| Notaka

“Έρχονται νέες αυξήσεις στα καύσιμα -Γιατί εκτοξεύονται διεθνώς οι τιμές”.

 Οι οδηγοί των αυτοκινήτων έβαλαν ήδη το 2017 πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη. Η πολιτική κρίση στο Ιράν σήμερα ωθεί ακόμη πιο ψηλά τις τιμές των καυσίμων, με αισθητές επιπτώσεις για τους καταναλωτές.

Εν μέσω του χειμώνα οι καταναλωτές καλούνται να προετοιμαστούν για νέες αυξήσεις στο πετρέλαιο θέρμανσης. Το ίδιο και οι οδηγοί αυτοκινήτων, οι οποίοι πρόκειται σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών να βρεθούν αντιμέτωποι με αυξημένες τιμές καυσίμων.

Η αιτία για τη σημερινή εξέλιξη των τιμών του αργού πετρελαίου εντοπίζεται στην παγκόσμια αγορά. Μετά την είσοδο του 2018 πληθαίνουν οι παράγοντες που δικαιολογούν την αυξητική τάση.

Η τιμή του βαρελιού για το αργό πετρέλαιο του σημαντικού για την ευρωπαϊκή αγορά είδους Μπρεντ αναρριχήθηκε την περασμένη Πέμπτη σε 68,27 δολάρια, το υψηλότερο επίπεδο από τον Μάιο του 2015. Στο διάστημα των τελευταίων τριών εβδομάδων η τιμή του Μπρεντ αυξήθηκε κατά 10%.

Αισθητές αυξήσεις στο ντίζελ

Σύμφωνα με στοιχεία του εξειδικευμένου γερμανικού ιστότοπου Clever-tanken.de, η τελευταία εξέλιξη της τιμής του αργού πετρελαίου έγινε αισθητή από τους καταναλωτές με την αύξηση του κόστους για πετρέλαιο κίνησης (ντίζελ).

Στα γερμανικά πρατήρια καυσίμων η τιμή του ντίζελ τον Δεκέμβριο ανήλθε κατά μέσο όρο σε 1,18 ευρώ ανά λίτρο. Σύμφωνα με τον γερμανικό ιστότοπο, αυτή ήταν η υψηλότερη μέση τιμή που καταγράφηκε για έναν μήνα του 2017. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Clever-tanken.de, πέρσι ήταν η πρώτη χρονιά μετά από τέσσερα χρόνια που αυξήθηκαν οι τιμές σε όλα τα είδη καυσίμων.

Τα αίτια για το ανοδικό ράλι τιμών στην αγορά καυσίμων είναι ποικίλα. Ο ειδικός αναλυτής της αγοράς πρώτων υλών Ουίλ Γιουν στην κορεατική εταιρεία Hyundai Futures επισημαίνει ότι ένας από τους λόγους ήταν το κλείσιμο του δικτύου αγωγών FPS στη Βόρεια Θάλασσα λίγο πριν την εκπνοή του 2017. Μετά τον εντοπισμό μιας διαρροής, υπήρξε παροδική διακοπή της άντλησης για λογαριασμό της Μ. Βρετανίας στη Βόρεια Θάλασσα.

Ένας επιπρόσθετος λόγος για την αύξηση των τιμών είναι κατά τον ειδικό η βομβιστική επίθεση που έπληξε πρόσφατα έναν σημαντικό αγωγό πετρελαίου στη Λιβύη. Επίσης η διακύμανση των τιμών επηρεάζεται από την τόνωση της παγκόσμιας οικονομίας και τον περιορισμό της παγκόσμιας πετρελαϊκής παραγωγής από τα κράτη-μέλη του Οργανισμού Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών (ΟΠΕΚ). Μέλος του οργανισμού είναι και το Ιράν. Η πολιτική κρίση που έχει ξεσπάσει τη χώρα είναι ένας σημαντικός παράγοντας που σπρώχνει τις τιμές προς τα πάνω, επισημαίνεο ο Ουίλ Γιουν.

Ρυθμιστικός παράγοντας οι ΗΠΑ

Παρόμοια είναι και η εκτίμηση του ειδικού αναλυτή της Commerzbank Όιγκεν Βαίνμπεργκ, ο οποίος υπογραμμίζει ότι παράγοντες της αγοράς εκφράζουν φόβους ότι ενδεχόμενη όξυνση της κρίσης στο Ιράν ενδέχεται να βάλει φραγμούς στις εξαγωγές ιρανικού πετρελαίου, που ανέρχονται σήμερα σε περίπου 3,8 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως.

Ο Στέφεν Μποκ, επικεφαλής του ιστοτόπου Clever-tanken.de δεν ελπίζει ότι οι τιμές των καυσίμων πρόκειται σύντομα να κινηθούν πτωτικά εντός του 2018. Συμβουλή του προς τους οδηγούς είναι να συγκρίνουν πάντα τις τιμές στα πρατήρια καυσίμων.

Εκτιμήσεις ότι η ανοδική τάση μακροπρόθεσμα θα τερματιστεί

Πάντως, παρά τους παράγοντες που προκαλούν άνοδο των τιμών, οι ειδικοί εκτιμούν ότι η σημερινή τάση μακροπρόθεσμα θα τερματιστεί.

Καθοριστικό ρόλο σε αυτό εκτιμάται ότι παίζουν οι ΗΠΑ. Όσο πιο πολύ ανεβαίνει στην παγκόσμια αγορά η τιμή του πετρελαίου, τόσο πιο συμφέρουσα καθίσταται η συγκριτικά ακριβή και περιβαλλοντικά αμφιλεγόμενη εξόρυξη σχιστολιθικού πετρελαίου με τη λεγόμενη μέθοδο του fracking.

«Ενδέχεται σύντομα να τελειώσει αυτό το ράλι, διότι το σημερινό επίπεδο τιμών οδηγεί σε περαιτέρω αύξηση της παραγωγής στις ΗΠΑ», εξηγεί ο αναλυτής Ουίλ Γιουν.

Πηγή: DW

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt HelleniQ Energy Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Lukoil Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI Yiufi «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξανδρούπολη Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΗΜ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αγωγός αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτρικό ρεύμα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!