| Notaka

“Aegean: Η ελληνική «μαργαρίτα» που κατέκτησε τον κόσμo”.

 

Βήμα βήμα (μέσα από ένα ιστορικό λεύκωμα) το 25χρονο ταξίδι του ομίλου που δημιούργησε ο Πόντιος επιχειρηματίας Δημήτρη Μελισσανίδη που έχει στο πλευρό του τον γιο του Γιώργο

Ο Φιλέας Φογκ, για να κερδίσει ένα στοίχημα, έκανε τον γύρο του κόσμου σε 80 μέρες. Και από τότε πέρασε στην ιστορία της μυθιστοριογραφίας. Ο Πόντιος επιχειρηματίας Δημήτρης Μελισσανίδης, από τη μεριά του, έβαλε το δικό του στοίχημα. 

Να φτάσει την Aegean και την ελληνική σημαία στα πέρατα του κόσμου. Το ταξίδι ξεκίνησε πριν από 25 χρόνια από τον Πειραιά. Σήμερα οι άνθρωποι της Aegean δηλώνουν περήφανοι για το χθες και έτοιμοι για το αύριο. Στο λεύκωμα (κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Μίλητος) γίνεται ένα αφιέρωμα στην ιστορία της Aegean και τα βήματα που τη μετέτρεψαν από μια ελληνική εταιρία σε έναν παγκόσμιο παίκτη. Ο τόμος που κυκλοφόρησε είναι ο πρώτος πολλών που θα ακολουθήσουν, καθώς η Aegean ήρθε για να μείνει και να γράψει ακόμη πολλές σελίδες επιτυχίας στο επιχειρείν. Τόσο στη θάλασσα όσο και στη στεριά. 
Εγγυητές, ο ιδρυτής του Ομίλου Δημήτρης Μελισσανίδης αλλά και ο διάδοχός του Γιώργος Μελισσανίδης, που όχι μόνο επένδυσαν και επενδύουν στην ενέργεια, αλλά έχουν πολλή ενέργεια μέσα τους (και την ευχή του πατέρα και παππού Ζώρρα) για δημιουργία, καθώς το ταξίδι συνεχίζεται…Ξεφυλλίζοντας τις σελίδες του λευκώματος ο αναγνώστης μπορεί να βρει τη μυστική συνταγή της επιτυχίας. Οπως επισημαίνει και ο εκδότης: «Οταν πίσω από τη δόξα και το χρήμα κρατάς την πίστη σου στον άνθρωπο, είναι βέβαιο ότι θα έρθεις αντιμέτωπος εκτός από την επιτυχία και με μια μεγάλη ηθική ικανοποίηση».

Ο πρόλογος

«Ερχονται στιγμές», αναφέρει στον πρόλογο του βιβλίου ο Δημήτρης Μελισσανίδης, «που κάνω λογαριασμό με τον εαυτό μου κι αναλογίζομαι πώς έφτασα μέχρι εδώ. Ποια αόρατη δύναμη με ταξίδεψε από μια φτωχογειτονιά της Κοκκινιάς στον κόσμο των μεγάλων επιχειρήσεων, των ποντοπόρων δεξαμενόπλοιων και της Ουώλ Στρητ… Βρέθηκα μέσα σε λίγα χρόνια να υπογράφω συμφωνία με την Texaco και λίγα χρόνια αργότερα συμβόλαιο με το αμερικανικό υπουργείο Αμυνας για τον ανεφοδιασμό του Αμερικανικού Στόλου. Χωρίς να έχω σπουδάσει ούτε σε κολέγια, ούτε σε αγγλόφωνα πανεπιστήμια».Ακόμη και το όνομα που επιλέγει, Aegean, είναι σαν να γεννήθηκε μέσα από τα κύματα και τους αφρούς του Αιγαίου «μυρίζοντας» Ελλάδα. Το σήμα της, μια «μαργαρίτα», παραπέμπει στην ευαισθησία της για το περιβάλλον, ενώ από τα χρώματά της το μπλε στον ουρανό, το λευκό στον αφρό της θάλασσας και το κόκκινο στην ενέργεια.Και με αυτά τα σύμβολα η Aegean έγινε αναγνωρίσιμη στα πέρατα του κόσμου, στους τομείς της ενέργειας, της ναυτιλίας, της εμπορίας πετρελαιοειδών και λιπαντικών και της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος. 
Το τελευταίο αποτελεί τη μεγάλη πρόκληση για τον όμιλο, καθώς η φιλοσοφία του είναι επικεντρωμένη στην προστασία του περιβάλλοντος που τόσο οι άνθρωποι έχουμε πληγώσει με δράσεις και συμπεριφορές.
Αφετηριακό σημείο, η ίδρυση της εταιρίας το 1993. Ολα ξεκίνησαν από μια μικρή και παλιά μπάριζα στον Πειραιά και στο εμπόριο ναυτιλιακών καυσίμων. Ακολούθησε μέσα σε λίγα χρόνια το δεύτερο βήμα: Από τον Πειραιά στο Γιβραλτάρ, όπου η Aegean ίδρυσε τον δεύτερο σταθμό ναυτιλιακών καυσίμων, κάνοντας τη στρατηγική συμφωνία με την Texaco. Το τρίτο βήμα έγινε στον Κόλπο. Εκεί που χτυπά η καρδιά της βιομηχανίας του πετρελαίου. Στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ιδρύθηκε ο τρίτος σταθμός, ενώ το 2003 έγινε το μεγάλο deal με το υπουργείο Αμυνας των ΗΠΑ, που αποτέλεσε το «πιστοποιητικό αξιοπιστίας» για τα επόμενα βήματα. Η ανάπτυξη που ακολούθησε «γέννησε» τον μεγαλύτερο στόλο ανεφοδιαστικών στον κόσμο.

