| Notaka

10:20 Σε “εμφύλιο” και “διχασμό” σπρώχνει η κυβέρνηση το κύκλωμα πετρελαιοειδών”.

 

Έντονες αλλά (όπως όλα δείχνουν) δικαιολογημένες ανησυχίες μαζί με συναισθήματα αγανάκτησης για τον ρόλο του κράτους στο κύκλωμα πετρελαιοειδών εκφράζονται από τον Σύνδεσμο Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ) εν όψει ανατροπών.

Σύμφωνα με ασφαλέστατες πληροφορίες μας, τα διυλιστήρια πρόκειται να αναλάβουν απευθείας τη διοίκηση του Συνδέσμου, μέσω φυσικά των θυγατρικών εμπορικών επιχειρήσεων τις οποίες ελέγχουν. 

Μετά από περίπου πέντε χρόνια που ο Σύνδεσμος είχε επικεφαλής τον εκπρόσωπο μίας ανεξάρτητης, ελληνικής, εμπορικής εταιρείας, τώρα τα διυλιστήρια φαίνονται αποφασισμένα να βγούνε μπροστά.

Γνωρίζουμε φυσικά ότι η θέση του προέδρου όπως και του αντιπροέδρου του ΣΕΕΠΕ δεν προσδίδει κάποια μεγαλύτερη βαρύτητα στις απόψεις αυτών που κατέχουν τις θέσεις αυτές. 

Κι αυτό διότι ο Σύνδεσμος εξ αρχής λειτουργεί σχεδόν πάντοτε με ομοφωνία στις αποφάσεις του – αποφάσεις οι οποίες πάντα και χωρίς εξαίρεση αφορούν εισηγήσεις προς το Ελληνικό Δημόσιο. Συνεπώς, η αλλαγή ρόλων έχει μάλλον χαρακτήρα συμβολικό – αλλά πιθανώς πολύ δυνατό.

Απάντηση για τις (ήδη σε εξέλιξη) μεθοδεύσεις δίδουν οι επιπτώσεις από τα προβλήματα του κλάδου της εμπορίας πετρελαιοειδών.

Αντίθετα με τον κλάδο διύλισης, ο οποίος σημειώνει συνεχώς σχεδόν ικανοποιητική κερδοφορία, ο κλάδος εμπορίας στα πετρελαιοειδή κυμαίνεται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας.

Αποκορύφωμα αυτής της κατάστασης (μέχρι τώρα τουλάχιστον!) ήταν η προ μηνών κατάρρευση μίας ιστορικής και άλλοτε κραταιάς ελληνικής εταιρείας, με μία τραγική ανθρώπινη εξέλιξη μάλιστα. 

Ο κλάδος πάσχει από χρόνια και σοβαρά προβλήματα, τα οποία περιορίζουν την κερδοφορία του, πλήττουν τον ανταγωνισμό, και επιβαρύνουν τον καταναλωτή. 

Προβλήματα γνωστά σε όλους, το λαθρεμπόριο, η νοθεία και η πειρατεία που βάζουν τον καταναλωτή στην Ελλάδα σε θέση σταυρωμένου εν μέσω δύο ληστών.

Από τη μια μεριά ληστεύεται από τους παρανομούντες αετονύχηδες του κλάδου, οι οποίοι τον κλέβουν είτε ποσοτικά (όπως έχει αποδείξει μελέτη του ΕΜΠ) είτε ποιοτικά (όπως δέχεται, με ανακοινώσεις του το αρμόδιο υπουργείο), είτε απλά επιβαρύνοντας τον προϋπολογισμό διά της λαθρεμπορίας (τα ελλείμματα του οποίου καλείται μετά αυτός να φορτωθεί). Και από την άλλη μεριά από το ίδιο το Κράτος. 

