| Notaka

“Αναμένεται αύξηση των τιμών του πετρελαίου στα τέλη του έτους”.

Τη νύχτα της ίδιας μέρας, πριν από τρία χρόνια, το πετρέλαιο διαπραγματευόταν στα 73 δολάρια το βαρέλι περίπου, όταν οι Σαουδάραβες μπλόκαραν την ψηφοφορία του ΟΠΕΚ για μείωση της παραγωγής. Το πετρέλαιο έπεσε 10% τότε και κατακρημνίστηκε λίγο αργότερα στα 26 δολάρια.

 Πετρέλαιο

Ο στόχος της Σαουδικής Αραβίας ήταν να βγάλει εκτός αγοράς την αμερικανική βιομηχανία του σχιστολιθικού πετρελαίου, να πέσουν οι τιμές του πετρελαίου πιο χαμηλά ώστε αυτές οι εταιρείες να μην μπορούν να παράγουν με κέρδος. Το σχέδιο ήταν οι αμερικανικές εταιρείες σχιστολιθικού πετρελαίου να εξαφανιστούν από την αγορά και η Σαουδική Αραβία να ανακτήσει την ισχύ της στην αγορά του πετρελαίου παγκοσμίως. Και σχεδόν πέτυχε. Οι εταιρείες σχιστολιθικού πετρελαίου άρχισαν να πέφτουν σαν τις μύγες, σημειώνοντας πάνω από 100 χρεοκοπίες μεταξύ 2015-2016.

Αλλά το φθηνό πετρέλαιο προκάλεσε ευρύτερες επιπλοκές στην παγκόσμια οικονομία, μετά τη Μεγάλη Ύφεση, αφού εξέθεσε τις διεθνείς τράπεζες που είχαν δανείσει στις επιχειρήσεις σχιστολιθικού πετρελαίου δισεκατομμύρια δολάρια.

Επιπλέον, η κατάρρευση των τιμών του πετρελαίου επηρέασε άμεσα τα μέτρα πληθωρισμού και τις προσδοκίες για τον πληθωρισμό. Αυτά ήταν κακά νέα για τις κεντρικές τράπεζες που είχαν δεσμεύσει τρισεκατομμύρια δολάρια για να αποτρέψουν ένα αποπληθωριστικό σπιράλ και να προωθήσουν την εξομάλυνση του πληθωρισμού. Ο υψηλός πληθωρισμός είναι κακός. Ο αποπληθωρισμός είναι χειρότερος. Μια αποπληθωριστική νοοτροπία, όταν εφαρμοστεί, τροφοδοτεί περισσότερο τον αποπληθωρισμό. Οι κεντρικές τράπεζες μπορούν να αυξήσουν τα ποσοστά για να σκοτώσουν τον πληθωρισμό, αλλά έχουν ελάχιστα εργαλεία για την καταπολέμηση του αποπληθωρισμού (ιδιαίτερα μετά τη χρηματοπιστωτική κρίση).

Το φθηνό πετρέλαιο έγινε κακή είδηση για την εύθραυστη παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη. Με αυτόν τον τρόπο, οι κεντρικές τράπεζες ανέβηκαν στις αρχές του περασμένου έτους και απάντησαν με συντονισμένη χαλάρωση (η οποία περιελάμβανε άμεσες αγορές περιουσιακών στοιχείων). Το πετρέλαιο κατέρρευσε την ημέρα που η Τράπεζα της Ιαπωνίας παρενέβη στη νομισματική αγορά και οι τιμές σημείωσαν άνοδο κατά 50% σε έναν μήνα, όπως ακολούθησαν άλλες μεγάλες κεντρικές τράπεζες με παρόμοια μέτρα παρέμβασης.

Τώρα, στο άλλο κομμάτι αυτής της ιστορίας: το φθηνό πετρέλαιο κατέστρεψε τη βιομηχανία σχιστολιθικής παραγωγής και την παγκόσμια οικονομία, αλλά έπληξε επίσης τους ίδιους ανθρώπους που έβαλαν σε κίνηση την κατάρρευση – τη Σαουδική Αραβία και άλλες χώρες-παραγωγούς πετρελαίου. Αυτές οι χώρες, οι οποίες εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τα έσοδα που προέρχονται από το πετρέλαιο, είδαν τα δημοσιονομικά τους να μειώνονται. Έτσι, με βάση τα παραπάνω, τον Νοέμβριο του περασμένου έτους, οι χώρες-παραγωγοί πετρελαίου (με επικεφαλής τη Σαουδική Αραβία) ανέκρουσαν πρύμναν και δεσμεύτηκαν για τις πρώτες περικοπές στην παραγωγή από το 2008.

Οι τιμές του πετρελαίου έχουν πλέον ανακάμψει περίπου στα 50 δολάρια. Και δεδομένου ότι ο ΟΠΕΚ ανακοίνωσε πέρυσι περικοπές στην παραγωγή, η πετρελαϊκή προμήθεια των ΗΠΑ έχει μειωθεί κατά 5%. Εν τω μεταξύ, η παγκόσμια ζήτηση κυμαίνεται σε υψηλότερα επίπεδα από τις προβλέψεις του περασμένου έτους. Ωστόσο, ο ΟΠΕΚ επεκτείνει τις περικοπές παραγωγής στην αγορά και μπορεί να πάρει ακόμη πιο τολμηρές αποφάσεις την επόμενη εβδομάδα κατά τη συνάντησή των μελών του. Γιατί; Γιατί τώρα τους ταιριάζει. Θυμηθείτε, ο πρίγκιπας διάδοχος της Σαουδικής Αραβίας έχει εκκαθαρίσει το βασίλειο τις τελευταίες δύο εβδομάδες, με σκοπό την κατάσχεση εκατοντάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων από τους πολιτικούς του εχθρούς. Οι υψηλότερες τιμές πετρελαίου βοηθούν τις προσπάθειές του για την αναμόρφωση της οικονομίας της Σαουδικής Αραβίας.

Καθώς η ρευστότητα εξαντλείται στα τέλη του έτους και την περίοδο των αργιών, μπορεί να διαπιστώσουμε ότι το πετρέλαιο παίρνει τον δρόμο προς τα επίπεδα του Νοεμβρίου 2014 (κοντά στα 70 δολάρια) – όταν άρχισε δηλαδή η κατάρρευση των τιμών.

Πηγή: Forbes

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt HelleniQ Energy Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Lukoil Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI Yiufi «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξανδρούπολη Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΗΜ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αγωγός αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτρικό ρεύμα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!