| Notaka

10:50 Σχέδιο δημιουργίας 1.500 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων από τον ΔΕΔΔΗΕ – Εκκρεμεί η έγκρισή του από τη ΡΑΕ”.

Σε περίπτωση που υλοποιηθεί το σχέδιο, τότε εκτιμάται πως η ύπαρξη των αναγκαίων υποδομών θα οδηγήσει σταδιακά στην ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης και στην Ελλάδα.

 Σχέδιο δημιουργίας 1.500 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων από τον ΔΕΔΔΗΕ – Εκκρεμεί η έγκρισή του από τη ΡΑΕ

Υπό την αξιολόγηση της ΡΑΕ βρίσκεται το πλάνο που έχει εκπονήσει ο ΔΕΔΔΗΕ για την ανάπτυξη του πρώτου πανελλαδικού δικτύου από 1.200 – 1.500 δημόσιους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο διασυνδεδεμένο δίκτυο.
Αν εγκριθεί η υλοποίησή του, το δίκτυο αυτό θα πλαισιώσει τους 100 – 150 σταθμούς φόρτισης στα νησιά, που επίσης προωθεί ο ΔΕΔΔΗΕ, ώστε πρακτικά ο κάτοχος ενός ηλεκτροκίνητου Ι.Χ. να μπορεί να μετακινηθεί οπουδήποτε στην Ελλάδα. 
Μάλιστα, το πλάνο του Διαχειριστή για την ηπειρωτική χώρα προβλέπει την εγκατάσταση ταχυφορτιστών στις εθνικές οδούς, ώστε να μπορεί ένα όχημα να επαναφορτίσει σχετικά γρήγορα την μπαταρία του. 
Κάτι που θα σημαίνει πως τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούν για πρώτη φορά να χρησιμοποιηθούν και για υπεραστικά δρομολόγια, δηλαδή για τα ταξίδια. 
Η έγκριση της ΡΑΕ είναι απαραίτητη, καθώς τα κονδύλια θα διατεθούν από τα έσοδα του Διαχειριστή από τα τέλη διανομής στους λογαριασμούς ρεύματος, με συνέπεια το δίκτυο να συμπεριληφθεί στα πάγιά του.
Αυτός ο τρόπος ανάπτυξης των υποδομών ηλεκτροκίνησης ονομάζεται «DSO Model» και προβλέπει πως το κόστος μοιράζεται σε όλους τους καταναλωτές, ως μέρος των τελών χρήσης του ηλεκτρικού δικτύου. 
Επειδή στο πλαίσιο του DSO Model η κατασκευή των δημόσιων σταθμών γίνεται ανεξάρτητα από την είσοδο ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά, έχει υιοθετηθεί επίσης στην Ιταλία, την Ιρλανδία, το Λουξεμβούργο, την Αυστρία και τη Σλοβενία. 

«Σπάει» ο φαύλος κύκλος

Ο ΔΕΔΔΗΕ θεωρεί πως είναι ενδεδειγμένο στην παρούσα φάση και για τη χώρα μας, όπου ο στόλος των ηλεκτρικών οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους αποθαρρύνει την επένδυση ιδιωτικών κεφαλαίων για τη δημιουργία σταθμών φόρτισης. 
Έτσι, όπως υποστηρίζει, αν υλοποιηθεί το σχέδιο, θα δοθεί τέλος στον φαύλο κύκλο που ισχύει σήμερα, όπου η έλλειψη δημόσιων υποδομών αποθαρρύνει τους οδηγούς από το να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό μοντέλο, την ίδια στιγμή που οι περιορισμένες αγορές τέτοιων μοντέλων λειτουργούν ως αντικίνητρο για την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης με ιδιωτικά κεφάλαια.
Αυτό θα σημαίνει πως θα δοθεί έτσι ένα πρακτικό κίνητρο ώστε ο στόλος των ηλεκτροκίνητων Ι.Χ. να αποκτήσουν μία κρίσιμη μάζα, ώστε η χώρα μας μεταβεί στο «Μοντέλο ανεξάρτητης αγοράς ηλεκτροκίνησης», στο πλαίσιο του οποίου οι σταθμοί δημόσιας φόρτισης υλοποιούνται χωρίς τον Διαχειριστή, με την κατασκευή, την ιδιοκτησία και τη διαχείρισή τους να αποτελεί μία ανταγωνιστική δραστηριότητα.
Για να δώσει το «πράσινο φως» στο σχέδιο του ΔΕΔΔΗΕ, η ΡΑΕ θα πρέπει κατ’ αρχάς να κρίνει κατά πόσο το DSO Model είναι όντως ο ενδεδειγμένος τρόπος για να υλοποιηθεί το πρώτο πανελλαδικό δίκτυο – αφού, για παράδειγμα χώρες όπως η Ισπανία, η Γαλλία, η Δανία και η Γερμανία εφαρμόζουν το «Μοντέλο ανεξάρτητης αγοράς ηλεκτροκίνησης». 
Στην περίπτωση που συναινέσει, θα προχωρήσει στον έλεγχο του κόστους του πλάνου και του τρόπου υλοποίησής του. 

www.worldenergynews.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas AVINOIL Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil FuelMate Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Greek Mafia Guardian Handelsblatt HelleniQ Energy Inside Story interlock kWh LANA LG LNG LPC Lukoil Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy twitter Urals windfall tax WOOD World Bank WTI Yiufi «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξανδρούπολη Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αττική Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις Γιάννης Θεοτοκάς ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΛΣΤΑΤ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΥΠ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΝΕ-ΓΣΕΕ ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κονταξής Δημήτρης Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τζιόλας Χρήστος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΗΜ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αγωγός αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτρικό ρεύμα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κακοκαιρία κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!