| Notaka |

10:50 Σχέδιο δημιουργίας 1.500 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων από τον ΔΕΔΔΗΕ – Εκκρεμεί η έγκρισή του από τη ΡΑΕ”.

Σε περίπτωση που υλοποιηθεί το σχέδιο, τότε εκτιμάται πως η ύπαρξη των αναγκαίων υποδομών θα οδηγήσει σταδιακά στην ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης και στην Ελλάδα.

 Σχέδιο δημιουργίας 1.500 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων από τον ΔΕΔΔΗΕ – Εκκρεμεί η έγκρισή του από τη ΡΑΕ

Υπό την αξιολόγηση της ΡΑΕ βρίσκεται το πλάνο που έχει εκπονήσει ο ΔΕΔΔΗΕ για την ανάπτυξη του πρώτου πανελλαδικού δικτύου από 1.200 – 1.500 δημόσιους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο διασυνδεδεμένο δίκτυο.
Αν εγκριθεί η υλοποίησή του, το δίκτυο αυτό θα πλαισιώσει τους 100 – 150 σταθμούς φόρτισης στα νησιά, που επίσης προωθεί ο ΔΕΔΔΗΕ, ώστε πρακτικά ο κάτοχος ενός ηλεκτροκίνητου Ι.Χ. να μπορεί να μετακινηθεί οπουδήποτε στην Ελλάδα. 
Μάλιστα, το πλάνο του Διαχειριστή για την ηπειρωτική χώρα προβλέπει την εγκατάσταση ταχυφορτιστών στις εθνικές οδούς, ώστε να μπορεί ένα όχημα να επαναφορτίσει σχετικά γρήγορα την μπαταρία του. 
Κάτι που θα σημαίνει πως τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούν για πρώτη φορά να χρησιμοποιηθούν και για υπεραστικά δρομολόγια, δηλαδή για τα ταξίδια. 
Η έγκριση της ΡΑΕ είναι απαραίτητη, καθώς τα κονδύλια θα διατεθούν από τα έσοδα του Διαχειριστή από τα τέλη διανομής στους λογαριασμούς ρεύματος, με συνέπεια το δίκτυο να συμπεριληφθεί στα πάγιά του.
Αυτός ο τρόπος ανάπτυξης των υποδομών ηλεκτροκίνησης ονομάζεται «DSO Model» και προβλέπει πως το κόστος μοιράζεται σε όλους τους καταναλωτές, ως μέρος των τελών χρήσης του ηλεκτρικού δικτύου. 
Επειδή στο πλαίσιο του DSO Model η κατασκευή των δημόσιων σταθμών γίνεται ανεξάρτητα από την είσοδο ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά, έχει υιοθετηθεί επίσης στην Ιταλία, την Ιρλανδία, το Λουξεμβούργο, την Αυστρία και τη Σλοβενία. 

«Σπάει» ο φαύλος κύκλος

Ο ΔΕΔΔΗΕ θεωρεί πως είναι ενδεδειγμένο στην παρούσα φάση και για τη χώρα μας, όπου ο στόλος των ηλεκτρικών οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους αποθαρρύνει την επένδυση ιδιωτικών κεφαλαίων για τη δημιουργία σταθμών φόρτισης. 
Έτσι, όπως υποστηρίζει, αν υλοποιηθεί το σχέδιο, θα δοθεί τέλος στον φαύλο κύκλο που ισχύει σήμερα, όπου η έλλειψη δημόσιων υποδομών αποθαρρύνει τους οδηγούς από το να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό μοντέλο, την ίδια στιγμή που οι περιορισμένες αγορές τέτοιων μοντέλων λειτουργούν ως αντικίνητρο για την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης με ιδιωτικά κεφάλαια.
Αυτό θα σημαίνει πως θα δοθεί έτσι ένα πρακτικό κίνητρο ώστε ο στόλος των ηλεκτροκίνητων Ι.Χ. να αποκτήσουν μία κρίσιμη μάζα, ώστε η χώρα μας μεταβεί στο «Μοντέλο ανεξάρτητης αγοράς ηλεκτροκίνησης», στο πλαίσιο του οποίου οι σταθμοί δημόσιας φόρτισης υλοποιούνται χωρίς τον Διαχειριστή, με την κατασκευή, την ιδιοκτησία και τη διαχείρισή τους να αποτελεί μία ανταγωνιστική δραστηριότητα.
Για να δώσει το «πράσινο φως» στο σχέδιο του ΔΕΔΔΗΕ, η ΡΑΕ θα πρέπει κατ’ αρχάς να κρίνει κατά πόσο το DSO Model είναι όντως ο ενδεδειγμένος τρόπος για να υλοποιηθεί το πρώτο πανελλαδικό δίκτυο – αφού, για παράδειγμα χώρες όπως η Ισπανία, η Γαλλία, η Δανία και η Γερμανία εφαρμόζουν το «Μοντέλο ανεξάρτητης αγοράς ηλεκτροκίνησης». 
Στην περίπτωση που συναινέσει, θα προχωρήσει στον έλεγχο του κόστους του πλάνου και του τρόπου υλοποίησής του. 

www.worldenergynews.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ADR ANT1 BP Brent covid-19 interlock MOTOR OIL myData OPEC Saudi Arabian Oil Company self-test SHELL TEXACO ΑΑΔΕ Αναφορά Ασμάτογλου Γιώργος Βουλή ΓΣΕΒΕΕ Γενική Συνέλευση Γεωργιάδης Άδωνις Διοικητικό Συμβούλιο Δρακακάκης Γιάννης ΕΚΟ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπή Ανταγωνισμού ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΙΟΒΕ Κατρίνης Μανώλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κρήτη Κώτσος Ευάγγελος ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μελίδης Σπύρος Μεταφορικό Ισοδύναμο Ξυδάκης Ηρακλής ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδοπούλου Έλλη Παπαζήσης Γιάννης Ρωσία ΣΑΠΕΚ ΣΕΕΠΕ Σταυράκης Χρήστος Σύστημα Εισροών - Εκροών Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία ΦΠΑ αδειοδότηση ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απεργία αργό πετρέλαιο βενζίνη βυτιοφόρα δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος επιδοτήσεις επικουρικό ηλεκτροκίνηση καύσιμα κλιματική αλλαγή λαθρεμπόριο μελέτες μητρώα περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πλαφόν πλυντήρια πρατήρια πρόστιμα πρόσωπα συναντήσεις τέλη ταξινομήσεις τελωνείο υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΕΔΡΑ:
Διεύθυνση: Αρχιμήδους 29
Ηράκλειο Κρήτης, 71306
ΤΗΛ: 2810 220885
FAX: 2810 220881
EMAIL: popek@popek.gr
Χάρτης πρατηρίων καυσίμων

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!