| I |

ΠΟΠΕΚ: «Επικοινωνιακός τακτικισμός η 6μηνη παράταση στο αριθμητικό μεικτό περιθώριο κέρδους των πρατηρίων καυσίμων»

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων διαμαρτύρεται με επιστολή της προς τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κοινοποιώντας τη και στον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, για την απαξίωση που επεφύλαξαν στο κλάδο λιανικής εμπορίας καυσίμων και την αδιαφορία που επέδειξαν για την οικονομική ασφυξία και το αδιέξοδο που έχουν περιέλθει οι πρατηριούχοι καυσίμων, παρατείνοντας για ένα εξάμηνο το αριθμητικό πλαφόν στο περιθώριο κέρδους.

«Ενώ αποδέχεστε και δηλώνετε δημόσια ότι το πρόβλημα δεν είναι τα πρατήρια, αντιθέτως χωρίς καμία συζήτηση ή έστω ενημέρωση, δίνετε σαφές μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση, ότι η ενεργειακή αυτή κρίση, πραγματική ή τεχνητή, ενέχει κερδοσκοπικά παιχνίδια αλλά και μεγάλο χρονικό ορίζοντα, εις βάρος της κοινωνίας» τονίζει η ΠΟΠΕΚ στην επιστολή της, και διερωτάτε: «Ποιος αλήθεια πιστεύει ότι με την παράταση του μέτρου ελαφρύνετε τους πολίτες από την λαίλαπα αυξήσεων;»

Οι πρατηριούχοι διαμαρτύρονται γιατί η παράταση αποφασίστηκε χωρίς διαβούλευση, χωρίς να ληφθούν υπόψην οι διαμαρτυρίες του κλάδου για το αυτονόητο, να παραμείνει το περιθώριο κέρδους ποσοστιαίο και όχι σταθερό με τιμή μονάδας νομίσματος -ουσιαστικά μειώθηκε στο μισό σε σχέση με πέρισυ, καθώς διπλασιάστηκαν οι τιμές των καυσίμων, ενώ έχουν αυξηθεί σημαντικά τα λειτουργικά έξοδα των πρατηρίων (ηλεκτρικό ρεύμα, προμήθειες τραπεζών, επιβάρυνση μέσω της άυλης κάρτας Fuel Pass άνω των 2 λεπτών ανά λίτρο κ.ά.).

«Μήπως μας μπερδέψατε με τα διυλιστήρια και τις εταιρίες χονδρικής πώλησης οι οποίες τώρα τελευταία πουλάνε λιανικώς από τα ιδιο-λειτουργούμενα πρατήρια τους φθηνότερα από ότι πουλάνε χονδρικώς στα συνεργαζόμενα με αυτές πρατήρια; Μήπως υπάρχει κάποια συμφωνία ασυλίας;» αναρωτιούνται οι πρατηριούχοι, σημειώνοντας ότι καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η κυβέρνηση θέλει με επικοινωνιακούς τακτικισμούς να στρέψει την προσοχή των καταναλωτών «επάνω μας αντί αυτών των οποίων τα δημοσιευμένα αποτελέσματα καταγράφουν ρεκόρ κερδών.»

Και οι ερωτήσεις συνεχίζονται: «Μήπως σας βολεύουν οι φθηνές τιμές ανεξαρτήτως αν προέρχονται από κάθε είδους παραβατικές συμπεριφορές και πρακτικές αθέμιτες ανταγωνισμού; Τελικά δεν μπορείτε ή δεν θέλετε;», καταλήγοντας ότι «το μόνο που επιτυγχάνετε είτε με την εφαρμογή πλαφόν, είτε με την επιβολή προστίμων είναι να αφανιστούν τα πρατήρια με λιγοστές καταναλώσεις, τα πρατήρια της επαρχίας, τα οικογενειακά πρατήρια και να επιβιώσουν είτε οι εταιρείες που έχουν οικονομικό υπόβαθρο ως κύριοι σε όλα το φάσμα διακίνησης, είτε τα πρατήρια που στηρίζονται σε αθέμιτες πρακτικές παραβατικότητας και λαθρεμπορίας.»

Οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων θεωρούν «μη τυχαίο γεγονός, την δημοσίευση πρώιμου !!! πορίσματος από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, όπου λίγο πολύ αναφέρει ότι την ευθύνη για τις υψηλές τιμές καυσίμων την φέρουν οι πρατηριούχοι -τέτοιου είδους πρακτικές προσβάλλουν την νοημοσύνη όλων και προπαντός του εμπνευστή τους» σχολιάζουν.

*

* ακολουθεί ολόκληρη η επιστολή:

ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
Υπουργό κ. Άδωνι Γεωργιάδη
ΚΟΙΝ. Γ. Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή κ. Σωτήριο Αναγνωστόπουλο

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Αξιότιμε κ. Γ. Γραμματέα,

Επιλέξατε για άλλη μια φορά, με την απόφαση παράτασης της επιβολής πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, να γυρίσετε την πλάτη στον κλάδο των πρατηριούχων, απαξιώνοντας τον και αδιαφορώντας πλήρως για την οικονομική ασφυξία και το αδιέξοδο που έχει περιέλθει.
Το λυπηρό είναι ότι ενώ αποδέχεστε και δηλώνετε δημόσια ότι το πρόβλημα δεν είναι τα πρατήρια, αντιθέτως χωρίς καμία συζήτηση ή έστω ενημέρωση, δίνετε σαφές μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση, ότι η ενεργειακή αυτή κρίση, πραγματική ή τεχνητή, ενέχει κερδοσκοπικά παιχνίδια αλλά και μεγάλο χρονικό ορίζοντα, εις βάρος της κοινωνίας.
Ποιος αλήθεια πιστεύει ότι με την παράταση του μέτρου ελαφρύνετε τους πολίτες από την λαίλαπα αυξήσεων;
Ας μας πει κάποιος πώς καρποφόρησε το μέτρο της επιβολής πλαφόν στα πρατήρια, που διατείνεστε ότι επιδιώκεται η παρεμπόδιση της αθέμιτης κερδοφορίας των επιχειρήσεων, όταν όπως πολύ καλά υποστηρίζετε, γνωρίζετε και αναγνωρίζετε, το περιθώριο κέρδους στα πρατήρια είναι περιορισμένο και αποδεδειγμένα βαίνει πτωτικά;
Από την καθημερινή επαφή μας με τους καταναλωτές, σας μεταφέρουμε ότι ούτε ένας πιστεύει ότι το πλαφόν στα καύσιμα ωφέλησε διόλου ή ελάφρυνε την τσέπη του. Αντίθετα πιστεύουν ότι η κυβέρνηση αναλώνεται σε κινήσεις εντυπωσιασμού και αποφεύγει τις ριζικές τομές.
Ζητήσαμε, χωρίς ανταπόκριση, το αυτονόητο, δηλαδή το περιθώριο κέρδους να είναι ποσοστιαίο και όχι με τιμή μονάδας νομίσματος («δραχμικό»), προκειμένου να παραμένει αμετάβλητο λόγω των συνεχόμενων σημαντικών ανατιμήσεων των καυσίμων, αλλά και των σημαντικών αυξήσεων των λειτουργικών εξόδων που μας επιβαρύνουν, όπως η προμήθεια των τραπεζών ακόμη και μέσω της άυλης κάρτας fuel pass, η οποία υπολογίζεται να κοστίζει 2 λεπτά ανά λίτρο.
Ο κλάδος μας λειτουργεί κατά τη διάρκεια του πλαφόν με μειωμένο κέρδος, μειωμένες καταναλώσεις, αυξημένο κόστος λειτουργίας, απορροφώντας μας τρομερά κεφάλαια για την αγορά καυσίμων και τις πιστώσεις σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, τα οποία αν υπάρχουν και δεν έχουν εξαφανιστεί μαζί με τη ρευστότητα των επιχειρήσεων μας, σίγουρα αφαιρούνται από άλλες τυχόν επενδύσεις.
