| I |

Προσαρμογή νομοθεσίας στις διατάξης οδηγίας Ε.Ε. για εσωτερικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων (ADR)

Με εγκύκλιο (ΑΔΑ: ΩΗΙΜ465ΧΘΞ-Γ9Η) από 28 Ιουλίου 2021 η γενική διεύθυνση μεταφορών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εξειδικεύει και ενημερώνει για την δημοσίευση της υπ’ αριθμ. Γ5/145078/2021 Κ.Υ.Α. στο ΦΕΚ 3202/Β/21-07-2021 που αφορά την «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2008/68/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, σχετικά με τις εσωτερικές μεταφορές επικινδύνων εμπορευμάτων, όπως τα παραρτήματά της προσαρμόστηκαν στην επιστημονική και τεχνική πρόοδο με την Οδηγία ΕΕΕ) 2020/1833 της Επιτροπής» (ΑΔΑ: ΨΞΣ0465ΧΘΞ-ΙΤ6).

Πρακτικά, με τη δημοσιευθείσα Κ.Υ.Α. εναρμονίζεται η ελληνική νομοθεσία με τα αναθεωρημένα τεχνικά παραρτήματα των ADR 2021 και RID 2021 και καθορίζονται διατάξεις για την εφαρμογή τους στη χώρα μας.

Οι κυριότερες αλλαγές στην ισχύουσα νομοθεσία:

