Skip to main content
| Notaka

“Κύπρος: Το ΥΠΕΣ παίρνει πρωτοβουλία για τις άδειες πρατηρίων υγραερίου κίνησης”.

Συντονιστικό ρόλο μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων αναλαμβάνει ο νέος Γενικός Διευθυντής του υπουργείου Εσωτερικών της Κύπρου, Κύπρος Κυπριανού, σε μια προσπάθεια να επισπευσθεί η έκδοση των πιστοποιητικών τελικής έγκρισης σε πρατήρια, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της εισαγωγής υγραεριοκίνησης στην Κύπρο, όπως μεταδίδει το Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων.

 Συντονιστικό ρόλο μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων αναλαμβάνει ο νέος Γενικός Διευθυντής του υπουργείου Εσωτερικών της Κύπρου, Κύπρος Κυπριανού, σε μια προσπάθεια να επισπευσθεί η έκδοση των πιστοποιητικών τελικής έγκρισης σε πρατήρια, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της εισαγωγής υγραεριοκίνησης στην Κύπρο, όπως μεταδίδει το Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Οι νομοθεσίες και σχετικοί κανονισμοί που διέπουν την εισαγωγή του υγραερίου στην αυτοκίνηση έχουν εγκριθεί εδώ και 4 χρόνια, έχουν εκπαιδευτεί τεχνικοί για τη μετατροπή των αυτοκινήτων, έχουν ήδη γίνει μετατροπές σε 350 αυτοκίνητα για χρήση υγραερίου, αλλά δεν υπάρχουν πρατήρια που να παρέχουν νόμιμα υγραέριο, διότι δεν έχουν λάβει πιστοποιητικό τελικής έγκρισης. 
Χωρίς αυτό το πιστοποιητικό, το Τελωνείο δεν μπορεί να δώσει την αναγκαία άδεια στην εταιρεία πετρελαιοειδών να χορηγήσει το πρατήριο υγραέριο.
Το θέμα συζητήθηκε εκ νέου στην κοινοβουλευτική επιτροπή Ενέργειας σήμερα (6/6) Τρίτη.
Όπως αναφέρθηκε στην επιτροπή, τρία πρατήρια (σε Λευκωσία, Λεμεσό και Πάφο) πήραν ήδη την πολεοδομική άδεια και την άδεια οικοδομής, αλλά αναμένουν το πιστοποιητικό τελικής έγκρισης, που, όπως αναφέρθηκε, θα χρειαστεί πολλούς μήνες να εκδοθεί αφού εμπλέκονται πολλές υπηρεσίες. 
Άλλα πρατήρια αναμένουν έκδοση πολεοδομικής άδειας ή και άδειας οικοδομής που εκδίδονται από επαρχιακές ή δημοτικές αρχές.
Μιλώντας στην Επιτροπή, ο κ. Κυπριανού είπε, ότι το υπουργείο θα αναλάβει το συντονιστικό ρόλο, προκειμένου αν επιταχυνθούν οι διαδικασίες έκδοσης του πιστοποιητικού τελικής έγκρισης.
Εξάλλου, μιλώντας ενώπιον της επιτροπής, ο Γενικός Διευθυντής του υπουργείου Ενέργειας, Στέλιος Χειμώνας είπε πως ήδη το υπουργείο του έχει ολοκληρώσει το πλαίσιο που διέπει την υγραεριοκίνηση.
Όπως είπε, εκπαιδεύτηκαν 259 τεχνικοί για εγκατάσταση του συστήματος τροφοδοσίας υγραερίου στα αυτοκίνητα, ενώ ήδη 350 αυτοκίνητα διαθέτουν το σύστημα τροφοδοσίας.
Είπε ακόμη ότι αποφασίστηκε, όπως υιοθετηθούν δύο πρότυπα για το υγραέριο κίνησης και το υγραέριο θέρμανσης. 
Εξήγησε πως αν υιοθετείτο ένα πρότυπο τότε θα έπρεπε να υιοθετηθεί το υγραέριο κίνησης που έχει ψηλότερες προδιαγραφές αλλά είναι ακριβότερο.
Όπως αναφέρθηκε στην επιτροπή, μέχρι στιγμής έχουν υποβληθεί 27 αιτήσεις για έκδοσης πολεοδομικής άδειας, από τις οποίες εγκρίθηκαν οι 14, από τα οποία μόλις τρία πρατήρια έλαβαν άδεια οικοδομής και αναμένουν την έκδοση πιστοποιητικού τελικής έγκρισης.
Στις δικές του δηλώσεις, ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Ανδρέας Κυπριανού είπε πως «όλα φαίνεται να κολλάν στο θέμα της απόκτησης τελικής έγκρισης και έχει ζητηθεί από τον Γενικό Διευθυντή του ΥΠΕΣ να συντονίσει αυτή την προσπάθεια να ανατρέψει τη γραφειοκρατία ώστε όσο το δυνατόν πιο σύντομα τα πρατήρια να αποκτήσουν πιστοποιητικό τελικής έγκρισης και τα πρατήρια να διαθέτουν νόμιμα υγραέριο».
Στάθηκε και στη διαφορά μεταξύ υγραερίου και των άλλων συμβατικών καυσίμων, λέγοντας πως η διαφορά δεν είναι σημαντική δεν θα υπάρχει το ανάλογο κίνητρο.
«Η πρώτη εκτίμηση είναι, ότι περίπου η τιμή θα ανέρχεται στα 80-85 σεντς το λίτρο. 
Αν λάβει κάποιος υπόψη την κεφαλαιουχιική δαπάνη για να μετατρέψει το αυτοκίνητό του, αντιλαμβάνεστε ότι η διαφορά είναι πολύ μικρή», είπε.
Από την πλευρά του, ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα μίλησε για αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην εισαγωγή της υγραεριοκίνησης.
«Ελπίζουμε αυτή να οφείλεται μόνο σε γραφειοκρατικές διαδικασίες και όχι σε σκοπιμότητες που έχουν να κάνουν με συμφέροντα τα οποία κρύβονται πίσω από αυτή», είπε.
«Είμαστε η μοναδική χώρα στον κόσμο που προχώρησε στην εισαγωγή της υγραεριοκίνησης χωρίς να μπορεί κάποιος να προμηθευτεί υγραέριο», είπε.
Τέλος, ο βουλευτής της ΕΔΕΚ, Ηλίας Μυριάνθους είπε πως τα γραφειοκρατικά γρανάζια δεν αφήνουν κανένα περιθώριο για σύντομη εισαγωγή της υγραεριοκίνησης.
«Είναι επιβεβλημένη ανάγκη να δημιουργηθεί μια υπηρεσία για την εξέταση και έκδοση πιστοποιητικού τελικής έγκρισης για την εισαγωγή υγραερίου κίνησης», είπε, Τάχθηκε ακόμη υπέρ της εισαγωγής ενός τύπου υγραερίου καθώς αυτό λειτουργήσει θετικά τόσο για έλεγχο του προτύπου και του κόστους που θα επωμίζεται ο καταναλωτής.

www.worldenergynews.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Spyrides ad-blue containers

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

error: Content is protected !!