Skip to main content
| I | ,

Aπάντηση Υπουργείου σε ερώτηση βουλευτών περί αποκλειστικότητας ταχυφορτιστών στα πρατήρια

Η απάντηση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε ερώτηση που κατέθεσαν οι βουλευτής Ν. Ηρακλείου Γεώργιος Λογιάδης και Σωκράτης Βαρδάκης, με θέμα: Ασφαλής χρήση ταχυφορτιστών μόνο από πρατήρια καυσίμων

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ & ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
AYTOTEΛΕΣ ΤΜΗΜΑ
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ

Ταχ. Δ/νση: Mεσογείων 119
Ταχ. Κώδικας: 115 23 Αθήνα
Πληροφορίες: Ν. Μυλωνάς
Tηλέφωνα: 213-15 13 811
FAX: 213-15 13 512
Αθήνα 17-9-2020
Αρ. Πρωτ. 71865/2263
Σχετ.: 73080/2313
ΠΡΟΣ: Βουλή των Ελλήνων
ΚΟΙΝ.:
1. Βουλευτή κ. Λογιάδη Γεώργιο
2. Βουλευτή κ. Βαρδάκη Σωκράτη
3. Υπουργείο Οικονομικών
ΘΕΜΑ: «Απάντηση σε Μέσα Κοινοβουλευτικού Ελέγχου»
ΣΧΕΤ: α) Η με αριθμό πρωτ. 8411/21-7-2020 Ερώτηση του Βουλευτή κ. Λογιάδη Γεώργιου
β) Η με αριθμό πρωτ. 2376/24-7-2020 Αναφορά του Βουλευτή κ. Βαρδάκη Σωκράτη
Σε απάντηση των (α), (β) σχετικών Μέσων Κοινοβουλευτικού Ελέγχου που κατατέθηκαν στη Βουλή των
Ελλήνων, σας γνωστοποιούμε ότι:
Ως προς το ζήτημα της ασφαλούς χρήσεων ταχυφορτιστών, ο ν.4710 (ΦΕΚ Α’ 142/23-07-2020) θέτει όλες τις
απαραίτητες προδιαγραφές ασφαλείας και λειτουργίας οι οποίες πρέπει να ακολουθούνται για τις δημοσίως προσβάσιμες υποδομές φόρτισης, άρα και για τους ταχυφορτιστές. Οι προδιαγραφές αυτές είναι σύμφωνες με τα διεθνή πρότυπα και τις βέλτιστες πρακτικές και ως εκ τούτου κρίνονται επαρκείς. Σημειώνεται ότι η χρήση ενός ταχυφορτιστή από έναν οδηγό ηλεκτρικού οχήματος είναι πολύ εύκολη και δεν απαιτεί κάποια ειδική γνώση ή την παρουσία εξειδικευμένου προσωπικού.
Σχετικά με την αποκλειστικότητα χρήσης ταχυφορτιστών σε πρατήρια, επισημαίνουμε ότι τo μοντέλο για την
ανάπτυξη των δικτύων φόρτισης το οποίο έχει θεσπιστεί στην Ελλάδα, είναι αυτό της ανταγωνιστικής αγοράς. Για το λόγο αυτό δεν είναι δυνατή οποιαδήποτε αποκλειστικότητα χρήσης καθώς αντιβαίνει στη δυνατότητα των φορέων της αγοράς να δραστηριοποιούνται ελεύθερα. Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν υφίσταται κανένα παρόμοιο παράδειγμα, καθώς σε καμία ευρωπαϊκή χώρα, συμπεριλαμβανομένων αυτών με ανεπτυγμένη αγορά ηλεκτροκίνησης. δεν υπάρχει αντίστοιχη αποκλειστικότητα των πρατηρίων καυσίμων στην ανάπτυξη ταχυφορτιστών.
Τέλος αναφορικά με το ζήτημα των επιδοτήσεων για τους ταχυφοριστές, στο ν.4710 έχουν θεσπιστεί γενναία
φορολογικά κίνητρα για τις επιχειρήσεις οι οποίες αναπτύσσουν δίκτυα δημοσίως προσβάσιμων φορτιστών. Τα κίνητρα αυτά είναι ακόμα πιο γενναία για επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε νησιά. Είναι πρόθεση του ΥΠΕΝ, και γίνεται επεξεργασία σχετικών σχεδίων, να επιδοτηθούν οι δημοσίως προσβάσιμες υποδομές φόρτισης, με έμφαση στις υποδομές υψηλότερης ισχύος, όπως είναι οι ταχυφορτιστές. Όπως είναι αυτονήτο, δικαιούχοι τέτοιων επιδοτήσεων θα είναι και οι εταιρίες οι οποίες εκμεταλλεύονται πρατήρια καυσίμων.
Ο Υπουργός
Κωστής Χατζηδάκης

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!