Μήπως εσείς γνωρίζετε και μάλιστα ως Υπουργείο Ανάπτυξης να υπάρχει κάποιο παγκόσμιο οικονομικό μοντέλο σύμφωνα με τα παραπάνω στοιχεία τα οποία είναι δημοσιευμένα στην ιστοσελίδα σας που να καθιστά τις οικογενειακές επιχειρήσεις μας βιώσιμες με μέσο μικτό περιθώριο κέρδους 3%;
Ή μήπως δεν είναι έτσι;
Μήπως μας μπερδέψατε με τα διυλιστήρια και τις εταιρίες χονδρικής πώλησης οι οποίες τώρα τελευταία πουλάνε λιανικώς από τα ιδιο-λειτουργούμενα πρατήρια τους φθηνότερα από ότι πουλάνε χονδρικώς στα συνεργαζόμενα με αυτές πρατήρια; Μήπως υπάρχει κάποια συμφωνία ασυλίας; Προφανώς θέλετε να στρέψετε με επικοινωνιακούς τακτικισμούς την προσοχή των καταναλωτών επάνω μας αντί αυτών των οποίων τα δημοσιευμένα αποτελέσματα καταγράφουν ρεκόρ κερδών.
Μήπως σας βολεύουν οι φθηνές τιμές ανεξαρτήτως αν προέρχονται από κάθε είδους παραβατικές συμπεριφορές και πρακτικές αθέμιτες ανταγωνισμού;
Τελικά δεν μπορείτε ή δεν θέλετε;
Επιπρόσθετα, οι επιχειρήσεις μας αναίτια αποκλείονται από Ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα ανάπτυξης, ενώ εντάσσονται σε συνεχώς αυξανόμενες νομοθετικές υποχρεώσεις με υψηλά κόστη.
Η κυβέρνηση πρέπει να επιδιώξει την εξυγίανση και ανάπτυξη της αγοράς με ουσιαστικά οφέλη προς το κράτος, τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις.
Πώς θα επιβιώσουν οι επιχειρήσεις μας;
Σκοπεύετε και με ποιο τρόπο να εξυγιάνετε την αγορά;
Σήμερα, το μόνο που επιτυγχάνετε είτε με την εφαρμογή πλαφόν, είτε με την επιβολή προστίμων είναι να αφανιστούν τα πρατήρια με λιγοστές καταναλώσεις, τα πρατήρια της επαρχίας, τα οικογενειακά πρατήρια και να επιβιώσουν είτε οι εταιρείες που έχουν οικονομικό υπόβαθρο ως κύριοι σε όλα το φάσμα διακίνησης, είτε τα πρατήρια που στηρίζονται σε αθέμιτες πρακτικές παραβατικότητας και λαθρεμπορίας.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων εκφράζει την δυσαρέσκειά της και καλεί τον κλάδο σε συστράτευση ενάντια στην αφάνιση των οικογενειαρχών πρατηριούχων, ενάντια στις τιμωρητικές αποφάσεις μέσω των άδικων προστίμων, ενάντια στην άδικη μεταχείριση του κλάδου.

Υ.Γ. Θεωρούμε μη τυχαίο γεγονός, την δημοσίευση πρώιμου !!! πορίσματος από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, όπου λίγο πολύ αναφέρει ότι την ευθύνη για τις υψηλές τιμές καυσίμων την φέρουν οι πρατηριούχοι. Τέτοιου είδους πρακτικές προσβάλλουν την νοημοσύνη όλων και προπαντός του εμπνευστή τους.

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews REPSOL Revoil RMM Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies Urals WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ ΡΕΒΟΙΛ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΕΔΡΑ:
Διεύθυνση: Αρχιμήδους 29
Ηράκλειο Κρήτης, 71306
ΤΗΛ: 2810 220885
FAX: 2810 220881
EMAIL: popek@popek.gr
Χάρτης πρατηρίων καυσίμων

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!