Skip to main content
| Notaka

12:18 “EY: Αύξηση ψηφιακών επενδύσεων σχεδιάζουν οι εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου”.

 

Αύξηση των επενδύσεων στην ψηφιακή τεχνολογία μέσα στα επόμενα δύο χρόνια σχεδιάζει το 89% των εταιρειών πετρελαίου και φυσικού αερίου, όπως προκύπτει από έρευνα της ΕΥ, New technology can lead the way, but do you know where you’re headed?, στην οποία συμμετείχαν 100 στελέχη εταιρειών του κλάδου.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, παρά το γεγονός ότι οι τιμές πετρελαίου κινούνταν σε πιο ελκυστικά επίπεδα κατά το γ’ τρίμηνο του 2018, η λειτουργική αποτελεσματικότητα παραμένει κύρια προτεραιότητα, λόγω της τάσης μειωμένων τιμών κατά τα τελευταία χρόνια. Το 42% των ερωτηθέντων αναφέρει ότι το σημαντικότερο κίνητρό τους για επενδύσεις στην ψηφιακή τεχνολογία είναι η βελτίωση της αποτελεσματικότητας, ενώ το 55% υποστηρίζει ότι οι σχετικές επενδύσεις θα επικεντρωθούν στη λειτουργική βελτιστοποίηση. Ένα μικρότερο ποσοστό των ερωτηθέντων (23%) είναι περισσότερο φιλόδοξο, υποδεικνύοντας ότι το κύριο κίνητρό τους για να επενδύσουν στην ψηφιακή τεχνολογία είναι η επέκταση των ψηφιακών δυνατοτήτων τους.

 
 

 

Βάσει της έρευνας, η ρομποτική αυτοματοποίηση διαδικασιών (RPA) και τα προηγμένα analytics αναμένεται να έχουν τον σημαντικότερο αντίκτυπο στον κλάδο τα επόμενα πέντε χρόνια, με τις δύο αυτές τεχνολογίες να αναφέρονται από το 25% των ερωτηθέντων αντίστοιχα. Οι περισσότεροι συμμετέχοντες (75%) ανέφεραν ότι ήδη ενσωματώνουν το RPA στις διαδικασίες τους, ενώ το 87% δήλωσε ότι χρησιμοποιεί προηγμένα analytics στην προσπάθεια χρήσης των δεδομένων για να αυξήσουν την παραγωγικότητα. Αντιστρόφως, το Industrial Internet of Things (IIoT) ενσωματώνεται μόνο από το 19% των ερωτηθέντων. Το 70% αναφέρει ότι σκοπεύει να υιοθετήσει το IIoT μέσα στους επόμενους 18 μήνες, ενώ το 20% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι εμπεριέχει το υψηλότερο ρίσκο, λόγω των απειλών στον κυβερνοχώρο.

Στην έκθεση αποτυπώνονται και τα σημαντικά εμπόδια που αντιμετωπίζει ο κλάδος στην ενσωμάτωση των ψηφιακών τεχνολογιών και την υπέρβαση της νοοτροπίας απόκρυψης πληροφοριών. Λιγότεροι από ένας στους τρεις συμμετέχοντες (31%) πιστεύει ότι το όραμα των ψηφιακών επενδύσεων ευθυγραμμίζεται πλήρως με τις απόψεις άλλων ανώτερων στελεχών της εταιρείας τους. Το 41% αναφέρει ότι η επίτευξη συμφωνίας σχετικά με έναν «ψηφιακό οδικό χάρτη» από τις ομάδες ανώτερων στελεχών και το διοικητικό συμβούλιο είναι ένα βασικό στρατηγικό πρόβλημα.

Η ενσωμάτωση των ψηφιακών εργαλείων αναφέρεται, επίσης, ως μια θεμελιώδης πρόκληση. Κατά μέσο όρο, οι ερωτηθέντες κατανέμουν σχεδόν το ήμισυ (48%) των επενδύσεων ψηφιακής τεχνολογίας σε εξωτερικούς συνεργάτες (outsourcing), ενώ το 36% των συμμετεχόντων στην έρευνα λέει ότι το μεγαλύτερο λειτουργικό τους εμπόδιο είναι η ενσωμάτωση νέων εργαλείων στις ήδη υπάρχουσες λύσεις και συστήματα. Πράγματι, οι ερωτηθέντες αφιερώνουν κατά μέσο όρο μόνο 17% των ψηφιακών τεχνολογικών τους επενδύσεων στη δημιουργία εσωτερικών δυνατοτήτων, τις οποίες αποδίδουν σε θέματα του προσωπικού, στα απαγορευτικά χρονοδιαγράμματα και τα κόστη. Ωστόσο, το 39% των ερωτηθέντων αναγνωρίζει ότι η ανάπτυξη των εσωτερικών δυνατοτήτων και πόρων μπορεί να αποτελέσει μια πολύτιμη ευκαιρία για την προώθηση μιας εσωτερικής κουλτούρας καινοτομίας.

«Η βελτίωση της λειτουργικής αποδοτικότητας υπήρξε πάγια επιδίωξη των εταιρειών πετρελαίου και φυσικού αερίου, μετά την έναρξη της πτώσης των τιμών το 2014. Η ψηφιακή τεχνολογία παρέχει σήμερα το κλειδί για σημαντικές βελτιώσεις της αποτελεσματικότητας» δήλωσε σχολιάζοντας την έρευνα, ο Νίκος Αγγούρης, εταίρος στο Συμβουλευτικό Τμήμα της ΕΥ Ελλάδος.

Όπως επισήμανε ο ίδιος, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας της ΕΥ, απαιτείται μια περισσότερο ολιστική προσέγγιση με μεγαλύτερη εστίαση στη δημιουργία ολοκληρωμένων ψηφιακών δυνατοτήτων στο εσωτερικό της επιχείρησης και μικρότερη έμφαση στο outsourcing. «Οι επιχειρήσεις που θα επικεντρωθούν στη στρατηγική αυτή θα μπορέσουν να αξιοποιήσουν σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης και να ξεχωρίσουν στα επόμενα χρόνια» τόνισε ο κ. Αγγούρης.

naftemporiki.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!