| Notaka

“Schengen: οδηγός για την ευρωπαϊκή ζώνη χωρίς σύνορα”.

 

 Αυτοκίνητα που περιμένουν να περάσουν έλεγχο των συνόρων

Ο ταξιδιωτικός χώρος χωρίς διαβατήρια της ΕΕ, γνωστός ως χώρος Σένγκεν, είναι ένα από τα πιο απτά επιτεύγματα της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. Μάθετε γι ‘αυτό στον οδηγό μας.

 

Τι είναι το Σένγκεν;


Ο χώρος Σένγκεν αποτελεί έναν από τους πυλώνες του ευρωπαϊκού σχεδίου. Από τη δημιουργία του το 1995, όταν καταργήθηκαν οι έλεγχοι διαβατηρίων στη ζώνη αυτή, οι πολίτες της ΕΕ απολαμβάνουν το δικαίωμα στην ελεύθερη κυκλοφορία. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να ζήσουν, να σπουδάσουν, να εργαστούν και να συνταξιοδοτηθούν οπουδήποτε στην ΕΕ. Οι τουρίστες και οι επιχειρήσεις επωφελούνται επίσης από αυτά τα δικαιώματα.


Χώρες του Σένγκεν


Το Σένγκεν περιλαμβάνει 26 χώρες : 22 από την ΕΕ και τέσσερις από έξω: Ισλανδία, Νορβηγία, Ελβετία και Λιχτενστάιν.


Όλες οι χώρες της ΕΕ είναι μέλη του Σένγκεν, εκτός από έξι: η Ιρλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίες διατηρούν δικαιώματα εξαίρεσης και ασκούν το δικό τους κοινό ταξιδιωτικό χώρο. καθώς και η Βουλγαρία, η Κροατία, η Κύπρος και η Ρουμανία, τα οποία πρόκειται να ενταχθούν στο Σένγκεν κάποια στιγμή στο μέλλον.



Σκοπός και οφέλη


Έως 3,5 εκατομμύρια άτομα ταξιδεύουν καθημερινά σε ένα εσωτερικό σύνορο της ΕΕ. Η ελεύθερη κυκλοφορία μπορεί στην πράξη να συνεπάγεται διαφορετικά δικαιώματα για διαφορετικές κατηγορίες ανθρώπων, από τουρίστες έως οικογένειες.


Όλοι οι πολίτες της ΕΕ μπορούν να παραμείνουν σε άλλη χώρα της ΕΕ ως τουρίστες για διάστημα έως και τρεις μήνες με έγκυρο διαβατήριο ή ταυτότητα. Επίσης, μπορούν να ζήσουν σε άλλο κράτος μέλος για εργασία, με το δικαίωμα να αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο όπως και οι υπήκοοι της χώρας αυτής. Οι επιχειρηματίες επωφελούνται από την ελευθερία εγκατάστασης και οι σπουδαστές έχουν το δικαίωμα να σπουδάσουν οπουδήποτε στην ΕΕ.


Το κλείσιμο των εσωτερικών συνόρων της ΕΕ θα μπορούσε να οδηγήσει εκ νέου σε εκτιμώμενο κόστος από 100 δισ. Ευρώ έως και 230 εκατ. Ευρώ σε διάστημα 10 ετών και θα εμπόδιζε τη διασυνοριακή μετακίνηση για 1,7 εκατ. Άτομα.

Διασφάλιση ασφάλειας 

Οι κανόνες του Σένγκεν καταργούν τους ελέγχους στα εσωτερικά σύνορα, ενώ εναρμονίζουν και ενισχύουν την προστασία των εξωτερικών συνόρων της περιοχής. Μόλις εισέλθουν στο χώρο Σένγκεν, οι άνθρωποι μπορούν να ταξιδεύουν από τη μία χώρα στην άλλη χωρίς να υποβάλλονται σε συνοριακούς ελέγχους. Ωστόσο, οι εθνικές αρχές ενδέχεται να ελέγχουν τους ανθρώπους στα εσωτερικά σύνορα ή κοντά στα εσωτερικά σύνορά τους, εάν οι πληροφορίες και η εμπειρία από την αστυνομία δικαιολογούν προσωρινή επιτήρηση.

