| I |

“Motor Oil-Revoil: Τα Ντεσού του Deal για τις Εγκαταστάσεις στη Νέα Καρβάλη”.

Την Παρασκευή ανακοινώθηκε η συμφωνία μέσω της οποίας η Motor Oil εξαγοράζει τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης της REVOIL στην Νέα Καρβάλη (νομός Καβάλας) έναντι 15 εκατ. ευρώ, που θα καταβληθούν τμηματικά.

 

Την Παρασκευή ανακοινώθηκε η συμφωνία μέσω της οποίας η Motor Oil εξαγοράζει τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης της REVOIL στην Νέα Καρβάλη (νομός Καβάλας) έναντι 15 εκατ. ευρώ, που θα καταβληθούν τμηματικά.

Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, πρόκειται για μια συμφωνία με δύο κερδισμένα μέρη (win-win situation).

Από την πλευρά της η Motor Oil έχει ξεκινήσει εδώ και περίπου δύο χρόνια τις επενδύσεις αναβάθμισης των υποδομών της σε δεξαμενές στη Βόρεια Ελλάδα, με σειρά από projects σε περιοχές όπως η Αλεξανδρούπολη και η Θεσσαλονίκη. Στο θέμα αυτό άλλωστε αναφέρθηκε πρόσφατα και ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης Πέτρος Τζανετάκης κατά την παρουσίαση του ομίλου στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών. Η κίνηση αυτή ανεξαρτητοποιεί την MOH από τις όποιες εξελίξεις σχετικά με τις εγκαταστάσεις της Jet Oil, ενώ παράλληλα μειώνει και το κόστος τροφοδοσίας των πρατηρίων του ομίλου (αποφυγή εξόδων από το λεγόμενο through put).

Γενικότερα πάντως, η Motor Oil καλοβλέπει όχι μόνο την αύξηση των μεριδίων της στη λιανική αγορά (και) στη Βόρεια Ελλάδα, μέσα από την περαιτέρω διείσδυση των πωλήσεων των πρατηρίων της Shell, της Avin και της Cyclon, αλλά και την επέκτασή της στα Βαλκάνια (για κάτι τέτοιο θα απαιτηθούν και τοπικές επενδύσεις υποδομής που θα χρειαστούν και την συνδρομή της Shell).

Από την πλευρά της, η REVOIL μέσα από το συγκεκριμένο deal χάνει μια από τις πηγές των εσόδων της, ωστόσο φαίνεται να κερδίζει αρκετά περισσότερα πράγματα.

Οι γνωρίζοντες τον εισηγμένο όμιλο μιλούν για μια ανοδική σε μερίδια και κερδοφόρο πορεία στον κλάδο της εμπορίας πετρελαιοειδών, η οποία ωστόσο εδώ και αρκετά χρόνια ταλαιπωρείται από τις μεγάλες ζημίες που υφίσταται η θυγατρική της ναυτιλιακή εταιρεία Ariston (λόγω της μεγάλης κρίσης στη διεθνή ναυτιλία). Πέρα όμως από τις ζημίες της Ariston σημαντικό τμήμα της αγοράς των πλοίων έγινε μέσω δανεισμού, με αποτέλεσμα στο τέλος του 2016 ο δείκτης του καθαρού χρέους προς το προσαρμοσμένο EBITDA να διαμορφωθεί στο «βαρύ» 6,19 (καθαρός δανεισμός στα 42,5 εκατ. ευρώ)Η διοίκηση λοιπόν της REVOIL άρχισε να υλοποιεί στην πράξη αυτό που ψήφιζε κάθε χρόνο στις τακτικές γενικές συνελεύσεις των μετόχων της, δηλαδή την πώληση των πλοίων και τη διακοπή της ναυτιλιακής δραστηριότητας. Ήδη τον Δεκέμβριο του 2016 ρευστοποίησε το πλοίο «Blue Eternity» προς 2,2 εκατ. δολάρια ΗΠΑ και τον φετινό Φεβρουάριο το «Blue Angel» προς 2,5 εκατ. δολάρια.

Επιπρόσθετα, στις ετήσιες λογιστικές καταστάσεις που δημοσιεύτηκαν λίγο πριν το Πάσχα, η διοίκηση της REVOIL ουσιαστικά προανήγγειλε και τη μελλοντική αποεπένδυση και από το τρίτο (και τελευταίο) πλοίο της Ariston.

