| Notaka

“Η κρίση του «βρώμικου» αργού πετρελαίου στη Ρωσία είναι χειρότερη από όσο περιμέναμε”.

Η διαρροή μέσω του αγωγού Druzhba εξακολουθεί να είναι λίγο περισσότερο από μια σταγόνα.

Για σχεδόν τέσσερις εβδομάδες, το πετρελαιοφόρο Mendeleev Prospect παραμένει αγκυροβολημένο έξω από το πολωνικό λιμάνι του Γκντανσκ, αδυνατώντας να εκφορτώσει 50 εκατομμύρια δολάρια φορτίο αργού πετρελαίου.

Κανονικά, σε ένα οποιοδήποτε ταξίδι του, το δεξαμενόπλοιο θα παρέδιδε ταχύτατα τα 700.000 βαρέλια ρωσικού αργού πετρελαίου σε ένα διυλιστήριο για να μετατραπεί σε βενζίνη, ντίζελ και άλλα πετρελαϊκά προϊόντα. Όμως, το Mendeleev Prospect παραμένει ακίνητο- θύμα της άνευ προηγουμένου κρίσης μολυσμένου αργού πετρελαίου που σπέρνει το χάος στην ευρωπαϊκή αγορά πετρελαίου εδώ και ένα μήνα, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

«Υπάρχουν προβλήματα», δήλωσε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου, Dmitry Peskov, την Παρασκευή. «Καταβάλλονται προσπάθειες για να ελαχιστοποιηθούν οι συνέπειες για τους εταίρους της Ρωσίας, καθώς και για όλα τα σχετικά ρωσικά συστήματα».

Τον Απρίλιο, ανακαλύφθηκαν ασυνήθιστα υψηλά επίπεδα χημικών ουσιών που είναι γνωστές ως οργανικά χλωρίδια στο ρωσικό αργό πετρέλαιο που ρέει μέσω του γιγαντιαίου αγωγού Druzhba. Ο αγωγός αυτός χτίστηκε τη δεκαετία του 1960 για να μεταφέρει αργό πετρέλαιο από την ΕΣΣΔ στις συμμαχικές χώρες της Ανατολικής Ευρώπης. Τα χλωρίδια μπορούν να προκαλέσουν σοβαρή ζημιά στα διυλιστήρια πετρελαίου και στις 24 Απριλίου η κρατική εταιρεία διαχείρισης αγωγών της Ρωσίας, Transneft PJSC, σταμάτησε τις μεταφορές αργού πετρελαίου. Η Μόσχα υποσχέθηκε να επιλύσει το ζήτημα αμέσως, αλλά τέσσερις εβδομάδες αργότερα η ροή του ρωσικού πετρελαίου προς την Ευρώπη είναι εξαιρετικά περιορισμένη.

Η διάρκεια και η έκταση της κρίσης έχουν αναπόφευκτα προσδώσει μια πολιτική διάσταση σε αυτήν. Την Πέμπτη, ο Πολωνός πρωθυπουργός Mateusz Morawiecki αποφάσισε να εμπλακεί προσωπικά στην εξεύρεση λύσης, αλλά δήλωσε ότι οι συνομιλίες ήταν «πολύ δύσκολες, πολύ σκληρές».

Ο αγωγός Druzhba μεταφέρει συνήθως 1,5 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως προς την κεντρική Ευρώπη- περισσότερο από τη συνολική παραγωγή της Λιβύης, η οποία είναι χώρα-μέλος του ΟΠΕΚ. Το αργό πετρέλαιο κατευθύνεται απευθείας σε διυλιστήρια μέσω δύο χωριστών αγωγών και μέσω δεξαμενόπλοιων από τον τερματικό σταθμό εξαγωγών Ust-Luga στη Βαλτική.

Παρά τις επανειλημμένες δεσμεύσεις από τις ρωσικές αρχές για επανάληψη των παραδόσεων σε μερικές ημέρες, η κρίση αποδεικνύεται ότι είναι μεγαλύτερη και δαπανηρότερη απ’ ό,τι περίμεναν οι περισσότεροι, και μια λύση ίσως απαιτήσει εβδομάδες για να εφαρμοστεί.

Στη Γερμανία, ένα από τα μεγαλύτερα διυλιστήρια της ευρωπαϊκής ηπείρου- το διυλιστήριο Leuna που ανήκει στον γαλλικό πετρελαϊκό γίγαντα Total SA- έκλεισε. Η Πολωνία αναγκάστηκε να στραφεί στα αποθέματα πετρελαίου έκτακτης ανάγκης. Και στο Ρότερνταμ, τον πετρελαϊκό κόμβο της Ευρώπης, κάποια διυλιστήρια έχουν αναγκαστεί να λειτουργούν σε χαμηλότερους ρυθμούς.

Στην τεχνική πρόκληση της διαχείρισης εκατομμυρίων βαρελιών μολυσμένου αργού πετρελαίου έχει προστεθεί μια οξεία διαμάχη ως προς το ποιος θα πληρώσει το κόστος της κρίσης. Μια έκτακτη σύνοδος στη Βαρσοβία την Πέμπτη σημείωσε κάποια πρόοδο, αλλά δεν έφερε λύση.

«Μέχρι στιγμής, η επανέναρξη των ροών στον αγωγό Druzhba εξελίσσεται πολύ αργά», δήλωσε στους πελάτες της η εταιρεία συμβούλων JBC Energy GmbH με έδρα στη Βιέννη. «Οι διαπραγματεύσεις και οι ρυθμίσεις πληρωμών ίσως απαιτήσουν κάποιο χρόνο, καθυστερώντας την πλήρη επανέναρξη των ροών».

Πόσο έχει επηρεάσει το κλείσιμο του αγωγού Druzhba την παραγωγή αργού πετρελαίου στη Ρωσία; Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, η παραγωγή μειώθηκε ελάχιστα τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες, από 11,23 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως τον Απρίλιο σε 11,15 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως μέχρι στιγμής τον Μάιο. Όμως, η χώρα μεταφέρει περίπου 1 εκατομμύριο βαρέλια ημερησίως λιγότερα απ’ ό,τι  συνήθως – ποσότητα που αντιστοιχεί περίπου στο ένα δέκατο της συνολικής παραγωγής της.

fortunegreece.com

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΕΔΡΑ:
Διεύθυνση: Αρχιμήδους 29
Ηράκλειο Κρήτης, 71306
ΤΗΛ: 2810 220885
FAX: 2810 220881
EMAIL: popek@popek.gr
Χάρτης πρατηρίων καυσίμων

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!