Το Σένγκεν περιλαμβάνει επίσης μια κοινή πολιτική θεωρήσεων για σύντομες διαμονές από μη κοινοτικούς πολίτες και βοηθά τα συμμετέχοντα κράτη να ενώσουν τις δυνάμεις τους στην καταπολέμηση του εγκλήματος με τη βοήθεια της αστυνομικής και δικαστικής συνεργασίας .

Το Σύστημα Πληροφοριών Σένγκεν ενισχύεται για να προσφέρει περισσότερη ασφάλεια στους Ευρωπαίους. Ανακαλύψτε τις βελτιώσεις στα infographics μας.

Εξωτερικά και εσωτερικά σύνορα


Η λειτουργία των κανόνων του Σένγκεν επηρεάστηκε από την  αύξηση των μεταναστευτικών ροώνστην ΕΕ το 2015 και από τις αυξημένες ανησυχίες όσον αφορά την ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένων των τρομοκρατικών και σοβαρών διασυνοριακών εγκληματικών δραστηριοτήτων, με αποτέλεσμα την επανεισαγωγή των συνοριακών ελέγχων από πολλά κράτη μέλη.


Το Κοινοβούλιο επέκρινε τη συνέχιση των ελέγχων στα εσωτερικά σύνορα στον χώρο Σένγκεν σε έκθεση που εγκρίθηκε στις 30 Μαΐου 2018. Οι προσωρινές εσωτερικοί συνοριακοί έλεγχοι εντός του χώρου Σένγκεν έχουν τεθεί σε ισχύ για τρία χρόνια. Οι βουλευτές του ΕΚ πιέζουν για σαφέστερους όρους για τη χρήση τους ως έσχατο μέτρο.

 

Προκλήσεις και απαντήσεις της ΕΕ


Η διαχείριση της μετανάστευσης και η ασφάλεια των εξωτερικών συνόρων της είναι μια πρόκληση για την Ευρώπη. Μέχρι το 2015 εντοπίστηκαν έως και 1,83 εκατομμύρια παράνομες διαβάσεις στα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ. Αν και το ποσοστό αυτό μειώθηκε σε 150,114 το 2018, η ΕΕ προσπαθεί να ενισχύσει τους ελέγχους στα εξωτερικά σύνορα και να αντιμετωπίσει αποτελεσματικότερα τις αιτήσεις ασύλου.


Αυτές οι προκλήσεις προκάλεσαν σημαντικές εξελίξεις στην πολιτική διαχείρισης των συνόρων .Αυτό περιλαμβάνει, για παράδειγμα, τη δημιουργία μέσων και φορέων όπως το Σύστημα Πληροφοριών Σένγκεν, το Σύστημα Πληροφοριών για τις Θεωρήσεις, τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Συνόρων και Ακτοφυλακής (FRONTEX) ή ένα νέο σύστημα καταχώρισης και εξόδου από τα εξωτερικά σύνορα της ζώνης Σένγκεν.


Οι ταξιδιώτες που δεν χρειάζονται θεώρηση θα εξεταστούν στο μέλλον πριν φτάσουν στην ΕΕ χρησιμοποιώντας το Ευρωπαϊκό Σύστημα Πληροφοριών και Εξουσιοδότησης Ταξιδιών (Etias) προκειμένου να ανιχνεύσουν εγκληματίες, τρομοκράτες ή οποιονδήποτε άλλον που διατρέχουν κίνδυνο πριν φτάσουν στην ΕΕ . Αυτοί οι έλεγχοι θα μπορούσαν να ξεκινήσουν ήδη από το 2021.


Επιπλέον, οι ευρωβουλευτές ενέκριναν τα σχέδια να παράσχουν στην Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Συνόρων και Ακτοφυλακής ένα μόνιμο σώμα 10.000 συνοριοφυλάκων μέχρι το 2027 για την ενίσχυση της ασφάλειας της Ευρώπης.

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΕΔΡΑ:
Διεύθυνση: Αρχιμήδους 29
Ηράκλειο Κρήτης, 71306
ΤΗΛ: 2810 220885
FAX: 2810 220881
EMAIL: popek@popek.gr
Χάρτης πρατηρίων καυσίμων

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!