| Notaka

“Νέα οδηγία της ΕΕ αλλάζει τα δεδομένα για τον αγωγό Nord Stream-2”.

 

Το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενέκρινε τις τροπολογίες στην Οδηγία για το φυσικό αέριο της ΕΕ που αφορούν τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς για τον αγωγό φυσικού αερίου Nord Stream-2, μέσω του οποίου το φυσικό αέριο θα φθάνει από την Ρωσία στην Γερμανία μέσω του υποθαλάσσιου αγωγού που θα διέρχεται την Θάλασσα της Βαλτικής.

Οι τροπολογίες ψηφίστηκαν στην σύνοδο του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Λουξεμβούργο. Υπέρ των τροπολογιών ψήφισαν 27 χώρες μέλη της ΕΕ, ενώ η Βουλγαρία απείχε.

Πρόκειται για την τελευταία φάση των τροπολογιών που αφορούν την Οδηγία για το φυσικό αέριο, η οποία αποτελεί μέρος του Τρίτου Ενεργειακού πακέτου της ΕΕ. Την τρέχουσα εβδομάδα το κείμενο θα πρέπει να εγκριθεί τυπικά από την ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο. Εν συνεχεία το κείμενο θα αναρτηθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και 20 μέρες μετά κοινοποίησή του θα τεθεί σε ισχύ. Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι αγωγοί οι οποίοι καταλήγουν από τρίτες χώρες στην ΕΕ, θα λειτουργούν σύμφωνα με τους ίδιους κανόνες που λειτουργούν και οι αγωγοί που βρίσκονται στην επικράτεια των χωρών –μελών της ΕΕ. Ωστόσο οι τροπολογίες αυτές θα επηρεάσουν περισσότερο τον αγωγό Nord Stream-2.

Οι τροπολογίες, που έγιναν εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Οδηγία για το φυσικό αέριο, δεν αλλάζουν το νομοθετικό πλαίσιο που αφορά την κατασκευή του αγωγού Nord Stream-2 και η κατασκευή του θα συνεχισθεί με βάση το χρονοδιάγραμμα και με την υποστήριξη των επενδυτών, δήλωσε στο πρακτορείο TASS ο Γενς Μίλερ, επίσημος εκπρόσωπος της διαχειρίστριας εταιρεία Nord Stream 2 AG που είναι η διαχειρίστρια εταιρεία της κατασκευής του αγωγού.

«Η εταιρεία Nord Stream 2 AG έλαβε υπόψη της την τυπική αποδοχή των τροπολογιών στην Οδηγία για το φυσικό αέριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης» δήλωσε ο Μίλλερ , διευκρινίζοντας ότι «πριν τεθεί σε ισχύ το νομοσχέδιο πρέπει να δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ και να εναρμονισθεί με την νομοθεσία των χωρών- μελών σε διάστημα εννέα μηνών».

«Θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε τη διαδικασία αυτή, θα αξιολογήσουμε τη νέα νομοθεσία και την εναρμόνισή της με τη νομοθεσία των χωρών, μετά την δημοσίευση» των τροπολογιών από την Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ, δήλωσε ο Μίλερ. «Η Nord Stream 2 AG εκκινεί από την πεποίθηση ότι ο αγωγός Nord Stream-2, θα συμβάλει θετικά στην επίτευξη των ενεργειακών στόχων της ΕΕ, διασφαλίζοντας έναν ακόμη δίαυλο εισαγωγής πρόσθετων ποσοτήτων φυσικού αερίου. Οι προοπτικές ανάπτυξης της ζήτησης στην Ευρώπη συνηγορούν πειστικά υπέρ της ωφελιμότητας του εν λόγω έργου» δήλωσε ο εκπρόσωπος της διαχειρίστριας εταιρείας.

Η οδηγία για το φυσικό αέριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης

 Νωρίτερα το γραφείο τύπου του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ανακοίνωσε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε τελικά το σχέδιο τροπολογιών που αφορούν την Οδηγία για το φυσικό αέριο, το οποίο θα επιτρέψει στις Βρυξέλλες να διευρύνει τις δυνατότητες ελέγχου των υποθαλάσσιων αγωγών και ιδιαίτερα το αγωγού Nord Stream- 2. Η τροποποιημένη Οδηγία για το φυσικό αέριο υιοθετεί ενεργειακούς κανόνες της ΕΕ για υποθαλάσσιους αγωγούς που απολήγουν από τρίτες χώρες σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίοι διέρχονται εκτός των ορίων των συνόρων κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σύμφωνα με τους κανόνες του Τρίτου ενεργειακού πακέτου της ΕΕ, διαχειριστής του αγωγού Nord Stream- 2, πρέπει να είναι μια εταιρεία ανεξάρτητη από την ρωσική πετρελαϊκή εταιρεία Gazprom, ενώ το 50% της δυναμικότητας του αγωγού φυσικού αερίου θα πρέπει να καλύπτεται από ανεξάρτητους προμηθευτές, κάτι που μπορεί για κάποιο χρονικό διάστημα να έχει ως αποτέλεσμα ο αγωγός να μην είναι πλήρης κατά το ήμισυ της δυναμικότητας του.

Η Γερμανία κατάφερε να μετριάσει σε σημαντικό βαθμό τις τροπολογίες αυτές, αφού στο τελικό κείμενο αναφέρεται ότι την απόφαση σύμφωνα με την οποία θα μπορούν να υπάρξουν εξαιρέσεις από τους κανόνες σε σχέση με το ρωσικό έργο, δεν θα την λαμβάνουν οι Βρυξέλλες, αλλά η χώρα της ΕΕ, στην οποία καταλήγει ο αγωγός φυσικού αερίου, μετά από διαβουλεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στην περίπτωση του αγωγού Nord Stream- 2, η χώρα αυτή είναι η Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας.

Με βάση τις εκτιμήσεις της πλειοψηφίας των ευρωπαίων εμπειρογνωμόνων, η Οδηγία για το φυσικό αέριο δεν θα εμποδίσει την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream- 2, αλλά ενδέχεται να δημιουργήσει προβλήματα και αβεβαιότητα στους επενδυτές, ιδιαίτερα όσον αφορά στο ζήτημα της χρονικής διάρκειας της απόσβεσης του αγωγού.

Πηγές: TASS, DW

Spyrides ad-blue containers

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 2035 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas AVINOIL Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Eurostat Exxon-Mobil fit for 55 FuelMate Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Greek Mafia Guardian Handelsblatt HelleniQ Energy Inside Story interlock kWh LANA LG LNG LPC Lukoil Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka sts TEXACO TotalEnergies TotalEnergy twitter Urals windfall tax WOOD World Bank WTI Yiufi «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΠΕ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξανδρούπολη Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αττική Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις Γιάννης Θεοτοκάς ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΛΣΤΑΤ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΤΕπ ΕΥΠ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΝΕ-ΓΣΕΕ ΙΟΒΕ Ιλχάν Αχμέτ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καββαθάς Γ. Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κονταξής Δημήτρης Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μεθάνιο Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μητσοτάκης Κυριάκος Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Πέτη Πέρκα Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τζιόλας Χρήστος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος Τσεχία ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΗΜ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χάρης Δούκας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. άδεια έλεγχοι αγγελίες αγρότες αγωγός αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο ατύχημα βαρέλι βενζίνη βιοκαύσιμα βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επενδύσεις επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτρικό ρεύμα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κακοκαιρία κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο ληστεία λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια ρύποι στάθμη στατιστικά συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνθετικά καύσιμα συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υπερκέρδη υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φωτοβολταϊκά φόροι φόρτιση ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!