| Notaka

“Επεκτάθηκε η άδεια εκμετάλλευσης για την υπόγεια αποθήκη στη “Νότια Καβάλα” – Κινητικότητα για την αξιοποίησή της”.

Τις διαδικασίες για την υλοποίηση του σχεδίου για τη δημιουργία υπόγειας αποθήκης φυσικού αερίου στο εξαντλημένο κοίτασμα της Νότιας Καβάλας έχει βάλει μπροστά η κυβέρνηση.

 

Tις διαδικασίες για την υλοποίηση του σχεδίου για τη δημιουργία υπόγειας αποθήκης φυσικού αερίου στο εξαντλημένο κοίτασμα της Νότιας Καβάλας έχει βάλει μπροστά η κυβέρνηση.

Η πλέον πρόσφατη εξέλιξη έχει να κάνει με την απόφαση που υπέγραψε την Παρασκευή ο υπουργός Ενέργειας Γ. Σταθάκης, σύμφωνε με την οποία «προκειμένου για την Περιοχή Υπόγειας Αποθήκης Φυσικού Αερίου «Νότια Καβάλα», η διάρκεια της Άδειας Εκμετάλλευσης Νότιας Καβάλας ορίζεται έως 23 Νοεμβρίου 2018».

Υπέρ της παράτασης της Άδειας Εκμετάλλευσης Νότιας Καβάλας σε σχέση με την Περιοχή Υπόγειας Αποθήκης Φυσικού Αερίου «Νότια Καβάλα» έχει ταχθεί και η ΕΔΕΥ, με σχετική εισήγηση που απέστειλε προς το ΥΠΕΝ στις αρχές Νοεμβρίου.

Το έργο της Καβάλας έχει υπαχθεί από το 2011 στη δικαιοδοσία του ΤΑΙΠΕΔ, που όμως μέχρι τώρα ουσιαστικά δεν έχει ασχοληθεί σοβαρά με αυτό, την ώρα που η κυβέρνηση εκτιμά ότι οι προοπτικές αξιοποίησή του είναι σημαντικές.

Για το σκοπό αυτό, εξάλλου, είχε συγκροτηθεί από το Φεβρουάριο στο ΥΠΕΝ σχετική Ομάδα Εργασίας, με επικεφαλής το γ.γ. του υπουργείου, Μιχ. Βερροιόπουλο, καθώς η έλλειψη σε υποδομές αποθήκευσης φυσικού αερίου αναδείχτηκε ως πρόβλημα πέρυσι το χειμώνα, με την κυβέρνηση να εξετάζει πιθανές λύσεις στο πρόβλημα, όπως έγραφε τότε το energypress .  Η Οµάδα Εργασίας, η οποία είχε επιφορτιστεί με το καθήκον να εξετάσει τις σχετικές τεχνικές και οικονοµικές παραµέτρους, σε συνδυασµό µε το εθνικό και ευρωπαϊκό θεσµικό πλαίσιο για το φυσικό αέριο και τους όρους ασφάλειας εφοδιασµού στην περιοχή, πρόσφατα παρέδωσε το πόρισμά της στο Γ. Σταθάκη και σε αυτή τη βάση η κυβέρνηση προχωρά τους σχεδιασμούς της για το θέμα.

Άλλωστε, η δημιουργία Υπόγειας Αποθήκης Φυσικού Αερίου στην Καβάλα αποτελεί πρόταση που ούτως ή άλλως υποστηρίζει ενεργά και η Energean, η οποία, μαζί με τη θυγατρική της Kavala Oil, έχουν και την άδεια εκμετάλλευσης του κοιτάσματος στη Νότια Καβάλα. Μάλιστα, η Energean έχει επανειλημμένα προτείνει την αξιοποίηση της αποθήκης από την ίδια, μέσω της μετατροπής της σημερινής άδειας εκμετάλλευσης σε άδεια αποθήκευσης φυσικού αερίου.

Όπως εξάλλου είχε δηλώσει πρόσφατα  ο κ. Δημήτρης Γόντικας,  διευθύνων σύμβουλος της Kavala Oil, μιλώντας στο συνέδριο Capital Vision, το σχέδιο για την υπόγεια αποθήκη της Καβάλας θεωρείται ως κλειδί για τον ομαλό εφοδιασμό της χώρας σε φυσικό αέριο, καθώς θα εξασφαλίσει αποθέματα ασφαλείας στην χώρα αλλά και θα βοηθήσει στην προώθηση του φυσικού αερίου προς την υπόλοιπη Ευρώπη.

