Skip to main content
| Notaka

“Η βιομηχανία βενζινικών σταθμών της Τουρκίας συμμετέχει στην επανάσταση της ευκολίας”.

 Η εκδήλωση της βιομηχανίας Petroleum Istanbul υπογράμμισε τη δύναμη της αγοράς, τη συνάφεια του υγραερίου και τον τρόπο αγοράς της χώρας στην επανάσταση της ευκολίας. Τα τελευταία τρία χρόνια η αγορά έχει αυξηθεί κατά περισσότερο από 30%, σύμφωνα με τους επαγγελματίες του κλάδου.

Η βιομηχανία βενζινικών σταθμών της Τουρκίας συμμετέχει στην επανάσταση της ευκολίας

Οι ριψοκίνδυνοι άνεμοι καλωσόρισαν επαγγελματίες από την τουρκική βιομηχανία καυσίμων στην Petroleum Istanbul στις 28 – 30 Μαρτίου. Η 14η έκδοση της μεγαλύτερης έκθεσης της Τουρκίας για τη βιομηχανία καυσίμων αποτέλεσε επιτυχία τόσο από τους επισκέπτες όσο και από τους εκθέτες. Ως βιομηχανία που βασίζεται σε αντιπροσώπους, η εκδήλωση όχι μόνο χρησιμεύει ως ευκαιρία για τους λιανοπωλητές να ανακαλύψουν νέα προϊόντα, αλλά ως πλατφόρμα δικτύωσης για τους διανομείς και τους αντιπροσώπους για να συναντηθούν και να συζητήσουν.

Το 2020, λήγουν οι συμβάσεις διανομής για 13.000 πρατήρια καυσίμων της Τουρκίας. Παρά τις αναμενόμενες σημαντικές αλλαγές, αυτό παρέμεινε ένα από τα μεγάλα θέματα του τριήμερου γεγονότος. Η αύξηση και βελτίωση των υπηρεσιών διευκόλυνσης, ο αντίκτυπος των ηλεκτρικών οχημάτων – μια πολύ οριακή αγορά από τη στιγμή αυτή – αυτοεξυπηρέτησης διανομέων, καθώς και η ισχύς της αγοράς LPG ήταν άλλα βασικά θέματα.

Υπάρχουν περίπου 24 εκατομμύρια οχήματα στην Τουρκία με 90% να κινούνται με ντίζελ και 10% με βενζίνη. Ως η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά LPG στον κόσμο μετά τη Νότια Κορέα, περίπου το 40% του συνόλου του οχήματος είναι εξοπλισμένο για να λειτουργεί με υγραέριο.

“Κάθε φορά που η έκθεση γερνάει και μεγαλώνει. Η έκδοση του 2019 ήταν μεγάλη. Με αυτά που έχουμε δει κατά τη διάρκεια αυτών των τριών ημερών, τα καταστήματα ευρείας κατανάλωσης αυξάνονται καθώς τα περιθώρια κέρδους για το πετρέλαιο μειώνονται, οι νέες τεχνολογίες όπως η αυτοματοποίηση αυξήθηκαν και είχαμε φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων στην επίδειξη για πρώτη φορά “, δήλωσε ο Mustafa Akinci, διοργανωτής της Petroleum Istanbul και πρόεδρος της RM Istanbul.

Οι δύο εκθέσεις που πραγματοποιήθηκαν από κοινού, η Petroleum Istanbul 2019 και το δίκτυο Gas & Power Network 2019, προσέλκυσαν περίπου 31.000 συμμετέχοντες, σύμφωνα με τους διοργανωτές. 

Ο Φατίχ Ντόνμεζ, ο Υπουργός Ενέργειας και Φυσικών Πόρων, ήταν υπεύθυνος για το άνοιγμα της έκθεσης, μιλώντας για τις προοπτικές της βιομηχανίας.

“Αυτό το γεγονός συγκεντρώνει όλους τους παίκτες του τομέα. Όχι μόνο εταιρείες αλλά και υπάλληλοι διοίκησης, το υπουργείο και τα ρυθμιστικά συμβούλια της αγοράς ενέργειας. Βλέπουμε επίσης αντιπροσώπους και προμηθευτές. Είναι επωφελής για όλους “, εξήγησε ο Cüneyt Agca, Γενικός Διευθυντής της Opet Petrolculuk, ο δεύτερος μεγαλύτερος εμπορικός σταθμός καυσίμων στην Τουρκία.

Η βιομηχανία βενζινικών σταθμών της Τουρκίας συμμετέχει στην επανάσταση της ευκολίας

Η επανάσταση ευκολίας φτάνει στην Τουρκία

Οι ποιοτικές υπηρεσίες τροφίμων και ποτών έχουν γίνει γρήγορα ο κανόνας σε πολλές περιοχές του κόσμου. Η προσαρμογή στην τάση αυτή στην Τουρκία έχει διαρκέσει λίγο περισσότερο από κάποιους από τους ευρωπαίους γείτονές της, αλλά τώρα έχει γίνει μια μεγάλη εστίαση για τους περισσότερους λιανοπωλητές.

