| Notaka

“Ως 300 ευρώ η απόδειξη καυσίμων που περνά στα έξοδα των αγροτών”.

Μέχρι του ποσού των 300 ευρώ µπορεί να παίρνει κάποιος αγρότης απόδειξη ταµειακής µηχανής, µε σφραγίδα στο πίσω µέρος και αναγραφή του αριθµού κυκλοφορίας του µηχανήµατος ή του αγροτικού του αυτοκινήτου για καύσιμα, προκειμένου να την περνά στα έξοδά του, υπενθυμίζει ο συνεργάτης της Agrenda, φοροτεχνικός Γιώργος Παπαδημητρίου.

 

Μέχρι του ποσού των 300 ευρώ µπορεί να παίρνει κάποιος αγρότης απόδειξη ταµειακής µηχανής, µε σφραγίδα στο πίσω µέρος και αναγραφή του αριθµού κυκλοφορίας του µηχανήµατος ή του αγροτικού του αυτοκινήτου για καύσιμα, προκειμένου να την περνά στα έξοδά του, υπενθυμίζει ο συνεργάτης της Agrenda, φοροτεχνικός Γιώργος Παπαδημητρίου.


Σε όλα τα µήκη και τα πλάτη της χώρας, η καθηµερινότητα όσον αφορά τα βιβλία των αγροτών είναι µε µαθηµατική ακρίβεια η ίδια. Είτε πρόκειται για καλλιεργητές φυτικής παραγωγής, είτε ζωικής παραγωγής, δενδρωδών καλλιεργειών, ψυχανθών, αλιευµάτων κλπ., ίδιες οι σκέψεις και οι αντιδράσεις:

Από την πλευρά των παραγωγών, έκδηλη η αγωνία για τα δικαιολογητικά που πρέπει να συγκεντρωθούν, πόσος θα βγει ο φόρος, τι θα γίνει αν δεν µπορέσουν να πάρουν παραστατικά για εργασίες που τους αρνούνται την έκδοσή τους.

Από την πλευρά των λογιστών, ειδικά µάλιστα από τη στιγµή που µπορούν να διαβλέψουν πιο γρήγορα τα ποσά που προκύπτουν ως φόρος και εσχάτως ως ΕΦΚΑ, ο προβληµατισµός αν µπορούν να καταχωρήσουν όλα τα παραστατικά που τους προσκοµίζουν οι πελάτες, τι θα γίνει στην περίπτωση που ο έλεγχος απορρίψει κάποια και βγάλει λογιστικές διαφορές (άρα επιπλέον φόρο), πως θα τους ενηµερώσουν για το φόρο που προκύπτει, αν αυτό επηρεάσει τη σχέση µε το γραφείο, κλπ.

Σοβαρά υπόψη επίσης πρέπει να ληφθεί η ψεύτικη ασφάλεια που δηµιουργείται στους περισσότερους, λόγω έλλειψης τακτικών ελέγχων. Θα πρέπει να γνωρίζουν όλοι ότι ο έλεγχος θα προκύψει µία φορά. Κι αν δεν είσαι εντάξει θα βρεθείς µε ένα σωρό προβλήµατα.

Να επισηµάνουµε ορισµένα πράγµατα σχετικά µε τα έξοδα, ποια από αυτά καταχωρούνται και ποια όχι.

Οι δαπάνες που χρησιµοποιούνται αφορούν:

Καύσιµα: Μέχρι 300 ευρώ µπορεί να παίρνει κάποιος απόδειξη ταµειακής µηχανής, µε σφραγίδα στο πίσω µέρος και αναγραφή του αριθµού κυκλοφορίας του µηχανήµατος ή του αγροτικού.

Έξοδα συντήρησης-ανταλλακτικά: Μέχρι 100 ευρώ οι δαπάνες αυτές αναγνωρίζονται και µε τις αποδείξεις της ταµειακής µηχανής. Καλό είναι όµως να υπάρχει τιµολόγιο και για µικρότερα ποσά, γιατί η περιγραφή του είδους ή της υπηρεσίας βοηθά την αιτιολόγηση της δαπάνης.

Απαιτείται µεγάλη προσοχή

1. Καλό είναι οι αγρότες που ∆ΕΝ έχουν αγροτικό µηχάνηµα στο όνοµα τους, ΝΑ ΜΗΝ προσκοµίζουν έξοδα από καύσιµα, ανταλλακτικά και έξοδα συντήρησης.

2. Καλό είναι οι συνάδελφοι που παρακολουθούν τους αγρότες πελάτες τους, πριν την καταχώρηση των δαπανών και των εξόδων που αφορούν σε µηχανήµατα, να έχουν πρώτα διαµορφώσει το µητρώο παγίων τους.

