| Notaka

“«Στα σκαριά» το σχέδιο για αναλογικά διόδια”.

Ενιαίο σύστημα που θα υποστηρίζει τα αναλογικά διόδια στους οδικούς άξονες προωθεί το υπουργείο Υποδομών με στόχο να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του 2018. Τα παζάρια με τους κατασκευαστικούς ομίλους και οι συμβάσεις παραχώρησης.

Του Φώτη Κόλλια, 

Διαγωνισμό για την προμήθεια και εγκατάσταση ενιαίου τεχνολογικού συστήματος που θα υποστηρίξει την εφαρμογή των αναλογικών διοδίων, δηλαδή τη χρέωση με βάση την απόσταση που διανύουν οι οδηγοί στους οδικούς άξονες, θα προκηρύξει στο τέλος του 2017 το υπουργείο Υποδομών. Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Θάνος Βούρδας υποστήριξε προχθές, κατά τη διάρκεια ομιλίας στο «1ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών» πως το σύστημα θα έχει εγκατασταθεί μέχρι το τέλος του 2018 και θα λειτουργεί υπό την εποπτεία της Υπηρεσίας Οδικών Τελών που συστάθηκε πρόσφατα.

Όπως είπε ο κ. Βούρδας, «κεντρική επιλογή για το επόμενο χρονικό διάστημα είναι η εφαρμογή αναλογικών διοδίων στις οδικές υποδομές. Δηλαδή ελεύθερη αδιάκοπη ροή αυτοκίνητων στους αυτοκινητοδρόμους, κάτι που θα εξοικονομεί καύσιμο για τον οδηγό και θα μειώνει τη συμφόρηση στους σταθμούς διοδίων».

Πρόσθεσε πως «το όφελος για το δημόσιο θα είναι η προσέλκυση χρηστών μέσω της ευνοϊκότερης τιμολογιακής πολιτικής λόγω αναλογικής χρέωσης, που θα είναι βασισμένη στην απόσταση που διανύεται και για τον παραχωρησιούχο θα είναι το μικρότερο κόστος λειτουργίας τους αυτοκινητοδρόμου».

Η εφαρμογή ενός συστήματος αναλογικών διοδίων, ενιαίου για όλους τους οδικούς άξονες, δεν είναι μόνο τεχνολογική πρόκληση αλλά και απαραίτητο για τη στενότερη παρακολούθηση των συμβάσεων παραχώρησης.

Συνδέεται περισσότερο με τις επιπτώσεις που θα έχει η εφαρμογή του στα έσοδα των παραχωρησιούχων από τα διόδια, τα οποία με τη σειρά τους συνδέονται με τις αποπληρωμές δανείων προς τις τράπεζες. Κάθε φορά που η κυβέρνηση υπενθυμίζει τη δέσμευση για αναλογικά διόδια, αλλά και για μειώσεις τιμών, οι κοινοπραξίες υπενθυμίζουν τη σκληρή στάση των τραπεζών.

Γι’ αυτό το λόγο και ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης έχει μιλήσει κατά καιρούς για μια λύση η οποία θα συνδέει την εφαρμογή του αναλογικού συστήματος (και τις πιθανές μειώσεις) διοδίων με ενδεχόμενη παράταση των 30ετών συμβάσεων παραχώρησης. Ετσι θα εφαρμοστεί το αναλογικό σύστημα, θα υπάρξουν ενίοτε μειώσεις και ταυτόχρονα θα καλυφθούν οι απαιτήσεις εργολάβων και τραπεζών.

Ηδη, μέσω της πρώτης αναμόρφωσης των συμβάσεων, το 2013, «παρέχεται η δυνατότητα στους παραχωρησιούχους να υποβάλουν αίτημα παράτασης της διάρκειας της Περιόδου Παραχώρησης δώδεκα μήνες πριν από τη λήξη της, εφόσον η απόδοση της επένδυσης υπολείπεται της προβλεπόμενης από το χρηματοοικονομικό μοντέλο του έργου. Με την πρώτη αναμόρφωση, τα προσδοκώμενα έσοδα των παραχωρησιούχων στους πέντε οδικούς άξονες (Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός, Μαλιακός – Κλειδί, Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Αξονας Κεντρικής Ελλάδας) περιορίζονταν σε 14,3 δισ. ευρώ αντί των 37,6 δισ. ευρώ που προέβλεπαν οι συμβάσεις του 2007.

Για να εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό, αναλογικό, σύστημα διοδίων θα χρειαστούν, πάντως, νέα παζάρια με τους κατασκευαστές που διαχειρίζονται τους οδικούς άξονες. Ο κ. Σπίρτζης προώθησε πέρυσι ρύθμιση η οποία προβλέπει πως η χρέωση διοδίων «μπορεί να γίνεται α) ανά χιλιόμετρο χρήσης του δικτύου και β) αναλογικά ανά χρονική περίοδο χρήσης του δικτύου, ημερήσια, εβδομαδιαία, μηνιαία, ετήσια κ.α.», αλλά «με την επιφύλαξη του νομικού καθεστώτος που διέπει τις συμβάσεις παραχώρησης».

Με βάση τις σημερινές συμβάσεις, μόνο στην Ολυμπία Οδό (και μόνο στο τμήμα Κόρινθος – Πάτρα, αφού ολοκληρωθεί, δηλαδή από τον προσεχή Σεπτέμβριο) προβλέπεται η εφαρμογή «Υβριδικού Συστήματος Χρέωσης για αναλογική χιλιομετρική χρέωση (με βάση την διανυόμενη απόσταση) σε ηλεκτρονικούς χρήστες (Οlympia-pass) για οχήματα όλων των κατηγοριών (Ι.Χ. και φορτηγά ή λεωφορεία)».

Υπενθυμίζεται πως στο πλαίσιο της πρώτης επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων, το 2013, είχε εξεταστεί «η ταχεία εφαρμογή ενδιάμεσου υβριδικού συνδυασμού ανοικτού συστήματος διοδίων με συμβατικούς σταθμούς διοδίων (…)» και παράλληλη ανάπτυξη «κλειστού συστήματος διοδίων μόνο για τους ηλεκτρονικούς χρήστες (που δίνει τη δυνατότητα χρέωσης ανάλογα με την πραγματικά διανυόμενη απόσταση ή / και έκπτωσης σε συχνούς χρήστες». Το σχέδιο δεν προχώρησε και περιορίστηκε στην εφαρμογή χαμηλότερων χρεώσεων στους συχνούς χρήστες.

Τώρα στο υπουργείο επανέρχονται και, χωρίς να γνωρίζουμε λεπτομέρειες για τις θεσμικές πρωτοβουλίες που πρέπει να αναλάβει καθώς και την τεχνολογική λύση που έχουν στο μυαλό τους, επαναλαμβάνουν πως τα αναλογικά διόδια θα εφαρμοστούν μέχρι το τέλος του 2018.

ΠΗΓΗ: euro2day.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!