Η BP εισήγαγε την ιδέα του Wild Bean Café τον Ιούνιο του 2019. Τώρα που δραστηριοποιείται σε έξι σταθμούς, η εταιρεία σχεδιάζει 40 έως 45 καφέ για να ανοίξει μέχρι το 2020, σύμφωνα με τον Mustafa Kemal Ozturk, διευθυντή προσφοράς μη καυσίμων στη BP. “Η ιδέα είναι πολύ επιτυχημένη μέχρι στιγμής.” Το νερό, η Redbull και ο καφές είναι τα καλύτερα προϊόντα πώλησης.

Ο ηγέτης της αγοράς Petrol Ofisi επικεντρώνεται σε εταιρικές σχέσεις για να ενισχύσει τις πωλήσεις ευκολιών του. Τώρα έχουν 105 καταστήματα Migros σε όλο το τεράστιο δίκτυο τους και έναν αυξανόμενο αριθμό καφέ.   

Η Opet επίσης στοιχηματίζει στη συνεργασία για να αυξήσει τις πωλήσεις της. “Οι πελάτες θέλουν είδη fast-food, καφέ κλπ. Αυτή είναι η τελευταία τάση στην τουρκική αγορά. Η Opet έχει συνεργαστεί με ηγέτες μάρκας από τον τομέα ευκολίας όπως το Starbucks. Πιστεύουμε ότι αυτό θα είναι ένα σημαντικό μέρος των εσόδων σταθμού », δήλωσε ο Cüneyt Agca της Opet.

Η βιομηχανία βενζινικών σταθμών της Τουρκίας συμμετέχει στην επανάσταση της ευκολίας

Η επέκταση των ευκαιριών προσέλκυσης προσελκύει επίσης νέους παίκτες στον τομέα. Αφού είδαν την επιτυχία της μικρής τους αλυσίδας καταστημάτων αρτοποιίας στην πόλη της Σμύρνης, η Alsancak Unlu Manuller, μια οικογενειακή επιχείρηση, αποφάσισε να ανοίξει καταστήματα στα πρατήρια καυσίμων. Δημιούργησαν μια έννοια 12 τ.μ. που λειτουργεί με δύο εργαζόμενους. Μετά από τέσσερα χρόνια, είναι παρόντες σε 12 διαφορετικές τοποθεσίες. “Πολλοί άνθρωποι τώρα δεν έχουν χρόνο να έχουν πρωινό στο σπίτι, ώστε να μπορούν να το αγοράσουν σε ένα σταθμό και να το τρώνε στο δρόμο”, εξηγεί ο Deniz Doğanoğlu. Έχουν θέσει ως στόχο την επίτευξη 50 τοποθεσιών τα επόμενα δύο χρόνια.

Η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά LPG στον κόσμο

Ο συνολικός όγκος του υγραερίου στην Τουρκία ανήλθε σε 4,1 εκατομμύρια τόνους το 2018. Περίπου 3,3 εκατομμύρια τόνοι αφορούσαν το αέριο αυτόματης πώλησης, καθιστώντας τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αερίου μετά την Νότια Κορέα. Περίπου 4.7 εκατομμύρια αυτοκίνητα είναι προσαρμοσμένα να χρησιμοποιούν το υγραέριο στη χώρα. Αυτό έχει επίσης μια μεγάλη κοινωνία αντίκτυπου – μισό εκατομμύριο άνθρωποι εμπλέκονται με κάποιο τρόπο στην επιχείρηση LPG.

Τα οικονομικά εξηγούν την τεράστια παρουσία του υγραερίου στην αγορά της Τουρκίας, σύμφωνα με τον Cem Önce, γενικό γραμματέα της τουρκικής ένωσης LPG. Η τιμή του τελικού πελάτη για το υγραέριο είναι πολύ χαμηλότερη σε σύγκριση με τα παραδοσιακά υγρά καύσιμα. Ιστορικά, ήταν οικογένειες με χαμηλότερο εισόδημα που μετέτρεψαν τα αυτοκίνητά τους στο LPG. Μετά από μια οικονομική άνθηση για το autogas κατά το έτος 2000, η ​​αγορά σταθεροποιήθηκε και γνώρισε συνεχή ανάπτυξη μέχρι να γίνει ο πρώτος τομέας στον τομέα του υγραερίου.

Οι τιμές μετατροπής κυμαίνονται από 1.000 έως 1.500 δολάρια ανάλογα με το χρησιμοποιούμενο σύστημα. «Αναμένω ότι κάθε χρόνο θα συνεχίσει να υπάρχει κάποια ανάπτυξη. Το 2018, η αγορά αυξήθηκε κατά 5,3%. Ο λόγος πιθανώς θα επιβραδυνθεί, αλλά υπάρχει περιθώριο ανάπτυξης », εξηγεί.

Η παρουσία άλλων εναλλακτικών καυσίμων στην Τουρκία εξακολουθεί να είναι περιθωριακή. Από την άποψη των ηλεκτρικών οχημάτων, υπάρχουν περίπου 2.000 οχήματα στη χώρα και οι κορυφαίοι παράγοντες της αγοράς αρχίζουν να εγκαθιστούν κάποια σημεία φόρτισης στους σταθμούς τους. Η AdBlue, το CNG, το LNG και τα βιοκαύσιμα αρχίζουν να εισέρχονται στην αγορά. 

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!