| I | , ,

Μείωση φόρων στα καύσιμα με εισοδηματικά κριτήρια εξετάζει η Ελλάδα • με «χειρόφρενο» διεκδικούν μειώσεις στα καύσιμα οι μεταφορείς σε Ιταλία και Ισπανία

Τη Δευτέρα 14 Μαρτίου οι μεταφορικές εταιρείες στην Ιταλία και στην Ισπανία θα διακόψουν τα εθνικά δρομολόγιά τους «λόγω ανωτέρας βίας» που σχετίζεται με τις εκρηκτικές αυξήσεις στο κόστος των καυσίμων. Όλοι ζητούν μειώσεις φόρου στα καύσιμα, όπως ήδη έχει ανακοινωθεί από Κύπρο, Γερμανία, Ιρλανδία και Πορτογαλία, οι οποίες αναστέλλουν τον ΦΠΑ στα καύσιμα για απροσδιόριστη περίοδο μέχρι την επαναφορά του κόστους των καυσίμων σε λογικά επίπεδα. Στην Ελλάδα εξετάζονται σενάρια μείωσης των φόρων (ΦΠΑ ή και ΕΦΚ) με… εισοδηματικά κριτήρια, πλατφόρμες και άλλα εξωτικά.

Ένα από τα σωματεία μεταφορέων με φορτηγά στην Ισπανία (ASTIC) αποφάσισε από την περασμένη Πέμπτη 10 Μαρτίου να ξεκινήσουν τη Δευτέρα απεργία διαρκείας στις εθνικές μεταφορές, πιέζοντας την κυβέρνηση να καλύψει τις απώλειες που είχαν από την ανεξέλεγκτη αύξηση του κόστους των καυσίμων (πάνω από 20%) τις δύο τελευταίες εβδομάδες, εν μέσω προβλέψεων ότι το κόστος του πετρελαίου μπορεί να φθάσει σύντομα ακόμη και στα 2,5 ευρώ ανά λίτρο. Το σωματείο μπορεί να μην εκφράζει το σύνολο των φορτηγατζήδων στην Ισπανία, αλλά είναι βέβαιο ότι θα προκληθεί χάος στην εφοδιαστική αλυσίδα. Την προηγούμενη φορά που είχαν απεργήσει για το κόστος των καυσίμων οι Ισπανοί φορτηγατζήδες, το 2008, είχαν καταγραφεί μεγάλες ελλείψεις και ουρές στα πρατήρια καυσίμων και στα τρόφιμα.

Το ιταλικό σωματείο μεταφορέων Transportunito εν όψει του ραντεβού που έχει κλείσει την Τρίτη 15 Μαρτίου με τους αρμόδιους υπουργούς Υποδομών, Οικονομικών και τον Ιταλό πρωθυπουργό, για να συζητήσει λύσεις που θα μειώσουν το κόστος των καυσίμων, διευκρινίζει ότι σε αυτό το στάδιο δεν ανακοινώνει απεργία ή συγκεκριμένη διεκδίκηση, αλλά είναι μια πρωτοβουλία που στοχεύει στο συντονισμό των διαδηλώσεων για την κατάσταση ακραίας ανάγκης στον κλάδο. «Η αναστολή των υπηρεσιών έχει καταστεί αναπόφευκτη» υπογραμμίζει σε επιστολή του το Trasportiunito προς την ιταλική κυβέρνηση. Οι Ιταλοί φορτηγατζήδες προγραμματίζουν επίσης κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα την επόμενη Κυριακή 19 Μαρτίου.

Στην Ελλάδα, πέρα από τις σιβυλλικές δηλώσεις του υπουργού Οικονομικών, Χρήστου Σταϊκούρα τα ξημερώματα της Παρασκευής (στον ΣΚΑΙ), στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο υφυπουργός Οικονομικών, Απόστολος Βεσυρόπουλος, χθες Παρασκευή σε ημερίδα των Επιμελητηρίων Πέλλας και Ημαθίας, στη Βέροια, με γενικές υποσχέσεις για μείωση του κόστους καυσίμων.

Από την πλευρά της η IRU (Διεθνής Ένωση Μεταφορέων) καλεί τις κυβερνήσεις να λάβουν επειγόντως μέτρα μείωσης της φορολογίας των καυσίμων, για να αποτραπεί μια ευρύτερη οικονομική κρίση, ενώ οι μεταφορικές επιχειρήσεις εμπορευμάτων και επιβατών σε όλες τις χώρες που συναντήθηκαν αυτή την εβδομάδα στις Βρυξέλλες αναφέρουν μια ζοφερή εικόνα όσον αφορά τις επιπτώσεις από την άνοδο των τιμών των καυσίμων, όπως το κλείσιμο χιλιάδων επιχειρήσεων που βρίσκονται ήδη στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Η IRU ζητά επείγουσα δράση για να περιοριστούν οι τιμές των καυσίμων για τις εμπορευματικές οδικές μεταφορές και να μειωθούν οι φόροι και οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης στα καύσιμα για τους παραγωγικούς φορείς.

Στα δύο οικονομικά υπουργεία, στην Ελλάδα, εξετάζουν μεταξύ άλλων και σενάρια μείωσης του ΦΠΑ ή και των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης μέσω πλατφόρμας που θα εγγράφονται όσοι πληρούν συγκεκριμένα εισοδηματικά κριτήρια (σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες, θα γίνεται αυτόματη… διασταύρωση στα πρατήρια για μείωση ή αφαίρεση του ΦΠΑ ή και μέρους του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης), αλλά ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει εάν θα υπάρξει πρόνοια μείωσης τιμών στα καύσιμα και για τις μεταφορικές επιχειρήσεις.

