| Notaka

“Ο λογαριασμός του λαθρεμπορίου στα νοικοκυριά”.

Τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις επωμίζονται το λαθρεμπόριο καυσίμων, το ύψους του οποίου προσεγγίζει τα 500 με 700 εκατ. ευρώ. Τα μέτρα που έλαβε πρόσφατα η κυβέρνηση, αυξάνοντας τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης είναι ισόποσης αξίας και επιβάρυναν κάθε νοικοκυριό στην ελληνική επικράτεια και κάθε επιχείρηση.

 Του Προκόπη Χατζηνικολάου,

Τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις επωμίζονται το λαθρεμπόριο καυσίμων, το ύψους του οποίου προσεγγίζει τα 500 με 700 εκατ. ευρώ. Τα μέτρα που έλαβε πρόσφατα η κυβέρνηση, αυξάνοντας τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης είναι ισόποσης αξίας και επιβάρυναν κάθε νοικοκυριό στην ελληνική επικράτεια και κάθε επιχείρηση.

Δηλαδή, την αδυναμία του κράτους να περιορίσει το λαθρεμπόριο την αναλαμβάνουν οι πολίτες λαμβάνοντας τον τσουχτερό αυτό λογαριασμό.

Και αυτό καθώς οι έλεγχοι έχουν περιοριστεί τα τελευταία χρόνια, γεγονός που οφείλεται στην κατάρρευση της υλικοτεχνικής υποδομής. Είναι ενδεικτικό ότι οι έλεγχοι μεταξύ άλλων στηρίζονται σε 12 VAN ΚΕΔΑΚ τα οποία είναι άχρηστα.

Μάλιστα υπάλληλοι του υπουργείου Οικονομικών αναφέρουν ότι το προηγούμενο διάστημα είχαν γίνει περίγελος των ελεγχόμενων στις εξορμήσεις τους καθώς τίποτα δεν λειτουργούσε σωστά.

Πλέον η Γενική Διεύθυνση Τελωνείων και Ε.Φ.Κ. έχει παραλάβει από το Σ.Δ.Ο.Ε. τα δώδεκα υπηρεσιακά οχήματα VAN ΚΕΔΑΚ με στόχο, μετά την αποκατάσταση της επιχειρησιακής τους πληρότητας (βαθμονόμηση οργάνων) να τα θέσει στη διάθεση των δέκα Κινητών Ομάδων Ελέγχου των Τελωνείων και προκειμένου να επιχειρούν στο σύνολο επικράτειας.

Όπως γίνεται κατανοητό τα οχήματα αυτά δεν λειτουργούν. Την ίδια στιγμή οι έλληνες πολίτες πληρώνουν περισσότερα από 50.000 ευρώ το χρόνο για να διατηρεί ο πρωθυπουργός γραφείο στη Θεσσαλονίκη. Το παράδειγμα είναι ενδεικτικό, αλλά το ποσό αυτό απαιτείται (και πιθανόν πολύ λιγότερα) για να τεθούν σε λειτουργία τα παροπλισμένα οχήματα που υποβοηθούν τον έλεγχο για το λαθρεμπόριο.

Εκτός από την υποδομή το προσωπικό είναι ελλιπές, και προφανώς οι έλεγχοι διενεργούνται σε ώρες εργάσιμες καθώς δεν πληρώνονται για τους ελέγχους εκτός ωραρίου. Δηλαδή το λαθρεμπόριο συντελείται συγκεκριμένες ώρες την ημέρα!

Παρά το γεγονός ότι τα ίχνη που αφήνουν οι λαθρέμποροι είναι περισσότερο από ορατά, ωστόσο ο ελεγκτικός μηχανισμός βρίσκεται σε αδράνεια. Τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών είναι αποκαλυπτικά και καταδεικνύουν τη μείωση των ελέγχων.

Από τους από τους 27.365 ελέγχους που είχαν διενεργηθεί το 2014, το 2015 μειώθηκαν στους 8.859 και το προηγούμενο έτος αυξήθηκαν στους 12.018, απέχοντας ωστόσο, κατά 56% σε σχέση με τους ελέγχους του 2014. Η κατάσταση βελτιώνεται μερικώς το τρέχον έτος με βάση τις προθέσεις της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων η οποία έχει προγραμματίσει 17.602 ελέγχους.

Εκτός από τα οχήματα, δεν λειτουργεί και το σύστημα εισροών – εκροών καθώς δεν υπάρχει προσωπικό να αξιολογήσει τα στοιχεία. Όπως σημειώνουν στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, για την εγκατάσταση του συστήματος εισροών – εκροών έχει προδιαγραφεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για κάθε υποέργο με προτεραιοποίηση των σταδίων και των βημάτων υλοποίησής τους. Ωστόσο, αυτό που δεν αναφέρουν είναι ότι ο νόμος ψηφίστηκε το 2012 και ακόμα να υλοποιηθεί το σύστημα. Σύμφωνα  με το χρονοδιάγραμμα πρέπει να υλοποιηθει το επόμενο διάστημα και μέχρι τα τέλη του 2018:

α. μητρώο δεξαμενών,

β. εγκατάσταση συστήματος  εισροών – εκροών  στις φορολογικές αποθήκες και αποθήκες τελωνειακής αποταμίευσης, στις ελεύθερες εγκαταστάσεις,  στα πλωτά  εφοδιαστικά – μεταφορικά μέσα ναυτιλιακού καυσίμου,

γ. εγκατάσταση συστήματος εντοπισμού θέσης GPS, συλλογής και αποστολής δεδομένων στα βυτιοφόρα και στα πλωτά μέσα,

δ. υλοποίηση εφαρμογών    παραλαβής και αποστολής δεδομένων εισροών – εκροών  και εντοπισμού θέσης GPS  σε κεντρική βάση δεδομένων,

ε. Υλοποίηση εφαρμογής περαιτέρω αξιοποίησης δεδομένων από τις ελεγκτικές υπηρεσίες.

Η έναρξη των διασταυρωτικών ελέγχων θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 30-6-2018 μαζί με την πρώτη ομάδα ώριμων σεναρίων ανάλυσης και παρακολούθησης των καυσίμων, ενώ η δεύτερη ομάδα ώριμων σεναρίων αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι 30-9-2018. Λαμβανομένου υπόψη του εκτεταμένου έργου πληροφορικής που πρέπει να υλοποιηθεί, το τέλος Δεκεμβρίου του 2018 αποτελεί μια ρεαλιστική ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου.

ΠΗΓΗ: http://www.liberal.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos myΘέρμανση newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!