Skip to main content
| Notaka

«Το άρθρο του Γιώργου Κράλογλου δημοσιεύθηκε στο CAPITAL.GR στις 20/2/2014, αλλά παραμένει επίκαιρο μετά από 1,5 χρόνο».

Ας μην αποφάσιζε η εσωτερική αγορά πετρελαίου να τακτοποιήσει τα «του οίκου της»… και ακόμη θα ψαχνόμαστε στο λαθρεμπόριο καυσίμων το κύκλωμα του οποίου είχε σκεφτεί να φτιάξει μέχρι και δικό του πολιτικό κόμμα!! Άλλωστε τριάντα χρόνια τώρα λαθρέμποροι καυσίμων χρηματοδοτούν (ως «επίσημος» κλάδος της ελληνικής οικονομίας) τον αθλητισμό, έντυπα και εκδόσεις, κοινωνικές Οργανώσεις, και πολιτευτές…

 

Ας μην αποφάσιζε η εσωτερική αγορά πετρελαίου να τακτοποιήσει τα «του οίκου της»… και ακόμη θα ψαχνόμαστε στο λαθρεμπόριο καυσίμων το κύκλωμα του οποίου είχε σκεφτεί να φτιάξει μέχρι και δικό του πολιτικό κόμμα!! Άλλωστε τριάντα χρόνια τώρα λαθρέμποροι καυσίμων χρηματοδοτούν (ως «επίσημος» κλάδος της ελληνικής οικονομίας) τον αθλητισμό, έντυπα και εκδόσεις, κοινωνικές Οργανώσεις, και πολιτευτές…

Θα τα καταλάβουμε όλα αυτά όταν (πολύ σύντομα) πληροφορηθούμε (από ισολογισμούς και ανακοινώσεις) τις ογκώδεις ζημιές της πετρελαϊκής αγοράς που έχει χάσει πάνω από τον μισό τζίρο πωλήσεων αφού σχεδόν ανεξέλεγκτη (με τις ευλογίες βεβαίως μιας νωθρής και εντελώς ανόητης πολιτικής τιμών) ανάγκασε τους καταναλωτές να καταφύγουν στα νοσοκομεία για να ζεσταθούν… 

Και ως μονίμως νοσηλευόμενοι από ξεπάγιασμα ακινητοποίησαν και τα αυτοκίνητα τους ή να παρέδωσαν τις πινακίδες. 

Κατά την άποψή μου η αισχρή εμπλοκή της κρατικής μηχανής στο λαθρεμπόριο καυσίμων με ομάδες Τελωνειακών και με «τσιλιαδόρους» κρατικούς υπαλλήλους (προστάτες των λαθρεμπόρων από τους ελέγχους σε πρατήρια και δεξαμενές) έβγαλε την λειτουργία της πετρελαϊκής αγοράς εκτός ελέγχου.

Και τώρα που πέρασε η εποχή να σέρνουν τα σκυλιά με τα λουκάνικα… έφτασε η ώρα για «ξεκαθάρισμα λογαριασμών».

Ποιών λογαριασμών και με ποίους; 

Μα είναι δυνατόν να γίνει ανεκτό το γεγονός ότι από τον μειωμένο (πάνω από τον μισό) τζίρο της αγοράς οι λαθρέμποροι έχουν σχεδόν το ένα τρίτο και κοροϊδεύουν ανοικτά το υπόλοιπο κύκλωμα που ενώ τους ξέρει με τα ονόματά τους και τις διευθύνσεις τους και τις έχει παραδώσει στο κράτος κάποιοι φροντίζουν να τις καταχωνιάζουν; 

Αυτά όλα στην σημερινή εποχή αυτή των ισχνών αγελάδων πρέπει να αναγκαστικά να ξεκαθαριστούν. 

Πρώτη απ΄ όλους η κυβέρνηση να πάρει στα σοβαρά την αγανάκτηση της ίδιας της αγοράς για το λαθρεμπόριο έστω και αν οφείλεται σε λόγους «αναδιανομής» της πίτας…

Και ας καταλάβουν επιτέλους (κυβέρνηση και η πολιτικοί στο σύνολό τους) ότι η προστασία που προσφέρουν στους λαθρέμπορους καυσίμων δεκαετίες και στοιχίζει στον έλληνα ιθαγενή τουλάχιστον 500.000.000 ευρώ το χρόνο καταστρέφει και την ίδια την αγορά που κατά τα άλλα τους «ενδιαφέρει». 