Μέσα στην εβδομάδα θα μάθουμε περισσότερες λεπτομέρειες -οι ανακοινώσεις που θα περιλαμβάνουν το σύνολο των μέτρων και επιδοτήσεων για την αντιμετώπιση του ενεργειακού κόστους, θα γίνουν από τον πρωθυπουργό πριν το επόμενο Σαββατοκύριακο.

Μια από τις εκδοχές που προτάσσονται είναι η αξιοποίηση “έξυπνων” μεθόδων με την στάθμιση περιουσιακών (ακίνητα καταθέσεις) και εισοδηματικών κριτηρίων ώστε να υπάρξει στοχευμένη ωφέλεια από τις μειώσεις έμμεσων φόρων και ειδικά του ΕΦΚ στα καύσιμα (πιθανότατα έως τα κατώτατα επίπεδα που προβλέπει η Κομισιόν), αποκλειστικά σε ευπαθείς ομάδες, με πρότυπο το επίδομα θέρμανσης και διαμόρφωση ενός μητρώου δικαιούχων.

Βέβαια το όλο το εγχείρημα, που η φιλοδοξία είναι να ΜΗΝ είναι οριζόντιο, έχει πολλές τεχνικές δυσκολίες καθώς μάλιστα το ζητούμενο είναι οι όποιες ενισχύσεις να φαίνονται αμέσως στο ατομικό πορτοφόλι του κάθε πολίτη και όχι μετά από μέρες όπως π.χ. συμβαίνει με τις πληρωμές για το επίδομα θέρμανσης, ενώ και να αποκλειστούν τρόποι «λαθροχειρίας».

Από την πλευρά του ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό “Real Fm”, δήλωσε ότι η νέα επιδότηση – αντίμετρο στις αυξήσεις στα ενεργειακά τιμολόγια θα είναι στοχευμένη, καθώς θα αφορά τους πιο ευάλωτους. Εξειδικεύοντας την κυβερνητική γραμμή για την προστασία των εισοδημάτων, ο υπουργός Επικρατείας έκανε λόγο για “ένα παράπλευρο όφελος” που έχει προκύψει από την αναστάτωση και την ενεργειακή κρίση, το γεγονός, δηλαδή, ότι “αυξάνονται τα έσοδα του ταμείου ενεργειακής μετάβασης, τα έσοδα που λαμβάνουμε από την αγορά ρύπων και τον Ειδικό Λογαριασμό για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΕΛΑΠΕ)”. Τούτου δοθέντος, συνέχισε, “όσα περισσότερα έσοδα έρχονται στο ταμείο, αυτά θα επιστρέφουν στην κοινωνία, στην οικονομία, τα νοικοκυριά, τις επιχειρήσεις, ειδικά τις μικρές και τις μεσαίες επιχειρήσεις. Θα αυξήσουμε την επιδότηση στους πιο ευάλωτους, είναι αυτό που πρέπει να γίνει, αυτό είναι το σωστό”. Ενώ θύμισε, παράλληλα, ότι οι μέχρι σήμερα μειώσεις φόρων, η μείωση στον ΕΝΦΙΑ, επιδόματα και έκτακτες ενισχύσεις, “όλα αυτά έρχονται από τα πρόσθετα έσοδα”. Στο ερώτημα δε, αν η κυβέρνηση εξετάζει τη θέσπιση μηχανισμού, ειδικά για τα καύσιμα, μέσω του οποίου θα επιστρέφονται κάποια ποσά στους πιο ευάλωτους, ο Α. Σκέρτσος προτίμησε να απαντήσει μεταφορικά «ο,τιδήποτε έρχεται πέραν των προϋπολογισθέντων, θα επιστρέφει στην κοινωνία και ειδικά στους πιο ευάλωτους». Δεν παρέλειψε όμως, να κατηγορήσει τα κόμματα της αντιπολίτευσης που ζητούν μείωση της φορολογίας, για «επιπόλαιη και ανεύθυνη τοποθέτηση».

Πάντως ακόμη και χθες Παρασκευή 11 Μαρτίου, ο αρμόδιος υπουργός Ανάπτυξης, Αδ. Γεωργιάδης δήλωσε στη Βουλή ότι είναι «λαϊκισμός του χειρίστου είδους οι προτάσεις για μείωση φόρου καυσίμων» καθώς όπως είπε, «δεν συνοδεύεται από αντίστοιχη πρόταση δημοσιονομικής εξισορρόπησης» -είχε προλάβει όμως να λαϊκίσει τις προηγούμενες ημέρες, δηλώνοντας ότι «μια γενική μείωση θα ευνοήσει τους κατόχους των Porsche Cayenne -εμείς θα στηρίξουμε τον φτωχό- ο φτωχός θα πάρει το επίδομα και θα βγάλει τον μήνα του» είχε πει, στρώνοντας το δρόμο στην επιλεκτική μείωση φόρων που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης.

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews REPSOL Revoil RMM Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies Urals WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ ΡΕΒΟΙΛ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΕΔΡΑ:
Διεύθυνση: Αρχιμήδους 29
Ηράκλειο Κρήτης, 71306
ΤΗΛ: 2810 220885
FAX: 2810 220881
EMAIL: popek@popek.gr
Χάρτης πρατηρίων καυσίμων

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!