| Notaka

“Βουτιά 4% στην κατανάλωση καυσίμων το 4μηνο – Παραβατικότητα και λαθρεμπόριο, οι προτεραιότητες για την επόμενη κυβέρνηση”.

 Του  Γιώργου  Φιντικάκη,

Σε πτωτική πορεία βρίσκεται η αγορά καυσίμων το πρώτο τετράμηνο του έτους, με την συνολική ζήτηση να υποχωρεί κατά 4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, προβληματίζοντας την αγορά, που βλέπει ότι συνεχίζονται οι χαμηλές πτήσεις στην κατανάλωση.

Τα στοιχεία των τεσσάρων πρώτων μηνών δείχνουν ότι παρ’ ότι οι πωλήσεις πετρελαίου θέρμανσης κράτησαν ψηλά την ζήτηση λόγω του ψυχρού χειμώνα, εντούτοις αν απομονώσει κανείς τα καύσιμα κίνησης, τότε η κατανάλωση στις βενζίνες είχε αρνητικό πρόσημο 4%, και στο ντίζελ κίνησης 2%.

Ειδικά η πορεία του ντίζελ σχετίζεται με την στασιμότητα στα μεγάλα έργα, τις επενδύσεις και στην οικοδομική δραστηριότητα, όσο για την εικόνα της βενζίνης αποδίδεται στην υπερφορολόγηση του συγκεκριμένου καυσίμου, που ακόμη και όταν οι διεθνείς τιμές πέφτουν, εκείνο παραμένει ακριβό.

Ταυτόχρονα, ζημιά στην αγορά προκαλούν η παραβατικότητα και το λαθρεμπόριο τα οποία εκτιμάται ότι στερούν από τα δημόσια έσοδα περί τα 300 εκατ. ετησίως, ενώ αν δεν αλλάξει δραστικά ο σχεδιασμός της ΑΑΔΕ, η κατάσταση αυτή θα συνεχιστεί για τουλάχιστον τρία ακόμη χρόνια.

Και αυτό καθώς το νέο επιχειρησιακό σχέδιο της ΑΑΔΕ (2019-2021) έχει μεταθέσει τον στόχο για τη λειτουργία του ολοκληρωμένου συστήματος εισροών-εκροών στα καύσιμα για τις 31/12/2021, παρατείνοντας έτσι το βασικότερο μέτρο για την πάταξη του λαθρεμπορίου που θεσπίστηκε για πρώτη φορά το 2009.

Στην λογική αυτή ένα από τα πρώτα ζητήματα που πρόκειται να θέσει ο κλάδος καυσίμων στην επόμενη κυβέρνηση θα αφορά στην πάταξη της παραβατικότητας, αλλά και στην επιτάχυνση εφαρμογής του συστήματος εισροών-εκροών, το οποίο παρ’ ότι έχει εγκατασταθεί εδώ και χρόνια στη συντριπτική πλειοψηφία των πρατηρίων, εντούτοις απαξιώνεται. 

Κινδυνεύουν με αχρηστία τα υφιστάμενα λογισμικά

“Είναι προφανές”, όπως λένε πηγές της αγορές, “ότι πολύ πιθανόν το 2021, να μην λειτουργεί ένα λογισμικό που εγκαταστάθηκε το 2014 ή το 2016, γεγονός που σημαίνει ότι πολλά από τα συστήματα, ίσως χρειασθεί να αντικατασταθούν τα επόμενα χρόνια με καινούργιας τεχνολογίας”. Και το ερώτημα είναι ποιος θα αναλάβει το κόστος, πολλώ δε μάλλον, όταν είναι αμφίβολο κατά πόσο οι πρατηριούχοι εισέπραξαν μέρος του κόστους για την τοποθέτηση των αρχικών συστημάτων.

Εξάλλου στα τέλη του 2021 αναμένεται να τεθούν σε πλήρη εφαρμογή, όχι μόνο η λειτουργία του συστήματος εισροών – εκροών σε πρατήρια, εταιρείες και κάθε είδους φορολογικές αποθήκες όπως ΚΤΕΛ, πάρκινγκ, αμαξοστάσια, αλλά και τα υπόλοιπα μέτρα καταπολέμησης του λαθρεμπορίου, όπως η τοποθέτηση GPS σε βυτιοφόρα και σλέπια.
Την εικόνα αυτή είχε μεταφέρει σύμφωνα με πληροφορίες τον Απρίλιο ο επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γ. Πιτσιλής, προς τη διοίκηση του Συνδέσμου Εμπορίας Εταιρειών Πετρελαιοειδών Ελλάδος, κατά τη διάρκεια μεταξύ τους συνάντησης, με αντικείμενο τις καθυστερήσεις στην εφαρμογή των μέτρων καταπολέμησης του λαθρεμπορίου.

Το πιο σουρεαλιστικό πάντως της υπόθεσης αφορούσε τους λόγους των καθυστερήσεων, όπου ως αιτία είχε προβληθεί η δυσκολία της ΑΑΔΕ να πιστοποιήσει τα συστήματα εισροών- εκροών. Σύμφωνα πάντα με την προ μηνός ενημέρωση της ΑΑΔΕ στους εκπροσώπους της αγοράς, το Δημόσιο επρόκειτο να… αναθέσει κάπου μέσα στο φθινόπωρο του 2019 την πιστοποίηση των εγκαταστατών που είχαν τοποθετήσει τα συστήματα εισροών-εκροών, προκειμένου να καταλήξει πόσοι πληρούσαν τις προδιαγραφές και πόσοι όχι, και πόσα από αυτά είναι πιστοποιημένα και δεν μπορούν να παραποιηθούν.

Τα παραπάνω είναι ζητήματα που προφανώς η νέα κυβέρνηση θα κληθεί να δει εκ του μηδενός, αλλάζοντας τον σχεδιασμό, και τα χρονοδιαγράμματα, διαφορετικά η παραβατικότητα θα συνεχίσει ανενόχλητη τη δράση της. 

Τα ερωτήματα που προτίθεται να θέσει ο κλάδος σε όποιον αναλάβει το σχετικό χαρτοφυλάκιο μετά τις εκλογές, είναι πολλά, όπως για παραδειγμα ποιος θα κληθεί πληρώσει το επιπλέον κόστος, εφόσον πράγματι χρειασθεί να επανεγκατασταθούν από την αρχή καινούργια συστήματα εισορών-εκροών. Σημειωτέον ότι η αρχική εγκατάσταση είχε κοστίσει πάνω από 100 εκατ ευρώ σε πρατηριούχους και εταιρείες.

energypress.gr

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews REPSOL Revoil RMM Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies Urals WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ ΡΕΒΟΙΛ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΕΔΡΑ:
Διεύθυνση: Αρχιμήδους 29
Ηράκλειο Κρήτης, 71306
ΤΗΛ: 2810 220885
FAX: 2810 220881
EMAIL: popek@popek.gr
Χάρτης πρατηρίων καυσίμων

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!