| Notaka

“Στο ναδίρ η κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης”.

ΜΟΛΙΣ ΤΟ 5% ΤΩΝ ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΩΝ ΣΠΕΥΔΟΥΝ ΣΤΑ ΠΡΑΤΗΡΙΑ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ

 Του Μανούσου Κλάδου,

Στο ναδίρ έχει φτάσει η κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης στο Ρέθυμνο καθώς σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Συλλόγου Βενζινοπωλών Ρεθύμνου κ. Ηρακλή Ξυδάκη καταγράφεται μείωση 10% με 15% στους καταναλωτές σε σχέση με πέρσι. Χρόνο με το χρόνο οι πολίτες που επιλέγουν για τη θέρμανση τους πετρέλαιο μειώνονται καθώς η οικονομική κρίση έχει «γονατίσει» και τους Ρεθεμνιώτες με αποτέλεσμα να στρέφονται σε άλλες μορφές για να εξασφαλίσουν την ζεστασιά στο σπίτι τους το χειμώνα.

Υπολογίζεται, πως μόλις το 5% του τοπικού πληθυσμού καταναλώνει πετρέλαιο θέρμανσης και αυτό πολύ μικρές ποσότητες σε σχέση με το παρελθόν. Την ίδια ώρα η τιμή έχει ξεπεράσει το 1 ευρώ ανά λίτρο, γεγονός, που κατατάσσει το καύσιμο πολυτέλεια ενώ έχει μειωθεί το επίδομα θέρμανσης, εξέλιξη που συντέλεσε στην ελαχιστοποίηση του αριθμού των καταναλωτών.

Η κατάσταση στην αγορά των καυσίμων θέρμανσης έχει φτάσει σε πρωτοφανή επίπεδα κατανάλωσης και οι πρατηριούχοι αντίστοιχα βιώνουν το αντίτιμο αυτό με μεγάλες ζημίες.

ΣΤΟ 50% Η ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ

Το επίδομα θέρμανσης ήταν μια ελπίδα για τους χαμηλόμισθους και συνταξιούχους καταναλωτές. Ωστόσο, από φέτος η μείωση του κατά 50% ήλθε για να συμβάλει στην περαιτέρω συρρίκνωση της κατανάλωσης.

Όσον αφορά στα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια αυτά παραμένουν τα ίδια καθώς και οι 4 ζώνες που έχει χωριστεί η ελληνική επικράτεια.Όσοι αγοράσουν πετρελαίου έως τα τέλη του 2017 και κάνουν αίτηση θα λάβουν το επίδομα που τους αναλογεί στα τέλη Ιανουαρίου 2018. Όμως, όσοι βάλουν πετρέλαιο από 1η Ιανουαρίου έως 30 Απριλίου 2017 τότε θα λάβουν το επίδομα στα τέλη Ιουνίου.

Τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια χορήγησης επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης θα είναι τα εξής:

  • Άγαμος: Εισόδημα (τεκμαρτό ή πραγματικό) έως 12.000 ευρώ – Αξία ακινήτων έως 100.000 ευρώ
  • Έγγαμος χωρίς παιδιά: Εισόδημα έως 20.000 ευρώ – Αξία ακινήτων έως 200.000 ευρώ
  • Έγγαμος με 1 παιδί: Εισόδημα έως 22.000 ευρώ – Αξία ακινήτων έως 200.000 ευρώ
  • Έγγαμος με 2 παιδιά: Εισόδημα έως 24.000 ευρώ – Αξία ακινήτων έως 200.000 ευρώ
  • Έγγαμος με 3 παιδιά και άνω: Εισόδημα έως 26.000 ευρώ – Αξία ακινήτων έως 200.000 ευρώ
  • Μονογονεϊκές οικογένειες: Εισόδημα έως 22.000 ευρώ- Αξία ακινήτων έως 200.000 ευρώ

Οι φορολογούμενοι θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση μέσω του Taxisnet για να ενταχθούν στο Μητρώο Δικαιούχων του επιδόματος θέρμανσης, όταν ανοίξει η πλατφόρμα. Η αίτηση θα υποβληθεί στη σχετική ιστοσελίδα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, αφού ο χρήστης εισέλθει στο σύστημα με χρήση των κωδικών πρόσβασης του στο Taxisnet.

8ο  ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ

Το τέλος του 2017, και ενώ το επίδομα μειώνεται κατά 50%, βρίσκει τους Έλληνες καταναλωτές να πληρώνουν το καύσιμο ακριβότερα από χώρες όπως η Γερμανία, η Βρετανία και η Αυστρία, και πάλι λόγω των φόρων. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ε. Επιτροπής, η Ελλάδα κατέχει την 8η θέση στην κατάταξη, με τη μέση τιμή του diesel θέρμανσης να βρίσκεται στα 98,3 σεντς ανά λίτρο (11/12/2017), και να είναι σχεδόν διπλάσια απ’ ότι στο Βέλγιο (59,5 λεπτά).

