| Notaka

“ΕΛΠΕ: Προβληματισμός για την εφαρμογή της οδηγίας για τα ναυτιλιακά καύσιμα”.

 Î‘ποτέλεσμα εικόνας για ΕΛΠΕ

Η αγορά δεν είναι έτοιμη για την εφαρμογή της οδηγίας.

Προβληματισμός επικρατεί στον κλάδο παραγωγής και εμπορίας πετρελαιοειδών αλλά και στους άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενους κλάδους όπως είναι η Ναυτιλία, αναφορικά με την εφαρμογή της  νέας οδηγίας του ΙΜΟ για τα ναυτιλιακά καύσιμα η οποία τίθεται σε ισχύ από τις αρχές του 2020.

Πρόκειται ουσιαστικά για τους νέους παγκόσμιους κανόνες για τις εκπομπές θείου οι οποίοι μειώνουν δραστικά το όριο περιεκτικότητας σε θείο στο 0,5% (δηλαδή από τα 35.000 ppm στα 5.000 ppm). Η προοπτική αυτή έχει θέσει τους πλοιοκτήτες ενώπιον δύσκολων επενδυτικών αποφάσεων καθώς πρέπει να αποφασίσουν ποιόν δρόμο θα ακολουθήσουν, αν θα στραφούν δηλαδή στην εγκατάσταση Scrubbers (η οποία κοστίζει περί τα 4 εκατ. δολάρια), στο Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (για το οποίο απαιτούνται υποδομές οι οποίες δεν υπάρχουν και επενδύσεις σε νέα πλοία) ή σε Χαμηλού Θείου Μαζούτ (LSHFO). 

 

Την ώρα όμως που οι ναυτιλιακές καλούνται να κερδίσουν το στοίχημα της ανταγωνιστικότητας, ο κλάδος της παραγωγής και της εμπορίας εκφράζει φόβους ότι η αγορά δεν θα είναι έτοιμη το 2020 για αυτή την μετάβαση. Χαρακτηριστική είναι η τοποθέτηση του κ. Βασίλη Παναγόπουλου, ανώτερου διευθυντή Εμπορικών Σχέσεων στα ΕΛΠΕ ο οποίος μιλώντας σε ημερίδα του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων την Πέμπτη σημείωσε ότι «ο παγκόσμιος στόλος μετρά 70.000 πλοία και χρησιμοποιούνται 195 εκατ. μετρικοί τόνοι καυσίμων (τα 2 εκατ. αφορούν στα πλοία στην Ελλάδα). Για να τοποθετηθούν scrubbers σε όλα αυτά θα απαιτούνταν περίπου 30 χρόνια. Είναι ένα θέμα που παραμένει ανοιχτό. Υπάρχει και η εναλλακτική του LNG. Mέχρι το 2025 περί τα 2.000 πλοία θα κινούνται με LNG αλλά τα υπόλοιπα θα χρειαστούν scrubbers, τα οποία έχουν υψηλό κόστος (λειτουργούν σαν μικρά εργοστάσια)».

Αναφερόμενος στην ετοιμότητα της αγοράς γενικότερα, ο κ. Παναγόπουλος σημείωσε ότι «δεν υπάρχουν υποδομές ανεφοδιασμού LNG. Έχουν ξεκινήσει κάποιες ενέργειες, αλλά δεν ξέρω αν θα είμαστε έτοιμοι την 1/1/2020».

Όσον αφορά στην προσαρμογή του ομίλου στα νέα δεδομένα, ο κ. Παναγόπουλος σημείωσε ότι τα ΕΛΠΕ θα συνεχίσουν να παράγουν όλων των ειδών τα καύσιμα, μαζούτ χαμηλής αλλά και υψηλής περιεκτικότητας σε θείο (καθώς η βιομηχανία θα εξακολουθήσει να χρησιμοποιεί και τέτοια). «Τα ΕΛΠΕ θα είναι έτοιμα από 1/1/2020 από πλευράς προϊόντων σε χαμηλή περιεκτικότητα θείου. Δεν μπορούμε να εξασφαλίσουμε ότι θα μπορούμε να παράγουμε το σύνολο των όγκων χαμηλού θείου αλλά και αυτό να μην μπορεί να γίνει, θα κάνουμε κάποιες εισαγωγές και θα καλυφθούν πλήρως οι ανάγκες της ναυτιλίας». 

insider.gr

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΕΔΡΑ:
Διεύθυνση: Αρχιμήδους 29
Ηράκλειο Κρήτης, 71306
ΤΗΛ: 2810 220885
FAX: 2810 220881
EMAIL: popek@popek.gr
Χάρτης πρατηρίων καυσίμων

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!