“Γιατί δεν πρέπει να σταματήσουν τα αυτοκίνητα βενζίνης και diesel”.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων της Βρετανίας προειδοποιούν πως η απαγόρευση πωλήσεων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα έχει τεράστιο αντίκτυπο και στις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και οι έμποροι της Βρετανίας έχουν προειδοποιήσει την κυβέρνηση ότι η εφαρμογή της σταδιακής κατάργησης πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης ή diesel θα έχει πολύ δυσάρεστα αποτελέσματα για τους φτωχούς πολίτες ,ενώ παράλληλα θα θέσει σε κίνδυνο και χιλιάδες θέσεις εργασίας στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Η πολιτική ηγεσία της Βρετανίας θέλει να καταργήσει σταδιακά την πώληση καινούριων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων έως το 2035, ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση εξετάζει να ισχύσει το μέτρο απαγόρευσης της πώλησης τρία χρόνια νωρίτερα δηλαδή από το 2032 ενώ στο τραπέζι των διαβουλεύσεων έχει πέσει η πρόταση στην απαγόρευση να συμπεριληφθούν και τα υβριδικά οχήματα!
Επίσης κάποιοι κατασκευαστές ανησυχούν για τα εκτεταμένα σημεία φόρτισης ώστε να δώσουν στους καταναλωτές την αυτοπεποίθηση να στραφούν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι επί του παρόντος πολύ πιο ακριβά από τα αντίστοιχα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης ωστόσο το κόστος χρήσης τους είναι πολύ εάν επαναφορτίζονται στο σπίτι. Οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνονται, αλλά χρειάζονται αρκετά χρόνια ώστε να μειωθεί το κόστος των μπαταριών και να μπορέσει τελικά η λιανική τους τιμή να ανέλθει στα επίπεδα των αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου.
Η προσέγγιση που προτείνουν σήμερα οι υπουργοί – να επικεντρωθούν αποκλειστικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και όχι στα υβριδικά – είναι “πολύ στενή”, προειδοποίησε κάποιος άλλος κατασκευαστής.
Η βιομηχανία υποστηρίζει με συνέπεια ότι τα plug-in υβριδικά, τα οποία μπορούν να κάνουν μεσαίες αποστάσεις καταναλώνοντας ηλεκτρική ενέργεια, επιτρέπουν στις οικογένειες να βιώσουν την ηλεκτροκίνηση χωρίς να έχουν το άγχος της ανάγκης επαναφόρτισης σε μεγάλα ταξίδια.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν την πρόκληση της τήρησης αυστηρότερων κανόνων για τις εκπομπές σε πολλές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της ΕΕ, της Κίνας και της Βρετανίας.
Ενώ όλοι οι παίκτες παράγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να επιτύχουν τους στόχους, οι τρεις εταιρείες στην Ευρώπη που καταγράφουν υψηλές πωλήσεις, PSA, BMW και Toyota, χρησιμοποιούν όλες υβριδικές τεχνολογίες για να συμμορφωθούν με τους νέους κανόνες.
Πάντως αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες προειδοποίησαν για τον κίνδυνο απώλειας θέσεων εργασίας από την εστίαση σε μία τεχνολογία.
«Η πολιτική ρητορική να επικεντρωθούμε μόνο στο ηλεκτρικό είναι η μόνη περιβαλλοντικά ορθή λύση αλλά από την άλλη μεριά είναι απλά λάθος», δήλωσε ο Mark Lavery, διευθύνων σύμβουλος της Cambria Automobiles.
Μάλιστα στα σχόλιά της η συγκεκριμένη εταιρεία προειδοποίησε ότι χιλιάδες θέσεις εργασίας στο Ηνωμένο Βασίλειο θα χαθούν εάν η κυβέρνηση απορρίψει εναλλακτικούς τρόπους μείωσης των εκπομπών, όπως συνθετικά καύσιμα, οχήματα υδρογόνου και υβριδική τεχνολογία.
Ο κ. Lavery πρόσθεσε: «Μια ισορροπημένη προσέγγιση θα προστατεύσει τον πλανήτη και θα προστατεύσει τις βρετανικές θέσεις εργασίας και την ευημερία που προέρχεται από την αυτοκινητοβιομηχανία».
ΠΗΓΗ: newsauto.gr