Το “ντοβλέτι” όμως αδιαφορεί για τη ληστεία σε βάρος του πολίτη-καταναλωτή(κλείνοντας όμως πονηρά το μάτι στους κλεφταράδες) αφού και οι τιμές στη λιανική πέφτουν (μέσω των λαθρεμπόρων) και κερδίζει από την ποσοτική κλοπή όσο εισπράττει περισσότερο φόρο για την ίδια πραγματική ποσότητα. Και να γιατί. Ο καταναλωτής παραγγέλνει και πληρώνει 100 λίτρα αλλά ο έμπορος του δίνει πχ 80. Τα υπόλοιπα 20 λίτρα θα ξαναπουληθούν κι ο καταναλωτής θα πληρώσει πάλι φόρους γι’αυτά!

Στα τόσα όμως προβλήματα του κλάδου προστίθεται και η υποχρέωση με τηνμείωση των ρύπων ως πρόγραμμα στο οποίο η Ευρώπη, οργανωμένα και μεθοδικά, έχει προχωρήσει εδώ και χρόνια. 

Το κράτος με την προχειρότητα και τον ερασιτεχνισμό που το διακρίνει δεν ανέλαβε και εδώ εγκαίρως τις ευθύνες του.

Δεν προχώρησε στις απαραίτητες ενέργειες ώστε όλοι οι καταναλωτές (ιδιώτες, επιχειρήσεις, το ίδιο το κράτος) να αυξήσουν την παραγωγικότητα στην ενεργειακή κατανάλωση, να παράγουν, δηλαδή, τα ίδια (ή περισσότερα) με χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας πράγμα που θα επιτρέψει και στο κράτος να μειώσει τις ενεργειακές εξαρτήσεις του και στους πολίτες να πληρώνουν λιγότερα που σημαίνει γενική οικονομία τελικά.

Για να καλύψει όμως την ανικανότητά του το κράτος, όταν έφτασε η ημερομηνία της προθεσμίας για συμμόρφωση με τα λεγόμενα καθεστώτα επιβολής (ορίων, χρόνου, κτλ) βρήκε ως λύση να βάλει στο πρόγραμμα τις… ιδιωτικές εταιρείες! 

Και έχουμε το κωμικοτραγικό φαινόμενο να πιέζονται οι εταιρείες (που φυσικά έχουν συμφέρον να πουλάνε όσο γίνεται περισσότερα πετρελαιοειδή) να κάνουν (όπως τους επιβάλλει το υπουργείο) καμπάνιες και σεμινάρια, για… μείωση των πωλήσεών τους!

Δηλαδή το πρωί θα βγαίνει η Εταιρία εμπορίας με διαφήμιση προβάλλοντας τα προϊόντα της σε κάθε υποψήφιο αγοραστή. Και το βράδυ θα βγαίνει με άλλη διαφήμιση να του συνιστά να μειώσει τις αγορές του!

Εάν δεν προσαρμοστούν σε όλα αυτά θα πέφτει πέλεκυς εξοντωτικών προστίμων εκατομμυρίων ευρώ που θα σταθεί εντελώς αδύνατον να αποφύγουν όλες οι Εταιρίες εμπορίας, χωρίς καμία εξαίρεση, αδιαφορώντας ακόμη και για τις επιπτώσεις στις επενδύσεις και από αυτόν τον χώρο. 

Στη μεγάλη όμως αυτή αντιπαράθεση (Εταιριών εμπορίας και κράτους) ο Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών δείχνει οριστικά αποφασισμένος να αλλάξει πορεία και να φέρει το κράτος αντιμέτωπο με τις ευθύνες του, διότι (όπως δείχνουν τα πράγματα) μάλλον δεν έχουν καταλάβει που οδηγούν την όλη κατάσταση. 

ΠΗΓΗ: (Γ. Κράλογλου, capital.gr)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt HelleniQ Energy Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Lukoil Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI Yiufi «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξανδρούπολη Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΗΜ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αγωγός αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτρικό ρεύμα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!