Προκειμένου να θεσπιστεί σύσταση της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ σχετικά με το κόστος εγκατάστασης του GPS, η ρύθμιση τροποποιεί προηγούμενο νόμο που προβλέπει ρητά τα ζητήματα που συνδέονται με τη σχετική δαπάνη. Ομως το άρθρο του σχετικού νόμου που τροποποιείται προέβλεπε και την έκδοση υπουργικής απόφασης (ΚΥΑ) που καθιστούσε υποχρεωτική την εγκατάσταση των GPS σε βυτιοφόρα και πλωτά μέσα ανεφοδιασμού καυσίμων και όριζε ρητώς τις προδιαγραφές αλλά και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της εγκατάστασής τους. Η προβλεπόμενη ΚΥΑ εκδόθηκε τον Νοέμβριο του 2012 και προέβλεπε ολοκλήρωση της εγκατάστασης μέχρι τις 31 Ιουλίου 2013. Εάν η ΚΥΑ είχε εφαρμοστεί, όπως προβλέπει ο νόμος, δεν θα υπήρχε καμία ανατροπή από το χθεσινό νομοσχέδιο. Το γεγονός όμως ότι τροποποιείται άρθρο του νόμου που προέβλεπε την έκδοσή της, οδηγεί στην κατάργησή της και την έκδοση νέας. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι δίνεται μια πίστωση χρόνου στο λαθρεμπόριο μέχρι να εκδοθεί η νέα ΚΥΑ και φυσικά να εφαρμοστεί.

Το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης με αφορμή τη συζήτηση του νομοσχεδίου την προηγούμενη ημέρα στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου έδωσε χθες διευκρινίσεις σχετικά με την τροποποίηση του εν λόγω άρθρου (15). Σε σχετική ανακοίνωση, αναφέρει ότι η ενσωμάτωση GPS στα βυτιοφόρα ήταν και είναι υποχρεωτική. Μάλιστα, τα υπουργεία Οικονομίας και Οικονομικών εξετάζουν την αυστηροποίηση των διοικητικών κυρώσεων που θα επιβάλλονται στους παραβάτες. Η μόνη αλλαγή που φέρνει το άρθρο 15 αφορά τον υπόχρεο καταβολής του κόστους που συνεπάγεται η εγκατάσταση αυτού του συστήματος. Μέχρι σήμερα, το εν λόγω κόστος καταβαλλόταν υποχρεωτικά από τον ιδιοκτήτη ή μισθωτή του οχήματος. Με την τροποποίηση που κατέθεσε η κυβέρνηση ο ιδιοκτήτης ή μισθωτής δεν θα επιβαρύνεται αυτομάτως με αυτό το κόστος, αλλά θα μπορεί να διαπραγματεύεται επί του θέματος με την εταιρεία χονδρικής εμπορίας καυσίμων.

Η ανακοίνωση επιτίθεται στους βουλευτές της Δημοκρατικής Παράταξης για τις καταγγελίες σχετικά με το «δύναται» που αναφέρει η ρύθμιση για την εγκατάσταση των GPS επικαλούμενη σχετική ορολογία στον νόμο 4093/2012. Πράγματι στον σχετικό νόμο αναφέρεται το «δύναται», όμως η ΚΥΑ που εκδόθηκε στο πλαίσιο αυτού (ΦΕΚ Αρ. 3052 18/11/2012) αναφέρει ρητώς ότι η εγκατάσταση GPS είναι υποχρεωτική.

(Καθημερινή)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!