Skip to main content
| I |

“Γνωμοδότηση: Ο ρομποτικός ανεφοδιασμός μπορεί να ξεκινήσει από την κρίση του COVID-19”.

Γνωμοδότηση: Ο ρομποτικός ανεφοδιασμός μπορεί να ξεκινήσει από την κρίση του COVID-19

 

Η πανδημία COVID-19 έχει επηρεάσει τη βιομηχανία λιανικής πώλησης καυσίμων με διάφορους τρόπους και η βιομηχανία αντιμετωπίζει μια ζήτηση που προηγουμένως δεν υπήρχε – σταθμοί υγιεινής και ασφάλειας. Όχι μόνο σημαντικό για ιδιώτες πελάτες, αλλά ακόμη περισσότερο για βασικές υπηρεσίες στην κοινωνία, όπως οι νοσοκόμοι στο σπίτι, τα ασθενοφόρα, τα αστυνομικά αυτοκίνητα, οι ταχυδρομικές υπηρεσίες κλπ.

Από την άλλη πλευρά, η κρίση ανέφερε επίσης μια τεράστια πτώση των πωλήσεων. Την περασμένη εβδομάδα, ο Jorge de Benito, πρόεδρος της CEEES, ανέφερε μέχρι 99% πτώση των πωλήσεων σε συνέντευξη με την PetrolPlaza.

Γιατί; Μια λογική απάντηση είναι ότι οι άνθρωποι οδηγούν λιγότερο όταν βρίσκονται σε καραντίνα. Μια άλλη πιθανή απάντηση είναι ότι υπάρχει υψηλός κίνδυνος μόλυνσης όταν αρπάζεστε ένα ακροφύσιο καυσίμου που εκατοντάδες άνθρωποι έχουν χρησιμοποιήσει την ίδια μέρα. Όταν χρησιμοποιείτε ένα ακροφύσιο βέλτιστης περίπτωσης, ο πελάτης πηγαίνει κατευθείαν πίσω στο αυτοκίνητο και αγγίζει το τιμόνι. Το χειρότερο σενάριο, ο οδηγός πληρώνει στο κατάστημα, αναδύει τρόφιμα και το τρώει με το ίδιο χέρι που κρατούσε ακροφύσιο πριν από λίγα λεπτά. Κρατώντας καθαρά χέρια μετά τη χρήση ενός ακροφυσίου σπανίως παρατηρείται και εξακολουθεί να διακινδυνεύει τη μετάδοση βακτηρίων και ιού.

Για βασικές υπηρεσίες όπως οι νοσηλευτές στο σπίτι, που επισκέπτονται ηλικιωμένους πολίτες στα σπίτια τους, η υγιεινή είναι υψίστης σημασίας. Πρέπει να παραμείνουν σε μια φούσκα αποστειρωμένης υγιεινής που σπάει όταν κάνει μια απαραίτητη δραστηριότητα όπως το ανεφοδιασμό ενός αυτοκινήτου. Υπάρχει επίσης ο κίνδυνος να προσεγγιστεί κατά τη διάρκεια του ανεφοδιασμού – κάποιος αναγνωρίζει τη στολή και διερωτάται για την κατάσταση υγείας, ένα άλλο άτομο μπορεί να είναι αναστατωμένο για την υπηρεσία τους. Ένα ρομποτικό σύστημα ανεφοδιασμού θα τα κρατήσει απομονωμένα και θα προσθέσει χρόνο για να απαντήσει σε κλήσεις και μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε μια ταραχώδη δουλειά.

