| Notaka

14:10 “Σχέδιο προώθησης ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων στην Κύπρο”.

 Î£Ï‡Î­Î´Î¹Î¿ προώθησης ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων στην Κύπρο

Oι ρυθμοί αύξησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κύπρο, είναι αργοί αλλά αυξάνονται συνεχώς, χωρίς βέβαια να ακολουθούν σε καμιά περίπτωση αυτούς των υπόλοιπων ευρωπαϊκών χωρών
Σε εξέλιξη βρίσκεται κίνηση για να υποβληθεί κοινό σχέδιο από τα Υπουργεία Μεταφορών και Ενέργειας για διπλή χορηγία που θα συνδράμει στην προώθηση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.  
Το κοινό σχέδιο θα προβλέπει από την μια ελκυστική επιχορήγηση για απόσυρση παλιού και ρυπογόνου οχήματος με αντικατάστασή του με ηλεκτρικό ή και υβριδικό αυτοκίνητο από την μια αλλά και επιχορήγηση εγκατάστασης φωτοβολταϊκών σε σπίτια με εγκατάσταση φόρτισης ηλεκτρικού ή υβριδικού αυτοκινήτου.
Η διπλή επιχορήγηση, θα κάνει πιο προσιτή την τιμή του ηλεκτρικού ή υβριδικού αυτοκινήτου, αλλά ταυτόχρονα θα εξασφαλίσει και το δωρεάν καύσιμο για την κίνηση του αυτοκινήτου αυτού για πολλά χρόνια, αφού ο ηλεκτρισμός θα προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ). Επίσης, οι επιχορηγήσεις θα μειώσουν αισθητά και την επένδυση για την εγκατάσταση των φωτοβολταϊκών και του συστήματος φόρτισης.
Η εξέταση της δυνατότητας υποβολής κοινού σχεδίου από τα δύο Υπουργεία είναι και η αιτία που δεν θα περιληφθεί σχέδιο απόσυρσης στο νέο νομικό πλαίσιο που αναμένεται να ψηφιστεί την Παρασκευή από την Βουλή για τα νέα τέλη κυκλοφορίας και κατάργηση του φόρου κατανάλωσης.
Πρόκειται ουσιαστικά για εισήγηση που υποβλήθηκε από τον «Φ» τον περασμένο Ιανουάριο, για να συνεννοηθούν τα δύο Υπουργεία, που ετοίμαζαν ξεχωριστές προτάσεις, το ένα για απόσυρση ρυπογόνων οχημάτων στο πλαίσιο των νέων τελών κυκλοφορίας και το δεύτερο για μείωση των ρύπων από τις μεταφορές. Να σημειωθεί ότι η χρήση ηλεκτρικού οχήματος θεωρείται ότι έχει μηδενικούς ρύπους μόνο αν φορτίζεται από ηλεκτρισμό που παράχθηκε από ΑΠΕ.
Να σημειωθεί ότι, την τελευταία δεκαετία – δηλαδή τους τελευταίους 120 μήνες, η Κύπρος κατάφερε να αυξήσει το ποσοστό ΑΠΕ στα καύσιμα των μεταφορών από το μηδέν στο 2,5%, ενώ για να καλύψει τον στόχο της σ’ αυτό το τομέα, θα πρέπει στους επόμενους 20 μήνες να καλύψει το υπόλοιπο απαιτούμενο 7,5%. Κάτι που προφανώς δεν θα πετύχει, γι’ αυτό και θα υπάρξουν επιβαρύνσεις στις μεταφορές λόγω ποινών για τους επιπλέον ρύπους.
Ωστόσο, τέτοιες κινήσεις με κίνητρα που θα οδηγήσουν έστω και μερικές εκατοντάδες ιδιοκτήτες οχημάτων, να θέσουν εκτός κυκλοφορίας οχήματα με ψηλές τιμές ρύπων, ενώ την θέση τους θα πάρουν οχήματα με μηδενικούς ρύπους, συμβάλλουν σε σημαντικό βαθμό στην μείωση των ρύπων στις μεταφορές.  
Να σημειωθεί ότι οι ρυθμοί αύξησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κύπρο, είναι αργοί αλλά αυξάνονται συνεχώς, χωρίς βέβαια να ακολουθούν σε καμιά περίπτωση αυτούς των υπόλοιπων ευρωπαϊκών χωρών.   
Συγκεκριμένα, τα εγγεγραμμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους της Κύπρου είναι μόλις 400, δηλαδή περίπου το 0,05% του στόλου οχημάτων. Δεδομένου ότι πριν τρεις μήνες ήταν 349, σημαίνει αύξηση κατά περίπου 16-17 ηλεκτρικά οχήματα τον μήνα.   
Στην Νορβηγία το ίδιο ποσοστό έχει πλησιάσει το 50%, ενώ ένα στα τρία καινούρια αυτοκίνητα που πωλούνται αυτή την στιγμή στην Σκανδιναβική χώρα, είναι ηλεκτρικό και το μερίδιο τους συνεχώς αυξάνεται. Εκεί, η κυβέρνηση απάλλαξε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τους περισσότερους φόρους, περιλαμβανομένων και των τελών κυκλοφορίας, η στάθμευση είναι παντού δωρεάν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και δημιουργήθηκε εκτεταμένο δίκτυο σταθμών φόρτισης.
Στην Ολλανδία, ήδη υπάρχει απόφαση όπως όλα τα αυτοκίνητα που θα εγγράφονται θα είναι μετά το 2030 μηδενικών ρύπων, δηλαδή ηλεκτροκίνητα.  
Στην Κύπρο, κάπως πιο αισιόδοξοι είναι οι αριθμοί με τα υβριδικά αυτοκίνητα, που έφτασαν στις 6.630, δηλαδή στο 0,7% του στόχου αυτοκινήτων της Κύπρου. 

