| Notaka

07:25 “Οι δύο αναγνώσεις για τον άγονο διαγωνισμό των ΕΛΠΕ, τα συμφέροντα Λάτση και η επόμενη μέρα”.

 ÎŸÎ¹ δύο αναγνώσεις για τον άγονο διαγωνισμό των ΕΛΠΕ, τα συμφέροντα Λάτση και η επόμενη μέρα

Οι λεπτομέρειες που έκριναν την αποτυχία της ιδιωτικοποίησης

Η επόμενη ημέρα των ΕΛΠΕ είναι από χθες (3/4) ένα ερώτημα που αναζητεί απάντηση, καθώς η μη εκδήλωση ενδιαφέροντος δικαίωσε τις προβλέψεις του Worldenergynews.gr για “διαγωνισμό κρεμάμενο επί ξύλου”. 
Η αξιολόγηση εξάλλου της έκβασης του διαγωνισμού για την πώληση του 50,1% των ΕΛΠΕ από το Eurogroup, που συνεδριάζει την Παρασκευή στο  Βουκουρέστι θα θέσει και τις βάσεις των σχεδιασμών της επόμενης ημέρας. 
Επί του παρόντος στο επιτελείο του ΤΑΙΠΕΔ επικρατεί αμηχανία παρ’ ότι τα αποτελέσματα του διαγωνισμού είχαν διαφανεί από την τελευταία εβδομάδα. 
Η κυβέρνηση μάλλον αισθάνεται ανακούφιση αφού απέφυγε ένα μπρα ντε φερ με προσφορές της συμφοράς, αφού νούμερα από 1,3 δισ και κάτω θα αποτελούσαν πρόκληση για την σημερινή αποτίμηση των ΕΛΠΕ.
Οι όροι που συμπεριέλαβε η πλευρά του δημοσίου για μια σειρά βέτο στην διοίκηση της εταιρίας μετά την πώληση προβλημάτισαν τους επενδυτές. 
Μεταξύ αυτών ξεχωριστή θέση κατέχει η απόφαση του υπουργού Ενέργειας Γιώργου Σταθάκη να συμπεριληφθεί στο SPA όρος που θα υποχρεώνει τον νέο μέτοχο που θα έχει ποσοστό 49% στην εταιρία έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων να συμμετάσχει κατά το αναλογούν ποσό στις δαπάνες που θα αποφασίζει το δημόσιο ως μέτοχος του 51%.
Αυτό όμως διασφάλισε τα συμφέροντα του δημοσίου, για τα οποία αν μελλοντικά επιβεβαιωθούν οι προσδοκίες για κοιτάσματα υδρογονανθράκων, θα έπρεπε να καταλογιστεί εθνικό έγκλημα σε όποιον θα είχε παραχωρήσει τα δικαιώματα για μερικά εκατοντάδες εκατ ευρώ.
Στην συμφωνία Σταθάκη για το 51% μάλλον θετική στάση υιοθετούσε το αρμόδιο για τέτοια ζητήματα τμήμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το οποίο δεν κοπτόταν για να πουληθούν τα ΕΛΠΕ.
Επίσης η πλευρά των επενδυτών απαιτούσε αποκλειστικότητα στην προμήθεια αργού, όρος που απορρίφθηκε από τους πωλητές. 

Τα συν και τα πλην του άγονου διαγωνισμού

Τα παραπάνω σε συνδυασμό με τις γενικότερες εξελίξεις στον τομέα της διύλισης στην ευρύτερη περιοχή αξιολογήθηκαν αρνητικά από τους επενδυτές, οι οποίοι δεν προσήλθαν ούτε για να καταθέσουν προσφορές με χαμηλό τίμημα. 
Η επενδυτική απροθυμία για μια κερδοφόρα εταιρία με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης στην ευρύτερη αγορά της νοτιοανατολικής Ευρώπης καταγράφεται μεν από μια πλευρά ως αρνητική εξέλιξη για την δυνατότητα της χώρας να προσελκύσει επενδύσεις.
Και δείχνει ότι οι επενδύσεις στα διυλιστήρια έχουν πολλές ανασταλτικές παραμέτρους για την μακροχρόνια τους πορεία.
Όμως από την άλλη πλευρά, το γεγονός ότι το δημόσιο διατήρησε μια τόσο κερδοφόρα και πολλά υποσχόμενη συμμετοχή αποτελεί κέρδος.
Εξάλλου η σημερινή δίοικηση απεδειξε και εμπράκτως ότι οι ιδιωτικοποιήσεις αποτελούν μύθο, καθώς έχει επιτύχει κέρδη – ρεκόρ και υψηλά μερίσματα για τους μετόχους.

Συμπερασματικά ο άγονος διαγωνισμός είναι ένα απορριπτικό μήνυμα της αγοράς προς τους θεσμούς όσον αφορά την επιβολή πώλησης ενός ελληνικού διυλιστηρίου σαν μια “δήθεν” διαρθρωτική αλλαγή και παράλληλα  αποτυχημένη στρατηγικά επιλογή, στον βαθμό που ακολούθησε και άλλες αντίστοιχες με την απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρισμού είτε την εξυγίασνη των τραπεζών.