Το 2004

 

Εναν χρόνο μετά η καρδιά της Ολυμπιακής Ιδέας χτυπούσε στην Αθήνα. Η Aegean το 2004 πήρε… το χρυσό, καθώς στο λιμάνι του Πειραιά ανεφοδίαζε τα κρουαζιερόπλοια από όλον τον κόσμο που είχαν καταπλεύσει στο μεγάλο λιμάνι. 
Το τέταρτο βήμα έγινε το 2005 με την επέκταση της Aegean προς Δυσμάς και τον σταθμό στο KINGSTON, που επέτρεψε τη δραστηριοποίηση στην Καραϊβική. Το πέμπτο βήμα δεν άργησε να γίνει και δεν ήταν άλλο από την επέκταση στη Σιγκαπούρη και την Απω Ανατολή. Το 2006 ήταν χρονιά-σταθμός, καθώς η εταιρία εισέρχεται στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, γράφοντας μια χρυσή σελίδα στην ιστορία του ελληνικού επιχειρείν, με τη γαλανόλευκη να κυματίζει στο κτίριο της NYSE.Τα επόμενα χρόνια ακολούθησαν η Βόρεια Ευρώπη, ο Καναδάς, η Ν. Καραϊβική, η Βόρεια Αφρική, η Δ. Μεσόγειος, ο στόλος των double full tankers μεγαλώνει και οι εξαγορές φέρνουν την Aegean να πατά σε δύο ηπείρους, ισχυροποιώντας τους θαλάσσιους δρόμους της στον Ατλαντικό Ωκεανό.

Το στρατηγείο του Πειραιά και το όραμα

Το 2011 o όμιλος αποκτά το νέο του στρατηγείο-κέντρο επιχειρήσεων στον Πειραιά. Το 2013 είναι άλλη μία χρονιά-σταθμός, καθώς η εξαγορά του τμήματος bunkering του αμερικανικού ενεργειακού γίγαντα που ακούει στο όνομα HESS δίνει τη δυνατότητα για επέκταση δραστηριοτήτων στη βορειοανατολική ακτή των ΗΠΑ. Τα επόμενα χρόνια η Aegean πάει σε Λος Αντζελες, Αμβούργο, Βαλτική και «κατακτά» το οικονομικό και ενεργειακό κέντρο της Ρωσίας, την Αγία Πετρούπολη.Η Aegean ήταν, όπως προαναφέραμε, αυτή που εισήγαγε την πρωτοποριακή διασύνδεση της ενέργειας με την οικολογία και την προστασία του περιβάλλοντος. Η εξαγορά της εγκατάστασης της BP στη Δραπετσώνα έφερε τη HEC στην πρωτοπορία, δημιουργώντας ένα κτίριο κόσμημα που αποτελεί την έδρα της περιβαλλοντικής ασπίδας της Aegean. Ηδη τη HEC εμπιστεύονται κορυφαίες βιομηχανικές μονάδες για τη διαχείριση των καταλοίπων τους, ενώ η στρατηγική επιλογή της είναι η δημιουργία διεθνούς δικτύου «πράσινων λιμανιών». Και εάν κάποιοι θεωρούν ότι το ταξίδι τελείωσε, οι άνθρωποι της Aegean τούς διαψεύδουν. Οχι απλώς συνεχίζεται, αλλά δεν πρόκειται να τελειώσει ποτέ

ΠΗΓΗ: dimokratianews.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas AVINOIL Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt HelleniQ Energy Inside Story interlock kWh LANA LG LNG LPC Lukoil Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI Yiufi «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξανδρούπολη Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις Γιάννης Θεοτοκάς ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΛΣΤΑΤ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κονταξής Δημήτρης Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τζιόλας Χρήστος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΗΜ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αγωγός αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτρικό ρεύμα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!