Skip to main content

Θέμης Κιουρτζής: Κοντά στην τιμή της βενζίνης η τιμή του πετρελαίου κίνησης

διαβάσαμε στο theopinion.gr

Έρχονται αυξήσεις μετά την κατάργηση των 15 λεπτών στην αντλία στο πετρέλαιο κίνησης. Επαγγελματίες μιλούν στο TheOpinion.

Για αυξήσεις που στην παρούσα τραγική οικονομική συγκυρία είναι πολλαπλασιαστικά επιβαρυντικές κάνουν λόγο, μιλώντας στο TheOpinion εκπρόσωποι των επαγγελματικών κλάδων που πλήττονται άμεσα, στο ταμείο, από την κατάργηση έστω και αυτών των 15 λεπτών, ενώ οι αγρότες σχολιάζουν πως μειώνουν ακόμη και καλλιεργητικές εργασίες στο χωράφι, λόγω του κόστους.

Με τιμές που… χτυπούν στα ίσα αυτή της βενζίνης διατίθεται ήδη το πετρέλαιο κίνησης, μετά την κατάργηση από την 1η Οκτωβρίου της επιδότησης των 15 λεπτών το λίτρο στην αντλία.

Τιμή ίδια με την αμόλυβδη
H επιδότηση του diesel κίνησης στην αντλία τέθηκε σε ισχύ τον περασμένο Απρίλιο, αλλά τον Ιούλιο δόθηκε παράταση έως τις 30 Σεπτεμβρίου, κατόπιν απόφασης των συναρμόδιων υπουργείων.

«Προς το παρόν, στην τιμή στα πρατήρια δεν έχει ενσωματωθεί αυτή η αύξηση των 15 λεπτών. Σήμερα δίνουμε στο 1,745, αλλά δεν θα είναι τελική η τιμή. Τα πρατήρια έχουν χρονοκαθυστέρηση. Σε διυλιστηριακές τιμές  η τιμή στο πετρέλαιο θέρμανσης είναι κοντά στην τιμή της βενζίνης. Έτσι θα πάει και στα πρατήρια», τονίζει στο TheOpinion ο πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης, Θέμης Κιουρτζής. Πάντως, σύμφωνα με τον ίδιο, ήδη τις τελευταίες ημέρες υπάρχουν παράπονα από πλευράς των επαγγελματιών οδηγών.

10% το κόστος για τα ταξί
Ακόμη και η κατάργηση αυτών των 15 λεπτών, για τους επαγγελματίες των μεταφορών, είναι καταστροφική. «Για μας είναι πολύ μεγάλη η επιβάρυνση», τονίζει στο TheOpinion ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης, Κλήμης Λεοντιάδης και κάνει λόγο για 10%  επιπλέον κόστος στα λειτουργικά έξοδα του κλάδου. «Ζητάμε μείωση φόρου στα καύσιμα ή έστω συνέχιση της επιδότησης τουλάχιστον για τους επαγγελματίες. Όταν ένα επαγγελματικό αυτοκίνητο αγγίζει και τα 500 χλμ. διαδρομή το 24ωρο, αντιλαμβάνεται κανείς ότι έστω και τα 15 λεπτά στο λίτρο καυσίμου είναι κόστος. Ήδη, ακόμη και το 1,85 ευρώ το λίτρο ήταν υψηλή τιμή», πρόσθεσε.

Στις μεταφορές
Για επιβαρύνσεις που πλήττουν επιχειρήσεις και επομένως και το μέλλον των εργαζομένων κάνει λόγο,μιλώντας στο TheOpinion ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας.
«Εδώ και καιρό είχαμε προτείνει μείωση του ειδικού φόρου στα καύσιμα, εκπροσωπώντας όλους τους κλάδους που επηρεάζονται άμεσα. Δυστυχώς, όμως, δεν εισακουστήκαμε. Όχι μόνο ο φόρος δεν μειώθηκε, αλλά σταματά πλέον και η επιδότηση στην αντλία. Όλα αυτά παίζουν τον δικό τους ρόλο στις ήδη βεβαρημένες εργασιακές σχέσεις και στο εργασιακό πλαίσιο που ισχύει και στις μεταφορές», τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Θεμιστοκλής Αμπλάς.

Στο 8% στα ΚΤΕΛ
«Είναι άκρως απαραίτητη η συνέχιση της επιδότησης αυτής για τον κλάδο μας», τονίζει στο TheOpinion ο διευθυντής των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Σάκης Γεωργιάδης. Όπως λέει ο ίδιος, «είναι παρά πολύ σημαντική η επιδότηση. Η κατάργησή της σημαίνει για τα ΚΤΕΛ αύξηση του κόστους περίπου στο 8%, αύξηση που κανονικά έπρεπε να μεταφερθεί στις τιμές των εισιτηρίων, αλλά θα την απορροφήσουμε. Ελπίζουμε πλέον να πέσει η τιμή διεθνώς».

Στον αγροτικό τομέα
«Μας καίει η κατάργηση της επιδότησης αυτής», λέει μιλώντας στο TheOpinion ο γραμματέας του Συλλόγου Αγροτών Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Κοσμάς Στεφανίδης. Όπως λέει, «είτε με την επιδότηση είτε όχι, το πετρέλαιο είναι για μας απλησίαστο. Έχουμε φτάσει στο σημείο να παραλείπουμε καλλιεργητικές εργασίες από τα χωράφια,  όπως οργώματα, ραντίσματα, φρεζαρίσματα κ.λπ. προκειμένου να μειώσουμε το κόστος. Αυτό που ζητούμε είναι αφορολόγητο πετρέλαιο στην αντλία».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!