Αλλά και αν δεν τους ενδιαφέρει ας ντραπούν για τα 10 δισ. ευρώ (το λιγότερο) που εδώ και 20 χρόνια του σχεδόν επίσημου λαθρεμπορίου καυσίμων (από το 1993 που απελευθερώθηκαν οι τιμές) χαρίστηκαν από το κράτος στους λαθρέμπορους καυσίμων.

Γνωρίζω βεβαίως τον επίσημο αντίλογο των ύποπτων κυβερνητικών παραγόντων που χειρίστηκαν θέματα πετρελαϊκής πολιτικής την τελευταία 20ετία.

Μα τι άλλο (θα μου πουν) μπορούσε να κάνει το κράτος από αυτά που έκανε με συνεργεία ελέγχων, με την εξίσωση των τιμών πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης, με τον χρωματισμό του πετρελαίου, με τις ταμειακές μηχανές και με την μελέτη μέτρων που σιγά – σιγά θα εφαρμοσθούν;

Πρόκειται για τόσο γελοίο αντίλογο γιατί αν πράγματι η μαφία του κρατικού μηχανισμού που προστατεύει το λαθρεμπόριο καυσίμων θέλει να έχει αντίλογο ας απαντήσει πρώτα στις εξής ερωτήσεις.

– Η καρδιά του λαθρεμπορίου καυσίμων είναι το ναυτιλιακό πετρέλαιο. Εκεί γίνονται μεγάλοι λαθρεμπορικοί όγκοι της μαύρης αγοράς. Στα ναυτιλιακά καύσιμα από τα εμπορικά μέχρι τα τουριστικά σκάφη και τα ψαράδικα. Ποια είναι τα μέτρα στον τομέα αυτό; 

– Είναι πάταξη του λαθρεμπορίου η ενιαία τιμή πετρελαίου που στριμώξε μεν τους ψιλολαθρέμπορους πρατηριούχους της επαρχίας που έδιναν στα αγροτικά μηχανήματα πετρέλαιο θέρμανσης αλλά έχει καμία σχέση αυτό με το ναυτιλιακό καύσιμο; 

– Οι δεξαμενές του λαθρεμπορικού καυσίμου στην Αττική είναι γνωστές στις υπηρεσίες εδώ και πέντε χρόνια. Γιατί δεν τις ξηλώνετε όλες; Φτάνουν οι 1-2 για να φοβηθούν οι λαθρέμποροι;

– Γιατί δεν καταργείτε τις σημερινές εντελώς γελοίες, υποτυπώδεις και διαβλητές τελωνειακές διαδικασίες, μεταφέροντας την ευθύνη εκτελωνισμού στους εμπλεκόμενους στο κύκλωμα της αγοράς και ιδίως στις Εταιρίες έναντι ποινής άμεσης φυλάκισης και αφαίρεσης της αδείας λειτουργίας της Εταιρίας; 

– Από το 1994 μέχρι σήμερα έχουν συσταθεί 12 Επιτροπές και 5 ομάδες Εργασίας για την μελέτη μέτρων πάταξης του λαθρεμπορίου. Ποιο ήταν το νόημά τους όταν το λαθρεμπόριο καυσίμων έχει τριπλασιασθεί μέσα στην 20ετία;.  

– Ποια μεγαλύτερη κρατική θρασύτητα μπορεί να υπάρχει από την εμφάνιση στατιστικών στοιχείων για αύξηση στις δήθεν «εξαγωγές» καυσίμων μέσω βυτιοφόρων που κάνουν την γνωστή βόλτα στα σύνορα των Σκοπίων και της Βουλγαρίας και ξαναμπαίνουν μέσα για να διαθέσουν τα αφορολόγητα καύσιμα στην εσωτερική αγορά; 

Αν πράγματι το κράτος-μαφία θέλει να μαντρώσει το λαθρεμπόριο, να εφαρμόσει το σύστημα εισροών-εκροών με φυλάκιση χωρίς αναστολή και κλείσιμο του πρατηρίου. Τέρμα τα πρόστιμα. Ταυτόχρονα να καταργήσει το σημερινό τελωνειακό σύστημα στα καύσιμα και να επιβάλλει οριστικό κλείσιμο της Εταιρίας με άμεση φυλάκιση των υπεύθυνων της αν δεν δικαιολογούνται οι παραλαβές και παραδόσεις του καυσίμου. Και ιδιαίτερη πάντα προσοχή στο ναυτιλιακό καύσιμο.   

george.kraloglou@capital.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!