Αντίστοιχο είναι και το σκεπτικό με το οποίο προωθεί και η κυβέρνηση του έργου, εκτιμώντας ότι μπορεί να δώσει τη δυνατότητα στρατηγικών αποθεμάτων ασφάλειας, ώστε αφενός να ενισχύεται η ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού της χώρας και αφετέρου να ενισχυθεί ο γεωπολιτικός ρόλος που επιδιώκει η κυβέρνηση να παίξει η Ελλάδα.

Η διεθνής προοπτική

Αξίζει να σημειωθεί ότι το έργο έχει επανενταχθεί στον αναθεωρημένο κατάλογο των Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γεγονός που υποδηλώνει ότι υπάρχει και ευρωπαϊκό ενδιαφέρον για το έργο, αλλά και προοπτικές στήριξής του.

Η ένταξη του έργου στη λίστα των PCI, απ’ όπου είχε αφαιρεθεί στην προ διετίας αναθεώρηση, εκτιμάται ότι θα δώσει τη δυνατότητα να γίνουν νέες μελέτες βιωσιμότητας της επένδυσης.

Οι αντίστοιχες μελέτες που είχαν γίνει στο παρελθόν, έδειχναν πολύ μεγάλα κόστη, όμως πλέον θεωρούνται ξεπερασμένες από τις εξελίξεις. Μάλιστα, κάποιες εκτιμήσεις, σύμφωνα με ρεπορτάζ του energypress, αναφέρουν ότι από τα 400 εκατ. ευρώ στα οποία ανέβαζαν το κόστος οι παλιές μελέτες, σήμερα θα μπορούσε να είναι κατά πολύ μειωμένο.

Οι προκαταρτικές μελέτες έκαναν λόγο για δυναμικότατα 950 εκατ. κυβικών μέτρων, εκ των οποίων περίπου 350 εκατ. κ.μ. ανακτήσιμα, με ρυθμό εισπίεσης 5 εκατ. κ.μ. την ημέρα και απόληψης 4 εκατ. κ.μ. την ημέρα.

Όπως εύκολα γίνεται κατανοητό, κάτι τέτοιο ευνοεί σημαντικά και τη βιωσιμότητα μιας επένδυσης στην αποθήκη της Καβάλας. 

Άλλωστε, το επενδυτικό ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο έργο είναι έντονο, κάτι που σχετίζεται και με τους ευρύτερους ενεργειακούς σχεδιασμούς για την ΝΑ Ευρώπη, που συγκεντρώνουν την προσοχή πολλών μεγάλων “παικτών” της ενεργειακής αγοράς.

Σε ό,τι αφορά τη συγκεκριμένη περίπτωση της υπόγειας αποθήκης στην Καβάλα, οι προσδοκίες για το έργο αυξάνονται, καθώς η προσδοκώμενη πλήρης ανάπτυξη των κοιτασμάτων φυσικού αερίου στο Ισραήλ και την Κύπρο αναπόφευκτα θα δημιουργήσει αυξημένες ανάγκες αποθήκευσης αερίου.

Μια επιπλέον διάσταση που αναβαθμίζει το ενδιαφέρον για το έργο έχει να κάνει με το γεγονός ότι σε όλη τη διαδρομή του υπό κατασκευή ΤΑΡ, δεν υπάρχει σε λειτουργία άλλη αποθήκη φυσικού αερίου.

Από τη σκοπιά αυτή, η αποθήκη της Καβάλας αποκτά ιδιαίτερη θέση στους σχεδιασμούς που θέλουν την Ελλάδα να εξελίσσεται σε ενεργειακό εμπορικό κόμβο της ευρύτερης περιοχής, καθώς οι αγωγοί και οι διασυνδέσεις χωρίς τη δυνατότητα φυσικής αποθήκευσης δεν μπορούν να υποστηρίξουν αυτή την προοπτική.

ΠΗΓΗ: Energy Press

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas AVINOIL Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs gov.gr Guardian Handelsblatt HelleniQ Energy Inside Story interlock kWh LANA LG LNG LPC Lukoil Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD World Bank WTI Yiufi «Άγιος Χριστόφορος» ΄1 ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξανδρούπολη Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις Γιάννης Θεοτοκάς ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΛΣΤΑΤ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΤΕΚΑ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κονταξής Δημήτρης Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τζιόλας Χρήστος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΗΜ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αγωγός αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταγωνισμός ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτρικό ρεύμα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καυσόξυλα καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μελέτη μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Ανάπτυξης υπουργείο Ενέργειας υπουργείο Οικονομικών υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!