Skip to main content
| Notaka

“Το λαθρεμπόριο καυσίμων και οι… ξεχασμένες δεξαμενές”.

Πέρασαν 18 μήνες για να τροποποιηθεί υπουργική απόφαση και να γίνουν σαφέστερες οι διατάξεις για τα συστήματα εισροών εκροών στα πλωτά μέσα μεταφοράς πετρελαιοειδών. Απαλείφθηκε όμως η υποχρέωση της καταγραφής των δεξαμενών.

 

Μία νέα κωμικοτραγική ιστορία έρχεται να προστεθεί στις διαχρονικά κυβερνητικές απόπειρες καταπολέμησης του λαθρεμπορίου των καυσίμων.

Κι ενώ η απώλεια εσόδων ανέρχεται στα 300 εκατ. ευρώ ετησίως, οι παλινωδίες δεν έχουν τελειωμό. Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Στις 17 Δεκεμβρίου του 2015 μετά από πολυετή απραξία, εκδίδονται δύο υπουργικές αποφάσεις που αφορούν στην υποχρεωτική τοποθέτηση συστημάτων εισροών – εκροών στις ελεύθερες εγκαταστάσεις των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών και πωλητών θέρμανσης καθώς και σε πλωτά μέσα (σλέπια κλπ.) μεταφοράς πετρελαιοειδών.

Οι αποφάσεις αυτές, όπως είχε επισημάνει από τότε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων είχαν ασάφειες και ήταν ανεφάρμοστες.

Πέρασε 1,5 χρόνος και στις 16 Αυγούστου εκδίδεται απόφαση που τροποποιεί τη δεύτερη για την τοποθέτηση συστημάτων εισροών εκροών στα πλωτά μέσα μεταφοράς πετρελαιοειδών, με σκοπό την άρση των ασαφειών.

Κι όμως, όπως παρατηρεί η Π.Ο.Π.Ε.Κ, από το κείμενο της νέας απόφασης λείπει παράρτημα της προς 18 μηνών ΚΥΑ, το οποίο θέσπιζε το μητρώο δεξαμενών και καθιέρωνε την καταγραφή και παρακολούθηση των εισροών – εκροών πετρελαιοειδών και ενεργειακών προϊόντων. Με πιο απλά λόγια θα γινόταν καταγραφή και απογραφή όλων των τύπων δεξαμενών που συμμετέχουν στην αλυσίδα διακίνησης πετρελαιοειδών και ενεργειακών προϊόντων που είναι οι υπέργειες, υπόγειες και κινητές επί χερσαίων και θαλάσσιων μέσων.

Οι πρατηριούχοι εύλογα διατυπώνουν εκ νέου τις επιφυλάξεις τους για το κατά πόσο θα είναι αποτελεσματικές οι διατάξεις της καταπολέμησης της παράνομης διακίνησης καυσίμων. Όπως εξηγούν στελέχη της Π.Ο.Π.Ε.Κ, με την υποχρεωτική καταγραφή και των μητρώο δεξαμενών οι έλεγχοι θα είναι επαρκείς καθώς όποιος αποθηκευτικός χώρος δεν θα είναι καταγεγραμμένος αυτόματα θα οδηγεί στον εντοπισμό λαθραίας αποθήκευσης και διάθεσης πετρελαιοειδών.

Χρειάστηκε λοιπόν, να περάσει 1,5 χρόνος για να τροποποιηθεί μία υπουργική απόφαση ώστε να γίνει πιο αποτελεσματική η πάταξη του παράνομο εμπορίου αλλά και πάλι, σύμφωνα με τα όσα επισημαίνει η Π.Ο.Π.Ε.Κ, το πλέγμα των παρεμβάσεων είναι αποσπασματικό.

Οι ίδιοι παράγοντες της αγοράς υγρών καυσίμων, υπενθυμίζουν πως πέραν αυτής της νέας παλινωδίας υπάρχει και το άλλο χρόνιο πρόβλημα του τυφλού… συστήματος υποδοχής και ελέγχου των δεδομένων που δέχεται η γενική γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων από τα συστήματα εισροών εκροών των 5.000 και πλέον πρατηρίων.

Μπορεί τα βενζινάδικα να στέλνουν κάθε μέρα αναλυτικά στοιχεία για τις ποσότητες που μπαίνουν και βγαίνουν από τις δεξαμενές τους, ωστόσο, στη ΓΓΠΣ δεν υπάρχει το επαρκές προσωπικό για να κάνει διασταυρώσεις.

Προσθέτουν δε τα ίδια στελέχη της Π.Ο.Π.Ε.Κ, ακόμη και στα πρατήρια όπου τοποθετήθηκαν συστήματα εισροών – εκροών η εικόνα των δεξαμενών να είναι πλασματική. Άνετα, μπορούν επιτήδειοι να διαθέτουν και αδήλωτους αποθηκευτικούς χώρους απ’ όπου κάνουν την παράνομη διακίνηση καυσίμων. Κι αυτό επειδή δεν έχει εφαρμοστεί το μητρώο δεξαμενών.

Χρήστος Κολώναςx.kolonas@euro2day.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!