«Η σταδιακή απεμπλοκή από την ποντοπόρο ναυτιλία που πρόσθετε ζημίες στον όμιλο και η επικέντρωση στον κλάδο εμπορίας πετρελαιοειδών που έχει καθιερώσει τη REVOIL ως μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες με μερίδιο αγοράς πάνω από 10%, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για ένα καλύτερο 2017» αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.Η πώληση λοιπόν των εγκαταστάσεων στην Νέα Καρβάλη, μαζί με τα έσοδα από τις εκποιήσεις των δύο πλοίων (το τίμημα του πρώτου εισπράχθηκε μέσα στο 2016) θα μειώσουν δραστικά τον δανεισμό της εισηγμένης (περίπου κατά 50%) και ως ένα βαθμό το κόστος χρηματοδότησής της που για το 2016 διαμορφώθηκε στα 6,2 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, θα δώσει την ευχέρεια στην REVOIL να εστιάσει στο αντικείμενο της εμπορίας πετρελαιοειδών (κλάδοι καυσίμων και λιπαντικών) που το 2016 σημείωσε EBITDA γύρω στα 8 εκατ. ευρώ και προ φόρων κέρδη 750 χιλ. ευρώ.

Σκληραίνει ο ανταγωνισμός

Το Euro2day.gr σε δημοσίευμά της 25ης Απριλίου με θέμα «Μάχες στα πρατήρια βενζίνης», περιέγραφε τον έντονο ανταγωνισμό με όλα πλέον τα μέσα, προκειμένου οι εταιρείες εμπορίας να προσαρμοστούν και να παραμείνουν κερδοφόρες στα νέα δεδομένα της κρίσης και της υπερφορολόγησης.

Δεν είναι τυχαίο πως αρκετοί «παίκτες» αναγκάστηκαν να αποχωρήσουν από την αγορά κατά τα τελευταία χρόνια, ενώ κύκλοι της αγοράς υποστηρίζουν πως επίκειται και περαιτέρω συγκέντρωση σε λιγότερα χέρια.

Σήμερα, ένα περίπου 65% της αγοράς ελέγχεται από τις θυγατρικές των δύο διυλιστηριακών ομίλων ( ΕΛΠΕ και Motor Oil), ενώ οι εισηγμένες REVOIL και (η κερδοφόρος) ΕΛΙΝΟΙΛ κατέχουν από περίπου 10% η κάθε μία.Η συγκεκριμένη κίνηση της REVOIL της δίνει αναμφίβολα βαθιές ανάσες ρευστότητας, ενώ παράλληλα μεταφέρει τις πιέσεις του ανταγωνισμού στους υπόλοιπους παίκτες της αγοράς.