Για τους ιδιώτες, ένα ρομποτικό σύστημα ανεφοδιασμού θα είχε το ίδιο αποτέλεσμα. Υπάρχουν λιγότερες πιθανότητες μεταφοράς βακτηριδίων και ιού με το να μένουν απομονωμένοι και ασφαλείς κατά τη διάρκεια του ανεφοδιασμού. Όλα αυτά θα μπορούσαν να λυθούν με την παράδοση ελεύθερων πλαστικών γαντιών. Ωστόσο, μην ξεχνάτε την ευκολία. Είναι βολικό να χρησιμοποιείτε πλαστικά γάντια ακόμα και αν είναι ελεύθερα; Τα βενζινάδικα επενδύουν σε μεγάλο βαθμό στην ευκολία, αλλά εξακολουθείτε να χρειαστεί να πιάσετε ένα βρώμικο ακροφύσιο για να πάρετε καύσιμα.

Ο ρομποτικός ανεφοδιασμός όχι μόνο συμβάλλει στην επίλυση ενός προβλήματος στο πλαίσιο της πανδημίας – θα είναι χρήσιμο από εδώ και στο εξής. Θα έχει σημασία ανεξάρτητα από τον τύπο του καυσίμου. Η ανάγκη για την τεχνολογία θα αυξηθεί μόνο καθώς προχωράμε προς πιο προηγμένα αυτοκίνητα και αυτόνομα οχήματα.

Τα αυτόνομα οχήματα θα αποτελούσαν σημαντικό πλεονέκτημα κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ένα νέο μέλλον της κινητικότητας περιμένει. Ο πολεοδομικός σχεδιασμός στις μεγάλες πόλεις προχωράει, οι εταιρείες τεχνολογίας κινούνται στην παραγωγή αυτοκινήτων και οι υπηρεσίες κοινής χρήσης αυτοκινήτων εξελίσσονται παγκοσμίως. Όλα με ένα κοινό στόχο – αυτόνομη κινητικότητα.

Και ποιος θα ανεφοδιάσει τα αυτοκίνητα αυτά; Χρειάζονται ενέργεια σε κάποια μορφή. Η προσωπική διανομή του ανθρώπου θα μπορούσε να είναι μια επιλογή, όπως στις παλιές ημέρες. Αλλά αυτό θα σήμαινε ότι οι άνθρωποι που εξυπηρετούν τα ρομπότ – η βασική ιδέα της ρομποτικής είναι το αντίθετο.

Πού θα γίνουν τα πρώτα αυτόνομα οχήματα για ανεφοδιασμό; Σε ένα βενζινάδικο που πρόκειται να εφαρμόσει ρομποτικό ανεφοδιασμό; Ή σε ένα βενζινάδικο που έχει πολυετή εμπειρία ρομποτικού ανεφοδιασμού με κανονικά αυτοκίνητα; Ένα πράγμα είναι σίγουρο – τα ελεύθερα πλαστικά γάντια δεν θα βοηθήσουν …

Η κρίση COVID-19 δίνει ένα νέο επιχείρημα για την εφαρμογή του ρομποτικού ανεφοδιασμού. Η υγιεινή και η ασφάλεια βρίσκονται στη σημερινή ημερήσια διάταξη για τα ενημερωμένα βενζινάδικα. Ένα βενζινάδικο όχι μόνο θα προετοιμαστεί για το μέλλον της κινητικότητας αλλά και για το αύριο βοηθώντας βασικές λειτουργίες της κοινωνίας. Μετά την κρίση του κοροναϊού, θα εξακολουθήσουμε να διαθέτουμε νοσηλευτές οικιακής φροντίδας με την ίδια ζήτηση, ταχυδρομικές υπηρεσίες, αστυνομία κλπ. Και θα εξακολουθήσουμε να βλέπουμε εποχιακές ασθένειες που κοστίζουν πόρους της κοινωνίας.

Ήρθε η ώρα η βιομηχανία λιανικής πώλησης να εξετάσει τις δυνατότητες αύξησης της υγιεινής και της προσωπικής ασφάλειας σε προαύλια. Η ζήτηση δεν υπήρχε πριν, αλλά είναι τώρα και θα συνεχίσει να είναι μετά την κρίση.

Συντάχθηκε από τον Jonas Thor Olsen, Partner & CEO της Autofuel.

ΠΟΠΕΚ/POPEK.GR

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!