Σε πολύ χαμηλότερα από τα ελληνικά επίπεδα είναι οι τιμές στη Βρετανία (60,2 σεντς), στην Ιρλανδία (65,5 σεντς), στη Γερμανία (63,9 σέντς). Φθηνότερο πετρέλαιο θέρμανσης απ’ ότι οι Ελληνες αγοράζουν επίσης πάρα πολλοί Ευρωπαίοι, όπως οι Αυστριακοί, οι Τσέχοι, οι Γάλλοι, οι Ισπανοί, οι Φιλανδοί, οι Ρουμάνοι, οι Βούλγαροι, οι Κύπριοι κ.ά.

ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΡΙΑ Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ

Σπριντ στην πανευρωπαική κατάταξη των χωρών με βάση τις τιμές των καυσίμων έκανε το 2017 η Ελλάδα, λόγω της εκτίναξης των φόρων.

Συγκρίνοντας τη θέση της χώρας στην πανευρωπαική κατάταξη κατά τη χρονιά που φεύγει με εκείνη που είχε στα τέλη του 2016, αποδεικνύεται ότι ειδικά στο ντίζελ κίνησης αναρριχήθηκε στη σχετική λίστα κατά… δέκα ολόκληρες θέσεις, και από τη 15η μεταξύ 28 χωρών, κατέχει πλέον τη 5η θέση από πλευράς ακρίβειας.

Ανοδο όμως λόγω φόρων κατέγραψε η Ελλάδα και στις άλλες κατηγορίες. Ακριβώς ένα χρόνο πίσω, (19/12/2016), η Ελλάδα κατείχε την 4η θέση ανάμεσα στις χώρες με την ακριβότερη βενζίνη, την 9η στο πετρέλαιο θέρμανσης και την 15η στο ντίζελ κίνησης. Ενα χρόνο μετά με βάση το τελευταίο δελτίο Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις τιμές λιανικής των υγρών καυσίμων (11/12/2017), η χώρα μας κατέχει την 3η υψηλότερη τιμή βενζίνης, την 8η ακριβότερη στο πετρέλαιο θερμανσης και την 5η υψηλότερη στο ντίζελ κίνησης.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το κόστος βενζίνης στη χώρα μας κινείται στα 1,534 ευρώ ανά λίτρο, δηλαδή 13% πάνω από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο, ο οποίος διαμορφώνεται στα 1,359 ευρώ.

H τιμή στην Ελλάδα είναι ελάχιστα χαμηλότερη απ’ ό,τι στην Ιταλία που βρίσκεται στη 2η θέση, αφού στη γειτονική χώρα η βενζίνη πωλείται μόλις 9 σεντς ακριβότερα (1,534 ευρώ) ανά λίτρο. Ταυτόχρονα, 22 σεντς μάς χωρίζουν από την Ολλανδία, τη χώρα με την πιο «τσουχτερή» τιμή στην Ε.Ε., όπου η βενζίνη πωλείται 1,555 ευρώ ανά λίτρο.

Τα 1,534 ευρώ ανά λίτρο αντιπροσωπεύουν τη μέση πανελλαδική τιμή, κάτι που σημαίνει πως σε ορισμένους νομούς της χώρας η βενζίνη είναι αρκετά ακριβότερη, με συνέπεια να ξεπερνά ακόμη και τη μέση τιμή στην Ολλανδία. Στο Λασίθι για παράδειγμα πωλείται προς 1,608 ευρώ, στη Κεφαλοννιά προς 1,624 ευρώ, και στη Σάμο προς 1,657 ευρώ.

5ο  ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΟ ΝΤΙΖΕΛ ΣΤΗΝ ΕΕ

Το ντίζελ κίνησης, από τα 1,186 ευρώ ανά λίτρο που πωλούνταν στις 19 Δεκεμβρίου 2016, εκτινάχθηκε ένα χρόνο μετά στα 1,303 ευρώ ανά λίτρο, δηλαδή έχει ανατιμηθεί κατά 10%.

Η αυξημένη μέση πανελλαδική τιμή του ντίζελ φέρνει πλέον τη χώρα κατά 5% πάνω από τον πανευρωπαϊκό μέσο όρο, ο οποίος είναι τα 1,243 ευρώ ανά λίτρο. Επίσης, κατατάσσει την Ελλάδα ως το 5ο ακριβότερο κράτος στην Ε.Ε., πίσω μόνο από Φιλανδία, Βρετανία, Ιταλία και Σουηδία.

ΠΗΓΗ: http://rethemnosnews.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt HelleniQ Energy Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Lukoil Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI Yiufi «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξανδρούπολη Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΗΜ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αγωγός αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτρικό ρεύμα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!