| Notaka

“Πετρέλαιο: Γιατί οι τιμές δεν συμβαδίζουν με τη σύγχυση στην αγορά”.

πετρέλαιο

 Οι διακοπές της τροφοδοσίας βρίσκονται ήδη στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών και το φαινόμενο αναμένεται να ενταθεί αλλάζοντας και τα έως τώρα ποσοτικά δεδομένα.

Το πετρέλαιο εξακολουθεί να εκπλήσσει τις αγορές και να προκαλεί ερωτήματα για το πού «το πάει» τελικά ο μαύρος χρυσός. 

Με την πτώση της παραγωγής πετρελαίου στη Βενεζουέλα και το Ιράν, την ένταση στη Μέση Ανατολή η οποία δείχνει να κορυφώνεται τον τελευταίο καιρό και την απειλή για περαιτέρω διακοπές στην παραγωγή στη Λιβύη, γιατί οι τιμές του πετρελαίου δεν διαπραγματεύονται υψηλότερα;

Ακόμη και η αστάθεια των τιμών είναι σχετικά χαμηλή, εξέλιξη μάλλον παράδοξη σε μια αγορά η οποία περικλείεται από πολλούς γεωπολιτικούς κινδύνους. Παρά τις αναταραχές το brent δεν έχει ξεπεράσει τα 75 δολάρια το βαρέλι τους τελευταίους μήνες αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μελλοντικά οι τιμές δεν θα αυξηθούν. 

«Αν το 2018 είναι ένας καλός οδηγός, το επίπεδο των τιμών θα αυξηθεί τελικά για να αντανακλά την τρέχουσα στενότητα στη φυσική αγορά», αναφέρει τοΙνστιτούτο Ενεργειακών Σπουδών της Οξφόρδης (OIES). Οι σημαντικές διακοπές στη Βενεζουέλα και το Ιράν, τα προβλήματα ρύπανσης του πετρελαίου στη Ρωσία, η πιθανότητα διακοπών στη Λιβύη και η επιβράδυνση που σημειώνεται στη βιομηχανία αμερικανικού σχιστόλιθου οδηγούν σε στενότητα την αγορά. 

Από την άλλη, ένα μεγάλο θέμα παραμένει το πώς και πότε θα αντιδράσει η Σαουδική Αραβία. Το Ριάντ δεν θέλει να δει να επαναλαμβάνεται ό,τι έγινε το 2018 όταν οι τιμές κατέρρευσαν μετά από την αύξηση της παραγωγής. O OΠΕΚ + από την πλευρά του τηρεί στάση αναμονής και έχει αναστείλει την απόφαση για την επέκταση ή όχι των περικοπών για τον Ιούνιο ή ακόμη και για τον Ιούλιο καθώς θέλει να αντλήσει περισσότερα στοιχεία σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι κυρώσεις από τις ΗΠΑ επηρεάζουν την παραγωγή στο Ιράν και τη Βενεζουέλα, ενώ θα γίνουν σαφέστερες οι συνέπειες από τον εμπορικό πόλεμο μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας.

Βέβαια, η στρατηγική αναμονής συνεπάγεται κινδύνους. «Ωστόσο, η πρόκληση είναι ότι αντί να αρθούν οι αβεβαιότητες όσον αφορά την προσφορά αλλά και τη ζήτηση, αυτές μάλλον θα ενταθούν τους επόμενες μήνες », εκτιμά ο OIES.

Οι διακοπές της τροφοδοσίας βρίσκονται ήδη στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών και το φαινόμενο αναμένεται να ενταθεί αλλάζοντας και τα έως τώρα ποσοτικά δεδομένα. Η διακοπτόμενη παραγωγή μεταφράζεται σε 3 εκατ. βαρέλια την ημέρα ενώ ακόμη και αν ο ΟΠΕΚ + έχει τη δυνατότητα να αντισταθμίσει τις απώλειες, αυτό γίνεται ακόμη πιο δύσκολο λόγω της ασάφειας που υπάρχει στις εκτιμήσεις για την πορεία της προσφοράς και της ζήτησης. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι  η μεγαλύτερη αβεβαιότητα εντοπίζεται στην πλευρά της ζήτησης. Ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας απειλεί την παγκόσμια ανάπτυξη σε μια εποχή που οι οικονομικοί δείκτες δεν φαίνονται υψηλοί και μια κάμψη σίγουρα θα παρέσυρε και τις τιμές. 

Ο OIES εξετάζει συγκεκριμένα σενάρια. Αν το ΟΠΕΚ+ επιμείνει στις περικοπές, οι τιμές του brent θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά 5 δολάρια το βαρέλι κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2019 σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο, φτάνοντας τα 77 δολάρια ανά βαρέλι αργότερα φέτος. Από την άλλη, αν προσθέσουν  επιπλέον ποσότητες στην αγορά εξαλείφοντας την “υπερβολική συμμόρφωση”, το Brent μπορεί να μείνει στα περίπου 70 δολάρια. Τέλος, εάν αποχωρήσουν εντελώς από τη συμφωνία περικοπών οι τιμές θα μπορούσαν να μειωθούν στα 60 δολάρια.

Τροφοδοτώντας περαιτέρω τη σύγχυση στην αγορά ο OIES αναφέρεται σε  κάποιες προβλέψεις τιμολόγησης οι οποίες λαμβάνουν υπ’ όψιν την οικονομική ύφεση. Μια πιο σκοτεινή οικονομική προοπτική σε συνδυασμό με μια κακή έξοδο από τη συμφωνία του ΟΠΕΚ + θα μπορούσε να στείλει τις τιμές στα 50 δολάρια το βαρέλι.

insider.gr

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΕΔΡΑ:
Διεύθυνση: Αρχιμήδους 29
Ηράκλειο Κρήτης, 71306
ΤΗΛ: 2810 220885
FAX: 2810 220881
EMAIL: popek@popek.gr
Χάρτης πρατηρίων καυσίμων

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!