Έτσι δεν θα κινδυνεύουν να χαρακτηριστούν ψεύτικες οι συναλλαγές τους (γιατί τέτοια είναι µια συναλλαγή που αφορά µηχανήµατα που δεν ανήκουν στον αγρότη).

Θα πρέπει επίσης να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι, στις περιπτώσεις που κάποια στιγµή στο µέλλον προκύψει µετά από έλεγχο, διαφορά στο τελικό φορολογητέο ποσό (βγάλει δηλαδή λογιστικές διαφορές ο έλεγχος, δηλαδή απορρίψει κάποιες δαπάνες, δηλαδή αυτές που καταχωρήθηκαν για µηχανήµατα που δεν ανήκουν στην κατοχή του ελεγχόµενου, δηλαδή αυτές που κάποιος τις προσκόµισε και κάποιος τις καταχώρησε πιστεύοντας ότι δεν θα ελεγχθεί), θα προκύψει αναδροµικά επιπλέον δαπάνη ασφαλιστικών εισφορών, µε ότι αυτό συνεπάγεται.

Πραγµατικές δαπάνες στο χωράφι

Και κάτι ακόµη όσον αφορά τις ευθύνες. Ποιες δαπάνες κάνει ο αγρότης στο χωράφι του, είναι ευθύνη του αγρότη να αποδείξει ότι είναι πραγµατικές ή όχι. Π.χ. έστω ότι µου έφερες και καταχώρησα έξοδα πετρελαίου κίνησης για το τρακτέρ που αντιστοιχούν σε 500 λίτρα το στρέµµα. Παρότι είναι γελοίο ως νούµερο, δεν µε ενδιαφέρει αν είναι αληθινό ή ψεύτικο.

Εγώ ως φοροτεχνικός δεν έχω καµία ευθύνη και καµία υποχρέωση να ελέγξω αν είναι πραγµατικά τα έξοδα αυτά, αλλά η ευθύνη της απόδειξης βαρύνει εσένα που τα έφερες, εποµένως µην διανοηθείς καν ότι σε περίπτωση ελέγχου θα ισχυριστείς ευθύνη του λογιστή.

Αν όµως τα έξοδα αυτά των καυσίµων, αφορούν αγρότη ο οποίος τα προσκόµισε στο γραφείο µεν, αλλά δεν έχει όχι τρακτέρ, αλλά ούτε χορτοκοπτικό για το γκαζόν, τότε η ευθύνη βαραίνει αποκλειστικά το λογιστή ο οποίος όφειλε να γνωρίζει την ύπαρξη ή όχι µηχανήµατος στην κατοχή του πελάτη του.

Προσοχή λοιπόν από όλους. Οι εξυπνάδες του στυλ «βάλε κι αυτά τα έξοδα στα βιβλία» ή «έλα σε µένα και θα σου βάλω εγώ αποδείξεις», είναι γελοίες αν λέγονται από την πλευρά του αγρότη, κυρίως όµως είναι επικίνδυνες αν ακούγονται από το στόµα του φοροτεχνικού.

Επιστροφές ΦΠΑ: Η επανάληψη είναι η µητέρα της µάθησης

Οι αγρότες του κανονικού καθεστώτος, µπορούν να υποβάλλουν αίτηση επιστροφής ΦΠΑ, όπως και όλες οι λοιπές επιχειρήσεις: κάθε 3µηνο, κάθε 6µηνο, κάθε έτος.

Το σηµαντικό είναι να µην περάσει η 3ετία, γιατί παραγράφεται το δικαίωµα αίτησης επιστροφής. Π.χ. αν κάποιος στις 31.12.14 έχει πιστωτικό υπόλοιπο ΦΠΑ, έχει τη δυνατότητα (εφόσον το δικαιούται φυσικά), να το ζητήσει µέχρι τις 31.12.17, γιατί µετά χάνεται.

ΠΗΓΗ: thessaliatv.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas AVINOIL Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil FuelMate Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Greek Mafia Guardian Handelsblatt HelleniQ Energy Inside Story interlock kWh LANA LG LNG LPC Lukoil Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy twitter Urals windfall tax WOOD World Bank WTI Yiufi «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξανδρούπολη Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αττική Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις Γιάννης Θεοτοκάς ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΛΣΤΑΤ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΥΠ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΝΕ-ΓΣΕΕ ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κονταξής Δημήτρης Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τζιόλας Χρήστος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΗΜ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αγωγός αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτρικό ρεύμα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κακοκαιρία κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!