ΠΗΓΗ: (euro2day.gr)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

1202 2030 adblue ADR Alpha TV Andre Bledjian ANT1 app ARAMCO Autogas Baker Hughes Biden Joe BlueFuel Bosch BP Brent Cedefop Chevron CNG covid-19 crack spread Cyclon DAF Dailymail Delta Poseidon e-katanalotis e-shop e-ΕΦΚΑ EBITDA Economist eFuel Energean Oil Exxon-Mobil Fuel Pass fund Goldman Sachs Guardian Handelsblatt Inside Story interlock kWh LANA LG LNG Mediterranean Gas Mohammad Sanusi Barkindo MOTOR OIL MWh myData Mytilineos newsauto.gr OIL ONE OPEC OPEC+ Open TV Optima Bank PLATTS POS Prudent Warrior RealNews refinery margin REPSOL Revoil RMM Royal Dutch Shell Saudi Arabian Oil Company SECU-TECH self-test SHELL SKG Sokol Sri Lanka TEXACO TotalEnergies TotalEnergy Urals windfall tax WOOD WTI «Άγιος Χριστόφορος» ΑΑΔΕ ΑΟΖ ΑΦΜ Αγγελική Ναταλία Αδαμοπούλου Αλβανία Αλεξιάδης Τρ. Αληγιζάκης Γιάννης Αναγνωστόπουλος Θ. Αναφορά Αρβανιτίδης Γιώργος Ασία Ασμάτογλου Γιώργος Αχτσιόγλου Έφη ΒΕΘ Βέττας Ι. Βελετάκης Ν. Βενεζουέλα Βεσυρόπουλος Απ. Βουλή Βουλγαρία Βουλγαρίδης Γιώργος Βρετανία Βόρεια Μακεδονία ΓΕΜΗ ΓΣΕΒΕΕ Γαλλία Γενική Συνέλευση Γερμανία Γεωργιάδης Άδωνις ΔΕΗ ΔΕΣΦΑ ΔΙ.Μ.Ε.Α. ΔΙΕΠΠΥ ΔΙΜΕΑ Δαγούμας Θ. Διοικητικό Συμβούλιο Δούκας Χάρης Δρακακάκης Γιάννης Ε.Ε. ΕΕΑ ΕΚΟ ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΕΛΠΕ ΕΝΒΕΘ ΕΡΓΑΝΗ ΕΡΤ ΕΣΠΑ ΕΣΥΔ ΕΦΚ Ενέργεια Επιστρεπτέα Προκαταβολή Επιτροπάκης Π. Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού Ευρωπαϊκή Ένωση ΗELLENiQ ENERGY ΗΠΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Ηνωμένο Βασίλειο Ηράκλειο ΘΕΡΜΟΙΛ Θράκη Θωμαδάκης Μ. ΙΟΒΕ Ινδία Ιράν Ιταλία ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΕΔΑΚ ΚΕΠ Κίνα Καλογήρου Ι. Καρανάσιος Π. Κατρίνης Μανώλης Κεγκέρογλου Βασίλης Κιουρτζής Θέμης Κιούσης Μιχάλης Κλίμα Κρήτη Κρίντας Θ. Κύπρος Κώτσος Ευάγγελος Λάτσης Σπ. Λιανός Ι. ΜΑΜΙΔΑΚΗΣ ΜΕΛΚΟ Μάρδας Δ. Μακρυβέλιος Δημήτρης Μαμουλάκης Χ. Μασαλής Γιώργος Μαυράκης Γιάννης Μαυράκης Μανώλης Μαυράκης Χάρης Μαυρομμάτης Γιώργος Μελίδης Αλέξανδρος Μελίδης Σπύρος Μελισσανίδης Δημήτρης Μεταφορικό Ισοδύναμο Μπόμπορης Παναγιώτης Ξυδάκης Ηρακλής ΟΒΕ ΟΟΣΑ ΟΦΑΕ Οικονομικός Ταχυδρόμος Οικονόμου Γ. ΠΑΣΟΚ ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ ΠΟΠΕΚ Πάνας Απόστολος Παπαγεωργίου Νίκος Παπαδημητρίου Μπ. Παπαδοπούλου Έλλη Παπαδοπούλου Ελισάβετ Παπαζήσης Γιάννης Παπαμιχαήλ Σωτήρης Παραπολιτικά Πετκίδης Βασίλης Πιστωτικές κάρτες Πλακιωτάκης Γιάννης Πρέβεζα Προκοπίου Γ. ΡΑΕ Ροδόπη Ρωσία ΣΑΜΕΕ ΣΑΠΕΚ ΣΕΒ ΣΕΒΤ ΣΕΕΠΕ ΣΚΑΙ ΣΜΕΑ ΣΠΥΡΙΔΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Σάκκος Αντώνης Σαμόλης Λ. Σαουδική Αραβία Σβίγκου Ρ. Σιάμισιης Ανδρέας Σκρέκας Κώστας Σκυλακάκης Θ. Σταυράκης Χρήστος Σταϊκούρας Χρήστος Σωκράτης Φάμελλος Σύστημα Εισροών - Εκροών ΤΕΑΠΥΚ Ταγαράς Νίκος Ταπρατζή Πολυξένη Τζαμπαζλής Γιώργος Τουρκία Τσίπρας Αλέξης Τσαμπαζλής Γιώργος ΥΜΕ ΦΕΚ ΦΠΑ Φίλης Ν. Φραγκογιάννης Κώστας Χανιά Χαρίτσης Αλ. Χατζηθεοδοσίου Γ. Χατζηνικολάου Ν. έλεγχοι αγγελίες αγρότες αδειοδότηση αεροπορικά καύσιμα ανάκτηση ατμών αναβάθμιση ανακαλύψεις ανασφάλιστα ανταποδοτικά αντλίες απάτη απαιτήσεις απεργία αποτελέσματα απόβλητα αργό πετρέλαιο βαρέλι βενζίνη βιοντίζελ βυτίο βυτιοφόρα γεωτρήσεις δειγματοληψίες δεξαμενή δηλώσεις εγκύκλιος εισφορά αλληλεγγύης εισφορές εμπάργκο επιδοτήσεις επιδότηση επικουρικό επιμέτρηση ευρώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνηση θερμική καταπόνηση ισολογισμοί ιστορία κίνητρα κατάρτιση καταγγελίες καύσιμα κλιματική αλλαγή κυρώσεις λαθρεμπόριο λιπαντήρια λογισμικό μέτρα προστασίας μελέτες μεταφορικές μητρώα μικρόβια ναυτιλιακό νοθεία νομοσχέδιο ογκομέτρηση οδηγοί ορυκτά καύσιμα παραμεθόριος παραπομπή παρατηρητήριο τιμών περιθώριο κέρδους πετρέλαιο θέρμανσης πετρέλαιο κίνησης πετρελαιοειδή πιστοποιητικά πλαφόν πληθωρισμός πλυντήρια πρατήρια πρατήριο καυσίμων προδιαγραφές προμέτρηση πρόστιμα πρόσωπα πτωχευτικός ρεύμα ρούβλια στάθμη συνέδριο συναντήσεις συνεργεία συνταξιοδότηση σφράγιση τάνκερ τέλη ταξινομήσεις τελωνείο τιμοκατάλογοι χονδρικής τολουόλη υγραέριο υδρογόνο υπ. Ανάπτυξης υπ. Οικονομικών υποτροφίες υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φορτηγά φορτιστές φυσικό αέριο φόροι ωράριο

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ©  All rights reserved - Powered by Avatar

error: Content is protected !!