Οι σχέσεις Paneuropean και Credit Suisse

Επίσης αναμένονται και οι πρωτοβουλίες του Ομίλου Λάτση, για τον οποίο λέγεται ότι αναζητούσε ισχυρό σύμμαχο, με στόχο να είναι προετοιμασμένος για τις μακροχρόνιες προσαρμογές του κλάδου διεθνώς.
Την ώρα που ο διαγωνισμός των ΕΛΠΕ κηρύχθηκε άγονος και η επίσημη εξήγηση είναι ότι η αποτυχία του διαγωνισμού οφείλεται σε λόγους που αφορούν στους ίδιους τους υποψήφιους επενδυτές και πρόσφατες  εξελίξεις στο διεθνές περιβάλλον, οι οποίες επηρεάζουν τις κοινοπραξίες το μείζον ερώτημα που τίθεται είναι αν το γεγονός σχετίζεται με την Paneuropean Oil  του ομίλου Λάτση και τις πληροφορίες περί ενεχύρου των μετοχών που κατέχει στα ΕΛΠΕ για λήψη δανείων.
Ανατρέχοντας στις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις του 2017 της Paneuropean προκύπτει ότι οι συνολικές υποχρεώσεις της είναι 637 εκ ευρώ εκ των οποίων 167 εκ ευρώ εμφανίζονται ως δάνειο το οποίο μάλιστα είναι αμετάβλητο σε σχέση με το 2016 ενώ το υπόλοιπο ποσό αφορά σε άλλες υποχρεώσεις ύψους 470 εκ ευρώ οι οποίες είναι πληρωτέες μετά την παρέλευση ενός έτους.
Στο τέλος του 2017 η αξία της συμμετοχής της εταιρίας στα ΕΛΠΕ ήταν 987 εκ ευρώ.
Για το δάνειο των 167 εκ ευρώ από τα στοιχεία των οικονομικών καταστάσεων προκύπτει ότι έχει ληφθεί από την Credit Suisse με ενέχυρο 130 εκ μετοχές των ΕΛΠΕ δηλαδή σχεδον το σύνολο των μετοχών των ΕΛΠΕ καθώς η Paneuropean κατέχει 138 εκ μετοχές περίπου.
Και το ερώτημα που τίθεται είναι πως μπορεί να πουληθούν οι μετοχές αν δεν αρθεί πλήρως το ενέχυρο; Έχει αρθεί σήμερα το ενέχυρο; Γιατί αν δεν έχει αρθεί είναι προφανές ότι υπάρχει ζήτημα στην προσπάθεια αποκρατικοποίησης.
Βέβαια το γεγονός ότι έχουν ενεχυριαστεί σχεδόν όλες οι μετοχές της Paneuropean για 167 εκ ευρώ προκαλεί εντύπωση. Και αυτό γιατί την ίδια στιγμή τα 470 εκ ευρώ άλλες υποχρεώσεις είναι δάνειο από την Rockefort Investments Corp. χωρίς εξασφαλίσεις.
H Rockefort  έχει έδρα τον Παναμά και φαίνεται να είναι συμφερόντων Λάτση
Αξίζει να σημειωθεί ότι το MOU των δύο πλευρών δηλαδή δημοσίου μέσω ΤΑΙΠΕΔ και ομίλου Λάτση που υπεγράφη στις 3 Απριλίου του 2018 προβλέπει την από κοινού πώληση ποσοστού τουλάχιστον 50,1% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας δηλαδή είναι δεσμευτικό για το ελάχιστο ποσοστό που θα πουληθεί
Το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 35,5% των μετοχών των ΕΛΠΕ, το 45,5% ανήκει στην Paneuropean Oil and Industrial Holdings S.A., ενώ το υπόλοιπο ποσοστό ανήκει σε θεσμικούς (11%) και ιδιώτες (8%) επενδυτές.
Είναι άγνωστο αν στη συμφωνία με το δημόσιο υπάρχει αναφορά στη δέσμευση των μετοχών από την Credit Suisse.

worldenergynews.gr

Spyrides ad-blue containers

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas AVINOIL Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil FuelMate Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Greek Mafia Guardian Handelsblatt HelleniQ Energy Inside Story interlock kWh LANA LG LNG LPC Lukoil Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka sts TEXACO TotalEnergies TotalEnergy twitter Urals windfall tax WOOD World Bank WTI Yiufi «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξανδρούπολη Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αττική Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις Γιάννης Θεοτοκάς ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΛΣΤΑΤ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΤΕπ ΕΥΠ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΝΕ-ΓΣΕΕ ΙΟΒΕ Ιλχάν Αχμέτ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κονταξής Δημήτρης Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μεθάνιο Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μητσοτάκης Κυριάκος Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Πέτη Πέρκα Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τζιόλας Χρήστος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος Τσεχία ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΗΜ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χάρης Δούκας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. άδεια έλεγχοι αγγελίες αγρότες αγωγός αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο ατύχημα βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επενδύσεις επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτρικό ρεύμα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κακοκαιρία κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο ληστεία λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια ρύποι στάθμη στατιστικά συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνθετικά καύσιμα συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υπερκέρδη υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φωτοβολταϊκά φόροι φόρτιση ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!