“Ένα κύμα πτωχεύσεων κατευθύνεται για την υπεράκτια βιομηχανία πετρελαίου;
Ο υπεύθυνος γεώτρησης υπεράκτιων Valaris έγινε το τελευταίο θύμα της κρίσης αυτή την εβδομάδα καθώς υπέβαλε πτώχευση στις ΗΠΑ, προτείνοντας μια ανταλλαγή χρέους ύψους περίπου 6,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων που θα βλέπει τους πιστωτές να γίνουν ιδιοκτήτες της. Αλλά είναι απλώς ο τελευταίος πονοκέφαλος για υπεράκτιους τρυπάνια. Υπάρχουν περισσότερα από 20 δισεκατομμύρια δολάρια στο χρέος υπεράκτιων γεωτρητών ακόμα – και δεν υπάρχουν πολλά νέα συμβόλαια γεώτρησης.
Αυτός ο σημαντικός σωρός χρέους είναι κακές ειδήσεις. Οι προσδοκίες ότι οι παραγγελίες γεωτρήσεων ανοικτής θάλασσας δεν θα αρχίσουν να επιστρέφουν μέχρι το 2021 να είναι ακόμη χειρότερα νέα. Ωστόσο, αυτό έχουν προβλέψει οι αναλυτές της IHS Markit .
Σε μια πρόσφατη έκθεση, η IHS Markit είπε ότι η ζήτηση για γεώτρηση θα άρχιζε να ανακάμπτει το επόμενο έτος και θα συγκεντρώνει ταχύτητα το 2022. Αλλά αυτό θα συμβεί μόνο σε ορισμένα μέρη του κόσμου, συγκεκριμένα στη Νότια Αμερική και τη Δυτική Αφρική. Η ζήτηση για υπεράκτιες εξέδρες στον Κόλπο του Μεξικού θα παραμείνει συγκρατημένη, ανέφεραν οι αναλυτές της IHS Markit.
Εν τω μεταξύ, μερικά από τα μεγαλύτερα υπεράκτια τρυπάνια αναδιπλώνονται. Το Diamond Offshore Drilling ήταν το πρώτο, καταθέτοντας για προστασία του Κεφαλαίου 11 τον Απρίλιο αφού κατέρρευσε κάτω από το βάρος των 20 $ πετρελαίου. Με ένα σωρό χρέους 2,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τους Financial Times , ο Diamond Drilling δήλωσε ότι η κίνηση υποκινήθηκε από την άνευ προηγουμένου πτώση των τιμών του πετρελαίου, λέγοντας στην κατάθεσή του ότι οι συνθήκες στη βιομηχανία πετρελαίου “επιδεινώθηκαν απότομα τους τελευταίους μήνες”.
Στη συνέχεια, η Noble Corp υπέβαλε αίτηση για προστασία από την πτώχευση στις αρχές του μήνα. Η κατάθεση ακολούθησε την αδυναμία της εταιρείας να πραγματοποιήσει πληρωμή τόκων σε δάνειο. Η πληρωμή τόκων ήταν 15 εκατομμύρια δολάρια. Η συνολική επιβάρυνση του Noble ήταν 4 δισεκατομμύρια δολάρια.
Υπάρχει χρέος ύψους 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων στον κλάδο των υπεράκτιων γεωτρήσεων που κινδυνεύουν από αθέτηση, ανέφερε το Bloomberg αυτή την εβδομάδα. Και ενώ μερικοί παίκτες στον τομέα, όπως ο παγκόσμιος ηγέτης Transocean, αναζητούν επιλογές αναδιάρθρωσης για να αποφύγουν την πτώχευση, άλλοι θα ακολουθήσουν τους Noble Corp, Valaris και Diamond Offshore. Ορισμένοι αναλυτές πιστεύουν ότι αυτό θα είναι καλό για τη βιομηχανία.
“Η υπεράκτια γεώτρηση είναι δομικά κατεστραμμένη και η ανάκαμψη δεν είναι επικείμενη”, έγραψε ο Νίκολας Γκρίν από τον Μπερνστάιν σε σημείωμα που ανέφερε το Bloomberg . “Η πτώση της τιμής του πετρελαίου του Μαρτίου μπορεί, ειρωνικά, να βοηθήσει να οδηγήσει σε μια ενδεχόμενη ανάκαμψη, εάν αναγκάσει την αναδιάρθρωση του τομέα και να ξεφύγει από τα πιο αδύναμα ονόματα.”
Ίσως είναι καιρός για μια τέτοια εκκαθάριση σε υπεράκτιες γεωτρήσεις. Ο τομέας ήταν μεταξύ των πιο σοβαρών πληγμάτων από την προηγούμενη κρίση, μαζί με τους παρόχους υπηρεσιών πετρελαιοπηγών και ποτέ δεν κατάφερε να ανακάμψει πριν από τον πόλεμο των τιμών της Σαουδικής-Ρωσίας και η πανδημία τον κατέστρεψε ξανά.
Τώρα, καθώς η E & Ps αγωνίζεται να επιβιώσει και να μειώσει όλα τα κόστη που μπορούν, τα ακριβά σχέδια υπεράκτιων γεωτρήσεων βρίσκονται στο επίκεντρο των κομβικών τους σχεδίων. Δεν είναι περίεργο λοιπόν ότι τα υπεράκτια τρυπάνια περνούν με τον ταχύτερο ρυθμό από το 2017, δήλωσε ο David Wethe του Bloomberg σε ξεχωριστή αναφορά.
Περισσότερα κακά νέα μπορεί να είναι στο δρόμο. Αν και ορισμένοι αναμένουν μια αντιστροφή της τύχης για υπεράκτιους τρυπάνια σύντομα, μένει να δούμε πόσο πλήρης θα είναι αυτή η αντιστροφή. Η προηγούμενη κρίση έκανε τον κλάδο να είναι επιφυλακτικός για τις πολυτελείς δαπάνες για νέα έργα. Αυτό μπορεί να ενισχύσει τη στάση, καθώς παραμένει αβέβαιο ότι η ζήτηση πετρελαίου θα επανέλθει ποτέ στα προ-πανδημικά επίπεδα. Έτσι, οι περισσότερες εταιρείες εξερεύνησης και παραγωγής κρατούν τις χορδές στα πορτοφόλια τους πιο σφιχτά, δαπανώντας μόνο σε βασικά προϊόντα.
Συνολικά, η πλειονότητα των υπεράκτιων τρυπανιών μπορεί να χρειαστεί να επισκεφθεί δικαστήριο πτώχευσης κάποια στιγμή στο όχι πολύ μακρινό μέλλον, σύμφωνα με αναλυτές που ανέφερε η Allison McNeely του Bloomberg στην ανάλυσή της για την κατάσταση της βιομηχανίας. Θα πρέπει να αναδιαρθρώσουν, να ενοποιήσουν και να προσαρμοστούν στο νέο περιβάλλον τιμών. Η επιστροφή στις παλιές καλές μέρες των 100 $ πετρελαίου δεν είναι στον προβλεπόμενο ορίζοντα.
Από την Irina Slav για το Oilprice.com