Με ρυθμούς χελώνας η υγραεριοκίνηση
Προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι ενώ ο ρυθμός αύξησης των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων είναι πολύ χαμηλός, ακόμα χαμηλότεροι είναι οι ρυθμοί αύξησης των αυτοκινήτων που τοποθετούν συσκευές υγραερίου.
Συγκεκριμένα, τα αυτοκίνητα που έχουν εγκαταστήσει τέτοιες εγκεκριμένες συσκευές και θεωρούνται πλέον νόμιμα ως αυτοκίνητα βενζίνης/υγραερίου, μόλις που έφτασαν στα 614, ενώ πριν τρεις μήνες ήταν 589, δηλαδή αυξήθηκαν κατά 25 (το 0,07%) των εγγεγραμμένων οχημάτων.
Η τάση στην υγραεριοκίνηση είναι η προσθήκη περίπου 10-12 αυτοκινήτων κάθε μήνα, που σημαίνει ρυθμός που δεν θα κάνει την διαφορά στην μείωση των ρύπων, ενώ και η απουσία κάποιων κινήτρων πέραν της χαμηλής φορολογίας στο καύσιμο δεν βοηθά. Να σημειωθεί ότι τα οχήματα με υγραεριοκίνηση δεν έχουν και κανένα φορολογικό όφελος, όπως η μείωση τελών κυκλοφορίας. Τέτοιο κίνητρο δεν προβλέπεται ούτε στο πλαίσιο νέων τελών που αναμένεται να ψηφίσει την Παρασκευή η Βουλή.
Συγκριτικά αξίζει να αναφερθεί ότι, ο μέσος όρος διείσδυσης οχημάτων με υγραέριο στην Ευρώπη (κυρίως τεχνολογίες LPG για ιδιωτικά και CNG για εμπορικά και φορτηγά) ξεπερνούν το 25% του συνόλου, ενώ στην Κύπρο το ποσοστό είναι περίπου 0,5%. Ο αριθμός των οχημάτων με καύσιμο το υγραέριο ή το φυσικό αέριο, προβλέπεται ότι θα δεκαπλασιαστεί στην ΕΕ την επόμενη δεκαετία.  
Ένας από τους παράγοντες που αυξάνουν σημαντικά τα ποσοστά χρήσης καθαρού καυσίμου, όπως το υγραέριο, είναι η χρήση του στα μέσα μαζικής μεταφοράς σε άλλες χώρες. Εκμεταλλεύονται και ευρωπαϊκά προγράμματα και χρηματοδοτήσεις -κυρίως από την ΕΤΕπ- για τις απαραίτητες επενδύσεις και επιτυγχάνουν τον στόχο.

worldenergynews.gr
Spyrides ad-blue containers

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 2035 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas AVINOIL Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Eurostat Exxon-Mobil fit for 55 FuelMate Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Greek Mafia Guardian Handelsblatt HelleniQ Energy Inside Story interlock kWh LANA LG LNG LPC Lukoil Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka sts TEXACO TotalEnergies TotalEnergy twitter Urals windfall tax WOOD World Bank WTI Yiufi «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΠΕ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξανδρούπολη Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αττική Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις Γιάννης Θεοτοκάς ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΛΣΤΑΤ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΤΕπ ΕΥΠ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΝΕ-ΓΣΕΕ ΙΟΒΕ Ιλχάν Αχμέτ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καββαθάς Γ. Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κονταξής Δημήτρης Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μεθάνιο Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μητσοτάκης Κυριάκος Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Πέτη Πέρκα Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τζιόλας Χρήστος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος Τσεχία ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΗΜ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χάρης Δούκας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. άδεια έλεγχοι αγγελίες αγρότες αγωγός αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο ατύχημα βαρέλι βενζίνη βιοκαύσιμα βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επενδύσεις επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτρικό ρεύμα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κακοκαιρία κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο ληστεία λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια ρύποι στάθμη στατιστικά συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνθετικά καύσιμα συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υπερκέρδη υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φωτοβολταϊκά φόροι φόρτιση ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!