| Notaka

09:35 “Η Κομισιόν επισπεύδει την έρευνα σε BMW-Daimler-VW για αθέμιτο ανταγωνισμό”.

 Î— Κομισιόν επισπεύδει την έρευνα σε BMW-Daimler-VW για αθέμιτο ανταγωνισμό

Τρία και πλέον χρόνια αφότου ξέσπασε το σκάνδαλο Dieselgate, η Ευρωπαϊκή Ένωση εκτιμά, σε μια προκαταρκτική έρευνα, πως η BMW, η Daimler και η Volkswagen κατέληξαν σε συνεννόηση για την αποφυγή του ανταγωνισμού στον τομέα των τεχνολογιών που μειώνουν τις εκπομπές ρύπων.

Έχοντας ήδη πληγεί για την τεράστια απάτη σε έντεκα εκατομμύρια πετρελαιοκίνητα οχήματα από τη Volkswagen, που αποκαλύφθηκε τον Σεπτέμβριο του 2015, η γερμανική βιομηχανία πρέπει να απαντήσει σε αυτές τις κατηγορίες, οι οποίες μπορεί να αποδειχθούν εξαιρετικά κοστοβόρες για τα οικονομικά και την εικόνα της.

Η υπόθεση αυτή είχε ήδη κάνει πηχυαίους τίτλους το 2017, όταν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε, τον Οκτώβριο εκείνου του έτους, ότι πραγματοποίησε επιθεωρήσεις για το καρτέλ αυτό στο οποίο εμπλέκονται συνολικά πέντε αυτοκινητοβιομηχανίες (BMW, Daimler, Volkswagen, καθώς και η Audi και η Porsche, θυγατρικές της VW).

Συγκεκριμένα, η Επιτροπή κατηγορεί «τον κύκλο των πέντε» ότι συμμετείχαν σε συσκέψεις προκειμένου να συμφωνήσουν μυστικά ώστε να αποφύγουν κάθε ανταγωνισμό στην ανάπτυξη και επέκταση τεχνολογιών που επιτρέπουν τον περιορισμό των εκπομπών βλαβερών αερίων από τις εξατμίσεις των αυτοκινήτων.

«Οι επιχειρήσεις μπορούν να συνεργάζονται με διάφορους τρόπους προκειμένου να βελτιώσουν την ποιότητα των προϊόντων τους. Οι κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ δεν τους επιτρέπουν ωστόσο να συνεννοούνται για ακριβώς το αντίθετο: για να μην βελτιώνουν τα προϊόντα τους, για να μην ανταγωνίζονται στο πεδίο της ποιότητας», δήλωσε η Επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει τώρα να απαντήσουν στην αποστολή αυτών των «αιτιάσεων» από την Επιτροπή.

«Η αποστολή ενός μηνύματος αιτιάσεων δεν προδικάζει το αποτέλεσμα της έρευνας», διευκρινίζει η Κομισιόν. Αν όμως δεν πεισθεί από τις απαντήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών, μπορεί να τους επιβάλει πρόστιμο που μπορεί να φθάνει το 10% του παγκόσμιου ετήσιου κύκλου εργασιών τους.

Η Volkswagen, με την οποία επικοινώνησε το Γαλλικό Πρακτορείο, επιβεβαίωσε ότι έλαβε το έγγραφο της Επιτροπής, στην οποία θα απαντήσει αφού το αποτιμήσει «στο πλαίσιο της συνεργασίας» με τον εκτελεστικό βραχίονα της ΕΕ.

Από την πλευρά της, η Daimler, που κατασκευάζει τα αυτοκίνητα Merceds Benz και η οποία ομολόγησε πρώτη την ύπαρξη αυτής της τεράστιας συνεννόησης προκειμένου να επωφεληθεί από την επιείκεια των αρχών ανταγωνισμού, «δεν αναμένει να της επιβληθεί πρόστιμο στην υπόθεση αυτή».

Οι τεχνολογίες που έχουν τεθεί στο στόχαστρο της Επιτροπής αφορούν «τα συστήματα επιλεκτικής καταλυτικής μείωσης» που επιτρέπουν τη μείωση των βλαβερών εκπομπών οξειδίων του αζώτου από ορισμένα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, καθώς και «τα φίλτρα σωματιδίων ‘Otto’ που επιτρέπουν τη μείωση των εκπομπών βλαβερών σωματιδίων

Η συμφωνία αυτή «στέρησε στους καταναλωτές τη δυνατότητα να αγοράζουν λιγότερο ρυπογόνα αυτοκίνητα, ενώ η τεχνολογία ήταν στη διάθεση των κατασκευαστών».

Η Επιτροπή διευκρινίζει εξάλλου πως η προκαταρκτική έρευνά της δεν αφορά «μια φερόμενη παραβίαση του δικαίου του ανταγωνισμού» ούτε «ενδεχόμενες παραβιάσεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας».

Η έρευνα αυτή είναι επίσης «ξεχωριστή από άλλες διεξαγόμενες έρευνες, κυρίως εκείνες που πραγματοποιούν υπουργεία και άλλες αρχές εναντίον αυτοκινητοβιομηχανιών όσον αφορά τη χρήση παράνομων μηχανισμών ακύρωσης που έχουν στόχο να παραποιήσουν τις καθορισμένες δοκιμές», δηλ. το Dieselgate.

Οι Βρυξέλλες μπορούν να επιβάλουν βαριά πρόστιμα στις επιχειρήσεις που συνεννοούνται μεταξύ τους σε βάρος του ανταγωνισμού και των καταναλωτών, με το ανώτατο από αυτά να έχει επιβληθεί στις 19 Ιουνίου 2016.

Η ΕΕ είχε τότε επιβάλει πρόστιμο 2,93 δισεκ. ευρώ σε τέσσερις ευρωπαϊκές βιομηχανίες κατασκευής φορτηγών, που κατηγορήθηκαν ότι συμφωνούσαν επί 14 χρόνια τις τιμές πώλησης των βαρέων φορτηγών τους.

Δεν υπάρχει καμία νόμιμη πρόβλεψη για την καταληκτική ημερομηνία μιας έρευνας για τα καρτέλ. Η διάρκεια της έρευνας εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, μεταξύ των οποίων η πολυπλοκότητα της υπόθεσης, ο βαθμός συνεργασίας των εμπλεκόμενων επιχειρήσεων με την Επιτροπή και η άσκηση των δικαιωμάτων υπεράσπισης.

newmoney.gr

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews REPSOL Revoil RMM Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies Urals WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ ΡΕΒΟΙΛ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΕΔΡΑ:
Διεύθυνση: Αρχιμήδους 29
Ηράκλειο Κρήτης, 71306
ΤΗΛ: 2810 220885
FAX: 2810 220881
EMAIL: popek@popek.gr
Χάρτης πρατηρίων καυσίμων

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!