  1. ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΟΥΣΙΩΝ
    Στον Πίνακα Α του τμήματος 3.2.1 προστέθηκαν οι ακόλουθες ουσίες:
    • UN 0511: ΠΥΡΟΚΡΟΤΗΤΕΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ προγραμματιζόμενοι για ανατινάξεις
    • UN 0512: ΠΥΡΟΚΡΟΤΗΤΕΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ προγραμματιζόμενοι για ανατινάξεις
    • UN 0513: ΠΥΡΟΚΡΟΤΗΤΕΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ προγραμματιζόμενοι για ανατινάξεις
    • UN 3549: ΙΑΤΡΙΚΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ, ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Α, ΕΠΙΔΡΟΥΝ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, στερεά ή ΙΑΤΡΙΚΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ, ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Α, ΕΠΙΔΡΟΥΝ ΣΕ ΖΩΑ μόνο, στερεά
  2. ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ
    Στο Μέρος 4 προστέθηκαν οι ακόλουθες οδηγίες συσκευασίας:
    • P622: ισχύει για απόβλητα του αριθμού UN 3549 που μεταφέρονται για διάθεση
    • P801: ισχύει για τους αριθμούς UN 2794, 2795 και 3028 και χρησιμοποιημένες μπαταρίες του αριθμού UN 2800
    • LP622: ισχύει για απόβλητα του αριθμού UN 3549 που μεταφέρονται για διάθεση
  3. ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ
    Υπενθυμίζεται ότι με τη Συμφωνία ADR 2019, η υποχρέωση για τον ορισμό Συμβούλου Ασφαλούς Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων (ΣΑΜΕΕ) επεκτάθηκε και στις επιχειρήσεις που ασχολούνται με την αποστολή επικίνδυνων εμπορευμάτων. Προηγουμένως, οι επιχειρήσεις που προέβαιναν σε αποστολές επικίνδυνων εμπορευμάτων αλλά δεν συμμετείχαν ενεργά στη μεταφορά, στη συσκευασία, στη φόρτωση, στην πλήρωση ή εκφόρτωση επικίνδυνων εμπορευμάτων απαλλάσσονταν από την απαίτηση ορισμού ΣΑΜΕΕ. Με τη μεταβατική διάταξη του υποτμήματος 1.6.1.44 της Συμφωνίας ADR 2019, οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν στη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων μόνο ως αποστολείς και οι οποίες βάσει των προγενέστερων διατάξεων δεν ήταν υποχρεωμένες να ορίζουν ΣΑΜΕΕ, θα πρέπει να ορίσουν έναν ή περισσότερους ΣΑΜΕΕ, το αργότερο έως την 31 Δεκεμβρίου 2022.
  4. ΦΟΡΗΤΕΣ ΔΕΞΑΜΕΝΕΣ
    Προστέθηκε το σημείο 6.7.2.19.6.2, σύμφωνα με το οποίο: «Με εξαίρεση τα προβλεπόμενα στο 6.7.2.19.6.1, οι φορητές δεξαμενές που έχουν χάσει το χρονοδιάγραμμα για την προγραμματισμένη περιοδική επιθεώρηση και δοκιμή 5 ετών ή 2,5 ετών, μπορούν να πληρωθούν και να προσφερθούν για μεταφορά μόνο εάν εκτελεσθεί μια νέα πενταετής περιοδική επιθεώρηση και δοκιμή σύμφωνα με το 6.7.2.19.4.»
  5. ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΔΕΞΑΜΕΝΩΝ
    α) Στο σημείο 6.8.2.1.23, ορίζεται ο φορέας επιθεώρησης που διενεργεί επιθεωρήσεις σύμφωνα με τα 6.8.2.4.1 (αρχική επιθεώρηση) ή 6.8.2.4.4 (έκτακτος έλεγχος λόγω επισκευών, μετατροπών ή ατυχήματος), ως αποκλειστικά υπεύθυνος για την επαλήθευση και επιβεβαίωση της ικανότητας του κατασκευαστή ή του συνεργείου συντήρησης ή επισκευής να εκτελεί εργασίες συγκόλλησης και της λειτουργίας ενός συστήματος διασφάλισης ποιότητας συγκόλλησης.
    β) Στο σημείο 6.8.2.6.1 σχετικά με το σχεδιασμό και την κατασκευή των δεξαμενών προστέθηκε το Πρότυπο EN 12972:2018 «Δεξαμενές για τη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων — Δοκιμή, επιθεώρηση και σήμανση μεταλλικών δεξαμενών», το οποίο είναι υποχρεωτικό από την 1η Ιανουαρίου 2022 για το υπο-τμήμα 6.8.2.3 (απαιτήσεις για έγκριση τύπου).
    γ) Στο σημείο 6.8.2.6.2 σχετικά με την επιθεώρηση και τις δοκιμές των δεξαμενών προστέθηκε το Πρότυπο EN 12972:2018 «Δεξαμενές για τη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων — Δοκιμή, επιθεώρηση και σήμανση μεταλλικών δεξαμενών», το οποίο είναι υποχρεωτικό από την 1η Ιουλίου 2021 για το υπο-τμήμα 6.8.2.4 (απαιτήσεις επιθεωρήσεων και δοκιμών για όλες τις Κλάσεις) και 6.8.3.4 (ειδικές απαιτήσεις επιθεωρήσεων και δοκιμών για την Κλάση 2).
  6. ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ
    α) 9.1.3.4: Το όχημα δεν πρέπει να χρησιμοποιείται για τη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων μετά την ονομαστική ημερομηνία λήξης του πιστοποιητικού έγκρισης έως ότου το όχημα διαθέτει έγκυρο πιστοποιητικό έγκρισης.
    β) 9.1.3.5: Το υπόδειγμα πιστοποιητικού έγκρισης οχημάτων μεταφοράς ορισμένων επικίνδυνων εμπορευμάτων τροποποιήθηκε και πλέον ο τίτλος έχει ως εξής: «ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΓΙΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ – Το παρόν πιστοποιητικό βεβαιώνει ότι το κάτωθι όχημα πληροί τις απαιτήσεις, οι οποίες καθορίζονται από την Συμφωνία που αφορά στην Διεθνή Οδική Μεταφορά Επικίνδυνων Εμπορευμάτων (ADR)»

Η συγκεκριμένη απόφαση είναι αναρτημένη στο δικτυακό τόπο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και μπορεί να προσπελαστεί ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα: www.yme.gr→ Μεταφορές → Εμπορευματικές Μεταφορές → Μεταφορές Επικίνδυνων Εμπορευμάτων (ADR) → Νομοθεσία – Εναρμόνιση εθνικής νομοθεσίας με Οδηγίες Ε.Ε. – Επιπροσθέτως, στην ίδια ενότητα έχουν αναρτηθεί και τα τεχνικά Παραρτήματα της Συμφωνίας ADR 2021, στα οποία έχουν επισημανθεί με κίτρινο χρώμα όλες οι αλλαγές που επήλθαν σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση, ADR 2019. Το συγκεκριμένο κείμενο έχει βοηθητικό χαρακτήρα για τους εμπλεκόμενους στο έργο της μεταφοράς επικινδύνων εμπορευμάτων (ADR) και δεν έχει νομική ισχύ.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!