| Notaka
07:00 «Πλάτος εισόδου-εξόδου στα πρατήρια παροχής καυσίμων και ενέργειας»,
«Πλάτος εισόδου-εξόδου στα πρατήρια παροχής καυσίμων και ενέργειας», που αποτελεί την απάντηση της Υπηρεσίας μας στο υπ΄αρ. πρωτ.: 2141/13-7-2020 (Γ.Δ.Σ.Υ/ΕΙΣ: 2396/13-7-2020) έγγραφο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ.) με θέμα: «Πλάτος εισόδου-εξόδου στα πρατήρια παροχής καυσίμων και ενέργειας», που διαβιβάστηκε στην Υπηρεσία μας με το υπ’ αριθμ. πρωτ.: εξ 2494/21-7-2020 (Δ.Ο.Υ/3372/22-7-2020) έγγραφο της Γενικής Δ/νσης Συγκοιν. Υποδομών .
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Αθήνα, 25 / 8 / 2020
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ Αρ.Πρωτ.: ΔΟΥ/3372/Φ932 ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Σχετικά : Το με αρ. πρωτ. εξ. 2494/21-7-2020 διαβιβαστικό έγγραφο της Γενικής Δ/νσης Συγκοιν. Υποδομών, με το υπ’ αρ. πρωτ. 2141/13-7-2020 συνημμένο έγγραφο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ).
Σε συνέχεια του παραπάνω σχετικού εγγράφου, σας ενημερώνουμε τα εξής:
Α) Στο άρθρο 5 του Π.Δ. 118/2006 τόσο στο τύπο Α όσο και στους τύπους Β,Γ και Δ κυκλοφοριακής σύνδεσης αναφέρεται ότι: “Εκατέρωθεν της κεντρικής νησίδας διαμορφώνεται η είσοδος και έξοδος πλάτους κυμαινόμενου από 5,00μ. έως 5,50μ. κατά την κρίση της Υπηρεσίας και υπό γωνία ……”. Για τους τύπους Α,Β,Γ η γωνία ως προς τον άξονα της οδού είναι 30 μοίρες και για τον τύπο Δ είναι 45 μοίρες.
Β) Στα υποδείγματα (οριζοντιογραφία) κυκλοφοριακής σύνδεσης του Π.Δ. 118/2006 (άρθρο 32) αναγράφονται πλάτη της εισόδου και της εξόδου 5,00 έως 6,00 μέτρα αντίστοιχα.
Γ) Στην παρ. β, του άρθρου 5, της εγκυκλίου 11 με αρ. πρωτ ΔΜΕΟ/ο/2879/18-4-2007 αναφέρεται: «Το πλάτος της εισόδου-εξόδου ορίζεται από 5,00 έως 5,50 μέτρα, ενώ πριν οριζόταν ως “τουλάχιστο 5,00μ.” Τίθεται συνεπώς ανώτατο πλάτος και δεν καταλείπεται περιθώριο περαιτέρω διακριτικής ευχέρειας στη διοίκηση να απαιτήσει ανώτερο πλάτος».
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, άποψη της Υπηρεσίας είναι ότι στην περίπτωση που η χρήση της δραστηριότητας της επιχείρησης (Πρατήρια υγρών καυσίμων και ενέργειας) εξυπηρετεί και οχήματα μεγάλου μήκους (επικαθήμενα, ρυμουλκούμενα, κλπ) για τα οποία απαιτείται αυξημένο πλάτος της εισόδου και της εξόδου προκειμένου η κυκλοφορία τους να διεξάγεται με ασφάλεια και ταυτόχρονα να μην επηρεάζεται η ασφάλεια των υπολοίπων χρηστών του παρακείμενου οδικού δικτύου, είναι δυνατό αυτό να εξετασθεί από την αρμόδια για την συντήρηση της οδού Υπηρεσία η οποία, ενώ συνεκτιμήσει τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της οδού έμπροσθεν του πρατηρίου (π.χ. πλάτος διατομής της οδού, λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, κ.λ.π), τον κυκλοφοριακό φόρτο της οδού καθώς και την υποβληθείσα μελέτη με την απαίτηση μεγαλύτερου πλάτος της εισόδου και της εξόδου, θα κρίνει και θα αποφασίσει αν απαιτείται μεγαλύτερο πλάτος από τα αναφερόμενα.
Ο ΑΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΟΥ
ΚΩΝ. ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